Combinatie Meyer UPA1C & 650R2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Jasper Ravesteijn
    PPPPPPFFFFFFFFFFFFFfffff....
    wat een verhaal

ben ik ff blij dat we het tegenwoordig self-powered hebben
    precies

Met dit verhaal gaan wel vaker gerenomeerde speakerbouwers de bietenbrug op... hebben ze een goed systeem ontwikkeld, heeft de importeur er toch een andere versterker bij in gedachten, en daag, met je handje.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by meyerfreak
      wow 800 man zou ik zeker niet aandurven met een upa 1c setje haha dat zou een hels klusje worden :-)
      Ik zeg tot +/- 450 man, daarna pak ik al gauw een paar 'good' old MSLlen uit de schuur......
      Nou we het er toch over hebben: een van de Roza Zaterdag wagens heb ik met 5 usw's en 2 MSL-2-en uitgevoerd, en u raadt het al, vanaf 300 meter in de openlucht duidelijk waarneembaar... de 2 wagens ervoor hebben hun setje maar uitgezet...

dus 2 usw's perkant met 2 UPA's, of een 650r2 met 2 upa's perkant doen wel een mannetje of 800... Wel zaken als hoogte etc goed in d egaten houden.

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Ok, het is een wat technisch verhaal geworden maar wel boeiend en leerzaam.

Nu het volgende als ik op 2 650 R2 subs een fp3400 wil gebruiken in plaats van de meyer MS1000 die bij het setje zit (je kent het wel gewichtsreductie enzo).
        Zal dat goed gaan ?
        Zoals je weet heeft de lab een MLS-schakeling waarmee je het maximaal te leveren voltage kunt limiteren..
        Last edited by purplehaze; 26-06-06, 12:55.

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Originally posted by MacGyverSounds
          Dus een ouwe eindbak gebruiken, met weinig spanning, en meer stroom.
          ... dus een processor die ingesteld is op de correcte luidsprekerimpedantie.

Je hebt spanningsbronnen en stroombronnen, weet je nog? >

Heer Mac, da's ons wel aardig duidelijk, maar dit lijkt me aardig afhankelijk van de load die je wil aansturen; hoe hoger de impedantie hoe hoger de spanning die je van een amp nodig hebt om een bepaald vermogen te willen.

Jij stelt dat die "good old" passieve Meyer kasten een erg lage impedantie hebben en daarom dus "oude" eindtrappen nodig hebben die veel stroom kunnen leveren.
          Hoewel je best gelijk kan hebben mbt bijv. klank en duurzaamheid van amps als de oude Crest pro series lijkt mij dit in deze technisch toch niet echt onderbouwd.

Enfin, testen en je conclusies trekken.

Groeten en succes !
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by Koen van der K
            ... dus een processor die ingesteld is op de correcte luidsprekerimpedantie.

Je hebt spanningsbronnen en stroombronnen, weet je nog? >

Heer Mac, da's ons wel aardig duidelijk, maar dit lijkt me aardig afhankelijk van de load die je wil aansturen; hoe hoger de impedantie hoe hoger de spanning die je van een amp nodig hebt om een bepaald vermogen te willen.

Jij stelt dat die "good old" passieve Meyer kasten een erg lage impedantie hebben en daarom dus "oude" eindtrappen nodig hebben die veel stroom kunnen leveren.
            !
            Nee, dat stel ik niet.

wel ff goed lezen... , of naar de pearl.

En inderdaad, omdat er wereldwijd nogal wat mensen dit truukje niet begrijpen heeft meyer de kastjes maar Powered gemaaakt.

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

"maar de processor is ingeregeld op een versterkerspanning van bijv 80V met 4A. (320W) Als je dan een versterker aanbiedt die er 120V met 3 A (360W) opzet grijpt de beveiliging van de processor in, terwijl de speaker nog niet zn volle rendement maakt. Spoelen werken onder F=B.I.L, dus onder stroom. Verder is dan de dempingsfactor vaak lager, waardoor de dynamiek verdwijnt. "

Heer Mac; hoe kan een versterker die aan dezelfde impedantie ipv de benodigde 4A slechts 3A levert dan aan zijn 120V komen? Juist; dat haalt-ie niet en loopt tegen z'n rail aan omdat deze niet gemaakt is voor het leveren aan erg lage impedanties (stroombegrenzing). Gaarne ook even langs Pearl ;-)

Wat je waarschijnlijk bedoelt is dat "oude" amps met een conventionele voeding continu soms meer vermogen kunnen leveren aan een lage impedantie dan sommige "nieuwe" switched mode amps die peakvermogens leveren.
              Dit is geen truuk maar een kwestie van kijken naar het "long term RMS" vermogen dat een amp aan een bepaalde (lage) impedantie kan leveren.

