Master EL serie - ervaringen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jason_
    • Jun 2006
    • 98

Master EL serie - ervaringen?

Hallo,,
    heeft mischien iemand ervaring met de EL serie van Master Audio?

ik wou de volgende set gaan kopen,
    2x EL-15
    2x EL-18SW
    2x Master DP-2000

Is dit een goed setje ?
    ik kan nammelijk niks over deze set op het internet vinden !
    Dus alle tips zijn welkom !!

Gr. Jason
    Last edited by Jason_; 27-12-11, 15:31.
    Einde bericht.
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Master is op zich niet een verkeerde keuze alleen vind ik deze budget serie niet echt een Master sound geven ( hoewel de budget series niet verkeerd klinken ) Ik zou deze speakers niet met de DP2000 aansturen maar met de DX serie !!!

Voor de set die je nu aangeeft zit je rond de 5150,00 ( met de DP2000 versterkers )

Ga je deze set aansturen met 2X DX2000 ben je voor de set 3100 kwijt !

Dat vindt ik een betere kombi en prijs / kwaliteitsverhouding

Comment

• S500D
      • Feb 2003
      • 215

Ik zou deze speakers niet met de DP2000 aansturen maar met de DX serie !!!
      Als je veel gaat slepen met je set dan zou ik wel voor de DP2000 gaan en niet voor de DX serie.
      Waarom? Omdat ik info over de DX serie bij RSL opgevraagd heb en hun zeiden dat de DX serie toch niet echt roadproof is.
      Beetje meer geld uitgeven en je de ellende van kapotte versterkers besparen en lekker draaien zonder storing is ook wat waard toch

Gr Ronnie
      U draait, Wij vragen.

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

daar heb je ook wel gelijk in maar zo'n budget serie aansturen met de toprange versterkers van Master vindt ik ook een beetje zonde !

Koop dan ook gelijk een duurdere serie erbij ipv de goedkoopste !

Scheelt toch een duit.

Ik bedoelde alleen maar om in hetzelfde budget te bliojven met de DX serie !

Is zeker geen slechte versterker voor het geld en dat roadproof ( als je zoals bij de verhuur van rsl GOOIT EN SMIJT ) is het niet echt verstandig om deze serie te nemen.

Als je er normaal mee omgaat en in een goede kist bouwt kan je er lang mee doen hoor.

Maar de DX serie is inderdaad meer voor installatie !

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 649

Even voopgesteld dat natuurlijk alles kapot te krijgen is, denk ik toch dat de DX-serie wel "roadproof" is. Ze zijn niet zo degelijk opgezet als bijv. de DPU-series maar wanneer in een fatsoenlijk rack of case gebouwd dan lukt dit wel, ondanks dat ze bij RSL iets terughoudend zijn hierover.

Verder is de EL-serie ( ondanks de prijs ) helemaal zo slecht niet ( de typische"master"klank zit er inderdaad niet in ) maar gezien prijs/prestatie juist een hele goede keuze.

Daarbij komt ook nog eens dat de restwaarde van Master speakers behoorlijk hoog ligt op de tweedehands markt.

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

tis altijd beter dan die DAP en JB Systems en Behringer natuurlijk dat hoor je mij ook niet zeggen.

Maar ik vind persoonlijk dat als je deze serie koopt ook versterkers van hetzelfd budget neemt ( dat is persoonlijk )

Wil je die DP serie zou ik de LN serie of PS serie erbij nemen.

Je koopt toch ook geen MD serie zonder de DPU versterker.

( die zullen er wel zijn maar hebben een heel ander karakter als met de DPU )

DPU is een processor gestuurde versterker met een terugkomend signaal ( versterker werkt dus 4 aderig )

Hierdoor krijg je het dynamische bereik van de SPL die je met een gewone versterker niet kunt krijgen.

Heb zelf de DP serie en die bevalt prima en werkt op de gewone speakers beter als de DPU ! Ze zijn in feite gelijk allen heeft de DP geen sensing.

Ik geloof zelfs nog dat de DP een betere eindtrap heeft als de DPU.

Comment

• Jason_
              • Jun 2006
              • 98

weet iemand misschien hoe de speaker in de El18SW zit...??

Gr.. Jason
              Einde bericht.

Comment

• Jason_
                • Jun 2006
                • 98

wat verstaan jullie onder een Echte Master Sound dan ? wat deze niet hebben ?

Gr. Jason
                Einde bericht.

Comment

Working...