Muzikale speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Betserd
    • Jun 2006
    • 10

Muzikale speakers

Hallo allemaal, heb me net aangemeld en zal me even kort voorstellen.

Ik ben Bastiaan en al een lange tijd actief met geluid, alleen meer in de studio richting dan in de live sound.

Ik speel in een band en we zijn op zoek naar een nieuwe zanginstallatie / compacte PA. Het belangrijkste is dat het geluid erg goed / muzikaal is. Het budget is ongeveer 1250 euro voor de totale weergave (speakers + versterkers / actieve speakers) megpaneel etc hebben we al. Het gaat om zang en piano wat over de PA moet, dus een fullrange set denk ik.

Nu kom ik zoveel tegen en ben ook zeker van plan om flink te gaan luisteren, maar dacht van te voren al wat advies aan jullie te vregen. Ik zat te denken aan 2x fullrange speakers met 15" en merken die ik tegengekomen ben, waarvan ik denk dat dit wel goed zal zijn (??) zijn de volgende;

- Lem Hurricane serie
    - HK audio Powerworks
    - ?? andere

Wat denken jullie van deze merken en hoe goed is het geluid van deze boxen? Zijn er andere merken die een goed alternatief zijn?

Alvast hartstikke bedankt!
    Bastiaan
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

Voor 1250 euro koop je 2 tweede hands electrovoice s 200 boxen en b.v. een spirit powermixer en je hebt een super geluid voor zang en toetsen. Succes!!

Comment

• THE BOSS
      • Jun 2006
      • 9

Originally posted by TonBeljon
      Voor 1250 euro koop je 2 tweede hands electrovoice s 200 boxen en b.v. een spirit powermixer en je hebt een super geluid voor zang en toetsen. Succes!!
      S200 speakers zijn antiek.
      Klank is beter als hun geupdate broertje de SX200.
      Maar als je eens een goede kwaliteit speaker wil horen voor een goede lage prijs kijk dan eens op www.degrooth.nl
      Kijk dan naar de SJ115
      Goede speaker en kost niet veel

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Leuk dat iedereen al z'n favoriete box opnoemt, maar we missen nog wat relevante informatie. In wat voor ruimte moet het worden ingezet? Speel je in een wc-hokje voor jezelf, of sleur je de speakers mee naar het veldje tegenover je huis waar je voor 200 man een concert houdt?

En een EQ voor de gehele set kan er niet af? Of hebben jullie die ook al?
        (Zo'n stereo 15 tot 31 bands dus.)

Comment

• Betserd
          • Jun 2006
          • 10

Originally posted by jurjen_barel
          Leuk dat iedereen al z'n favoriete box opnoemt, maar we missen nog wat relevante informatie. In wat voor ruimte moet het worden ingezet? Speel je in een wc-hokje voor jezelf, of sleur je de speakers mee naar het veldje tegenover je huis waar je voor 200 man een concert houdt?

En een EQ voor de gehele set kan er niet af? Of hebben jullie die ook al?
          (Zo'n stereo 15 tot 31 bands dus.)
          De set zal grotendeels worden ingezet in de oefenruimte, waar die gebruikt zal worden voor zang en piano. Het zou het mooiste zijn als we voor een man of 100 deze installatie ook als kleine PA kunnen gebruiken.

In eerste instantie willen we gebruik maken van het behringer mengpaneel wat ik nog heb staan en van een TC electronics effectenbak. Eventueel kan het mengpaneel later nog vervangen worden.

Heb nog eigenlijk niet echt nagedacht voor een eq, zal idd mischien handig zijn in een kleine ruimte met veel staande golven etc..

Hoop dat dit een beter beeld geeft, speaker die me zelf erg aanspreekt (moet hem nog horen) is de Lem Hurricae H350A (is actief) en kost zo'n 500 euro, enige ervaring? Hebben in Haarlem is gedraaid met een LEM Hercules set en dat klonk erg goed.

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Ik zou gaan voor 2 maal ZX1 van Electro Voice en bijvoorbeeld een CP1800 versterker ook van EV.

