Inrichting van Pop-Podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeffOnDaRockz
    • Jun 2006
    • 2

Inrichting van Pop-Podium

Hallo mensen op dit forum.
    ik heb een probleem, ik ben gevraagd door een familielid om het podium dat gebruikt wordt om schoolbandjes een optreden te geven uit te rusten met geluid en licht. probleem is dat het een erg vreemde vorm is.
    zie de website met de foto:

hij is 23 meter lang, en 14 breed op het punt waar '23 m' staat, voor mensen die zich dat nog afvragen.

ik heb gewoon maar een set gehuurd en links en rechts van het podium(het kleine driehoekje bovenin) een cluster neergezet. dit klonk echt verschrikkelijk, het kwam van alle kanten terug en achterin was er niks meer van het geluid terug te horen, alleen maar vervormde klanken.

hebben jullie nog tips? ik hoor ze graag in de email of gewoon op dit forum!
    alvast bedankt!
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Kun je een wat duidelijker tekeningetje maken van de opstelling van het podium in de zaal. Ik kan me er op deze manier helemaal niks bij voorstellen eigenlijk.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Huur twee flinke backdrops en zet die tegenover én achter het podium.

Draai ook je speakers een beetje zodat ze niet recht op de 'kegel' aan de overkant gericht staan maar ook niet zo ver dat ze loodrecht op de zijwanden staan gericht.kantel de toppen dat ze van boven naar beneden aanstralen.

Door de kegel/driehoekige vorm van het toneel en de overkant. Krijg je als het ware een gigantische hoorn-vorm. Demping achter de band is daarom het eerste wat je moet doen. Prop voor mijn part die driehoek achter een toneeldoek vol met judomatten of tweedehands matrassen. Maar voorkom dat het een 'toeter' wordt. Zorg ook dat de drummer en de backline naar voren komen en niet tegen de wanden geplaatst worden. Open achterkanten van gitaarversterkers stop ik bij mezelf nog wel eens een jas of trui in om lelijke reflecties mee te dempen bij stenen muren.
      lekker belangrijk!

Comment

• JeffOnDaRockz
        • Jun 2006
        • 2

Tekening

Een uitgebreidere tekening is in de maak en verwacht ik morgen online te kunnen zetten

Comment

Working...