Vervanging mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • outvorst
    • Jul 2005
    • 84

Vervanging mengtafel

Onze ouwe trouwe Soundcraft FX16 is aan vervanging toe. Het toepassingsgebied is een live band (voor zowel FOH als inearmonitoring). Uitgaande van ons verlanglijstje (minimaal 20 kanalen, 6 auxen, 4 subs en als het ff kan een ingebouwd FX) en een aversie van een van de medebeslissers over digitale tafels kwam de Yamaha MG24/14FX in beeld. Kent iemand deze tafel? Heb via de zoekfunctie weliswaar wat teruggevonden, maar ik ben benieuwd of er inmiddels nieuwe ervaringen zijn.

Mochten er andere suggesties zijn dan staan we daar natuurlijk ook voor open. Ben me al uitgebreid op de Mixwizzard en PA serie van Allen & Heath aan het orienteren geweest, maar die komen voor ons qua mogelijkheden toch net te kort. Budgetair willen we onder de eur.2000,00 incl.flightcase uit komen.

Alvast bedankt voor de assistentie.

Groeten,
    Hans
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

hmm laat de medebeslisser is werken met een digitale tafel en toon aan dat dat een mooie en compacte oplossing is..
    o1v96 met een behringer adda8000 en je hebt 20mic in 4x line in 12 x omni out en een L/R
    4x fx overal 4 bands parametrisch (in en out) en een heel scala aan gate's/comp...
    digitale aversie is gebaseerd op angst neem die angst weg en je hebt veel meer kwaliteit voor veel minder geld.
    yamaha mg serie is zelfde kwaliteit als spirit , 01v96 is qua sound een stuk beter...
    succes

Comment

• THE BOSS
      • Jun 2006
      • 9

Originally posted by martijn verkerk
      hmm laat de medebeslisser is werken met een digitale tafel en toon aan dat dat een mooie en compacte oplossing is..
      o1v96 met een behringer adda8000 en je hebt 20mic in 4x line in 12 x omni out en een L/R
      4x fx overal 4 bands parametrisch (in en out) en een heel scala aan gate's/comp...
      digitale aversie is gebaseerd op angst neem die angst weg en je hebt veel meer kwaliteit voor veel minder geld.
      yamaha mg serie is zelfde kwaliteit als spirit , 01v96 is qua sound een stuk beter...
      succes
      jammer dat je dat stukje niet gezien hebt dat ie maar 2000 euro heeft te besteden.

Ik zou eens kijken naar een Yamaha GA32/12 is qua prijs kwaliteit verhouding redelijk tot zeer goed.

Comment

• martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

Originally posted by THE BOSS
        jammer dat je dat stukje niet gezien hebt dat ie maar 2000 euro heeft te besteden.
        hmm wel gelezen en ik zit nog binnen budget (reken wel ex btw )

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

2de hands vind je de gewone o1V met hopen vanaf 600 euro en zelfs de o1V96 kom je 2dehands al tegen, dus kwa prijs zeker doenbaar....

mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by martijn verkerk
            hmm wel gelezen en ik zit nog binnen budget (reken wel ex btw )
            met een tweedehands DM-24 van tascam en een ADA8000 zit je nog meer binnen je budget, en heb je nog ietsiepietsie meer kanalen.

Comment

• outvorst
              • Jul 2005
              • 84

Hoi,

We zijn eruit: het is een Yamaha 01V96 + Behringer ADA8000 geworden. Weliswaar een tikkie boven budget, maar niet onoverkomelijk. We hebben nog wel diverse analoge tafels overwogen, maar hebben daar toch vanaf gezien omdat deze Yamaha tafel zonder problemen in ons bestaande rack in te bouwen is en omdat alle randapparatuur direct voorhanden is. Verder kunnen we nu alle door ons gewenste monitor routings maken. Ook hoeven we nu onze bekabeling niet aan te passen.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dit op termijn gaat bevallen.

Bedankt voor alle suggesties!

Groeten,
              Hans

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

We hebbben bij ons wel eens een MG op proef gehad...vond de tafel erg schel en plat...qua klank...En de FX die er in zit ruist heel erg, viel me op...En dan zeggen ze dat het de engine uit de SPX serie is...Ik heb hier een SPX90 liggen, maar die ruist beduidend minder...Een GL van A&H misschien een optie? Of PA van A&H? Ik weet wel dat die geen 19'' zijn...Maar kwalitatief stukken beter dan de MG serie, als je het mij vraagt...
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Beldog
                  • May 2004
                  • 140

Ja Olaf, die MG-tjes zijn niet echt super-de-luxe, maar ze kosten dan ook niet zooo veel.
                  Wij gebruiken het in het repetitiehok en soms eens in een klein kroegje...als we niet zoveel zin hebben om zwaar te tillen

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

We zijn eruit: het is een Yamaha 01V96 + Behringer ADA8000 geworden.
                    Tikkie te laat Olaf....

Goeie keus die 01V96,
                    heb er zelf sinds kort ook eentje en die bevalt uitstekend.
                    Zelfs de reverbs zijn uitstekend, dus ga je rackje maar leegruimen
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...