Groet'n
              Meer is minder, minder is meer

Comment

• THE BOSS
                • Jun 2006
                • 9

MAC

Als oud gediende zijnde (jij dan he) weet je toch wel dat als de MS1000 niet kapot gaan het killerversterkers zijn.

Maar ik heb al een keer 800 man gedaan met 4 UPA 1C en 2 650 r2

Maar ik moet wel zeggen dat de P series een stuk beter zijn.
                Maar als je echt sublaag wil hebben kun je ook HP 700 gebruiken en dan MSL 4 erbovenop dan kun je 800 en meer aan. Zonder aan een limiet te komen.

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Originally posted by MacGyverSounds
                  tuurlijk wel. P=U.I, en door substitutie komt daar dan I².R en U²/R te staan. Je hebt spanningsbronnen en stroombronnen, weet je nog? Neem de carver 1.5, met de eerste schakelende voeding. Die kon om aan zn vermogen te komen , bij max stroom er extra watts uitpompen door de spanning ver omhoog te gooien. Maar de stroom was begrensd.

Dus : op de ouwere passieve meyersetjes niet van die nieuwere zware lummels zetten, maar een ouwe LAB1300C of Crest4001 of Crown1200/2400, ofzo. Klinken ze ineens stukken beter, en harder.
                  Zei iemand Carver? Die oude Carvers waren zo gek nog niet! Als je 'ns wist hoeveel van die oude (10 jaar en vaak nog ouder) PM's en PT's ik nog vaak tegen kom... En je mag 1x raden welk Speakermerk er altijd achter hangt!

Maar wat ik wilde zeggen is dat ze best nog wel lekker klinken. En dat geld ook voor voornoemde sets!

Anyway, BOT!

Comment

• Freek Fokker
                    • Aug 2003
                    • 495

@ Outline:

EAW?
                    SR20DET

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Goed, hierbij een einde aan de: Wie heeft de langtse pik competitie.

Terug naar het onderwerp aub!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

Als OP het volgende:
                        Men is van mening dat de voorgestelde combinatie goed mogelijk is en dat met 1x 650 R2 sub en 2xupa1c per kant toch wel tussen de 500 en 800 man te bespelen zijn.
                        In die zin is mijn vraag eigenlijk beantwoord en kan het topic gesloten worden,
                        Dank voor de input.

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Originally posted by Freek Fokker
                          @ Outline:

EAW?
                          Bingo!

Laatst hier in Den Bosch nog met Jazz in Duketown. Heel de stad stond er vol mee! Kreeg er eerlijk gezegd wel een warm gevoel van...

En voor de kenners: Dit jaar dus géén Purple, maar SLG Licht & Geluid.

(En ja, dit was ook weer even Off-Topic!)
                          Last edited by Outline; 27-06-06, 19:55.

Comment

• Freek Fokker
                            • Aug 2003
                            • 495

SLG + Hoevenaars.

Maar wat jij gehoord hebt waren meer Lab's als Carvers hoor.

Vreselijk off-topic maar ff voor outline dus.
                            Last edited by Freek Fokker; 27-06-06, 22:10.
                            SR20DET

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Even voor Freek: Heb alleen maar SLG-shirtjes zien lopen... Heb in de Karrenstraat en bij het podium t.o.v. Reinders zelf Carvers zien staan en begreep van de technicus op de laatst genoemde locatie dat het podium in de Uilenburg en Kerkpleintje ook Carver waren. Helaas niet zelf kunnen constateren, maar mag er vanuit gaan dat hij het wel goed had.

Wat stond er op de Markt en Parade? Vond Parade namelijk erg tegenvallen (door breedte-opstelling?)! Vond het podium op de oude locatie (korte kant) beter, maar dit was gedaan i.v.m. Caf'é's. I.v.m. zichtbaarheid (lees: omzet)...

Comment

• Kasper
                                • Jul 2004
                                • 171

Door de zoekfunctie te gebruiken kwam ik dit onderwerp tegen.

Ik overweeg de aanschaf van Meyer 650 R2 subs met de B-2ex controller.
                                Is dat goed aan te sturen met een MC2 T1200. Bridge 1650 watt aan 4r? Dan dus 1 amp per 650.

Dus : op de ouwere passieve meyersetjes niet van die nieuwere zware lummels zetten, maar een ouwe LAB1300C of Crest4001 of Crown1200/2400, ofzo. Klinken ze ineens stukken beter, en harder.[/quote]

Comment

Working...