Met enkel zang en piano moet dit meer dan voldoende zijn voor 100 man.
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Dan zou ik gaan voor 4 ZX1tjes. Als je deze goed opstelt heb je lekkere speiding en de knallen lekker.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• robski
                • Jul 2005
                • 98

In de music maker van begin dit jaar werden een aantal sets in jouw budget range getest door een redelijk serieus forum. Dit moet je ergens wel kunnen terug vinden

De lem werd afgeslacht de hug en knetter kwam er geloof ik wat beter uit. Volgens mij werd de test afgenomen in een live muziek winkel ergens in arnhem dus die kunnen je vast vertellen in welke aflevering van de MMaker de minipa test stond,

Succes!
                Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Betserd
                  • Jun 2006
                  • 10

Originally posted by robski
                  In de music maker van begin dit jaar werden een aantal sets in jouw budget range getest door een redelijk serieus forum. Dit moet je ergens wel kunnen terug vinden

De lem werd afgeslacht de hug en knetter kwam er geloof ik wat beter uit. Volgens mij werd de test afgenomen in een live muziek winkel ergens in arnhem dus die kunnen je vast vertellen in welke aflevering van de MMaker de minipa test stond,

Succes!
                  Super! Ik heb hem net nabesteld en krijg hem over 2 dagen binnen. Is er hier echter ook real life ervaring met de LEM Hurricane? In de Meet Music was namelijk ook een heel erg loven stuk geschreven over de Hurricane serie.. Of real life ervaring met de Powerworks serie van HK?

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Originally posted by Drive inn tnt
                    Dan zou ik gaan voor 4 ZX1tjes. Als je deze goed opstelt heb je lekkere speiding en de knallen lekker.
                    Originally posted by Speakertje
                    Ik zou gaan voor 2 maal ZX1 van Electro Voice en bijvoorbeeld een CP1800 versterker ook van EV.

Met enkel zang en piano moet dit meer dan voldoende zijn voor 100 man.

Dit gaat wel ver boven budget. Volgens mij is met alleen de CP1800 versterker het geld al op.

Comment

• Speakertje
                      • Mar 2005
                      • 462

Originally posted by MarkRombouts
                      Dit gaat wel ver boven budget. Volgens mij is met alleen de CP1800 versterker het geld al op.
                      Zx1 = € 300,- st
                      CP1800 = € 869,- st

Maakt € 1469.- totaal. Is er iets overheen, maar dan heb je ook wat. Evt een CP2200, €999,- maakt € 1599,- en dat wil zeker
                      M.v.g. Sander

Comment

• neeltje
                        • Apr 2003
                        • 295

en wat gedacht van de mackie-speakers? Actief, ook aanvaard binnen de pro-wereld en ze klinken ook echt wel goed. Ik zou het meer in deze richting gaan zoeken.
                        "En Go"

Comment

• Speakertje
                          • Mar 2005
                          • 462

Zoals de SRM350? Nooit gehoord. Maar ziet er wel leuk uit. Scheeld ook een hoop ruimte met stallen en vervoer.
                          M.v.g. Sander

Comment

• Betserd
                            • Jun 2006
                            • 10

Originally posted by Speakertje
                            Zx1 = € 300,- st
                            CP1800 = € 869,- st

Maakt € 1469.- totaal. Is er iets overheen, maar dan heb je ook wat. Evt een CP2200, €999,- maakt € 1599,- en dat wil zeker
                            Vandaag even wezen luisteren naar die ZX1 van Electrovoice en die klonk toch wel erg goed moet ik bekennen.
                            Het was een setje met 2 ZX1 en een 2x SB122 en uit die kleine dingetjes kwam toch een bak geluid!! Toch bleef het geluid erg ruimtelijk en prettig om naar te luisteren.

Ik moet zeggen dat ik wel erg neig naar die combinatie met een goede versterker erbij. Wat zou hier nu een goede versterker voor zijn die recht doet aan die speakers maar toch niet echt schreeuwend duur is?

En, kan je een klein optreden geven met zo'n set waarbij je ook een basedrum en basgitaar op de set gooit?

Comment

• Betserd
                              • Jun 2006
                              • 10

Originally posted by Drive inn tnt
                              Het zou ook interesant zijn om eerst te beginnen met 2x zx1 en die eventueel later aan te vullen met een sub als we er optredens mee gaan geven.
                              Ben wel wat huiverig voor 8" om daar zang en piano overheen te gooien, gaat dit laag genoeg?

Comment

Working...