Tm-Lines

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik v/d Heijden
    • Jun 2006
    • 20

Tm-Lines

Hallo

Heeft er iemand ervaring met TM-Lines ? http://www.tm-lines.com

Ik ben namelijk van plan om voor de speakers FG101 te sparen http://www.tm-lines.com/artikel.php?nr=38.03.04 . Ik zou graag wat ervaringen van deze speaker willen weten.
    Last edited by Erik v/d Heijden; 27-06-06, 21:56.
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Heb ze al wel gezien, maar nog niet gehoord. Iemand anders op 't Forum heeft ze al wel gehoord en ze schijnen heel goed te klinken.

En het is Duits ontwerp, gemaakt in China. Zien er iig goed en stevig uit. Dat de prijs lager is komt natuurlijk door het goedkope Chinese arbeidsloon.

Wel je echt meer weten, neem dan contact op met HollandPA in Amsterdam.

Comment

• Equipment
      • Jun 2005
      • 64

Zijn heel erg goed van kwaliteit en klank, heb ze een paar weken kunnen gebruiken (als monitor) bij een Top-40 band. Perfect voor spraak maar als fullranger minder geschikt, dan moet je er echt wel basboxen bij plaatsen. Ga in dat geval liever voor de 12 of 15 inch uitvoering.

Comment

• oversound
        • Dec 2003
        • 218

Gebruiken de FG101 vaker voor monitor toepassingen. Wij hebben er 8 stuks van. Laatst nog bij koor gebruikt. Ging goed, klinken lekker en je krijgt een leuk kastje voor het geld. De 15 inch top kan ik je afraden (12 inch geen idee hoe die klinkt). Klinkt voor geen meter tevens als de 18 inch sub van Tm Lines. De 15 Inch sub daarintegen klinkt weer wel een stuk beter.
        Dus voor het geld leuke kastjes
        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Equipment
          • Jun 2005
          • 64

Ieder z'n smaak, ik heb de 12 en 15 inchers gehoord bij MusikProductiv en moet zeggen dat ik ze wel goed vond. Het schijnt wel zo te zijn dat de eerste series met andere speakers werkte dus er zijn wel wijzigingen geweest. Binnenkort gaan we de 15 inch gebruiken, ben benieuwd hoe de reactie zal zijn, ieder heeft zo toch zijn eigen conclusie.

Comment

• oversound
            • Dec 2003
            • 218

Dan heb ik denk ik de eerste serie gehoord, toen ze net nieuw bij Holland-Pa waren. Werd mij trouwens verteld door een ander bedrijf dat er componenten van RCF in gebruikt werden. Weet iemand of dit klopt of welk merk er wel in gebruikt wordt?
            Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• Equipment
              • Jun 2005
              • 64

RCF...?!, zou zo maar kunnen, ze lijken erop als twee druppels water. Ook niet zo verwonderlijk als je - oostelijk van Enschede - het cluster van bedrijven in Duitsland bekijkt. In een straal van enkele kilometers tref je allemaal (ex)collega's van elkaar, komend uit MusikProduktiv en bevorderd naar hun groothandel afdeling Trius (o.a. TM-Lines en Hitec), EAS (o.a. EAW) en/of wat er meer in die hoek zit. EAS is de nieuwe naam voor het oude RCF/Mackie gebeuren, connecties voldoende laten we maar zeggen. De cross-overs komen van GAE (is dat ook een bekende van hun?).

Maar goed maakt allemaal niet uit en hoe dan ook uiteindelijke willen we goed geluid en moeten ze er ook nog goed uitzien en dat bieden ze met hun TM reeks.

Comment

Working...