Ik was al een tijdje opzoek naar een "volwassen" maar zeer compacte PA. Toen liep ik tegen een Dynacord LittleMax 2 set aan. Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om hem te beluisteren, maar dit ga ik zeker nog doen. Tot die tijd ben ik op zoek naar ervaringen en meningen over deze set. Wie kan mij hier wat meer over vertellen?
Dynacord LittleMax 2. Ervaringen / meningen gevraagd!
Collapse
X
-
Labels: None
-
Even vergeten te vermelden: Ik gebruik de powermate 1000 mk2, deze word door Dynacord aanbevolen voor versterking van de LittleMax.Have a break, have a Dynacord Cobra set! -
Heb wel eens die Little Max 1 set gehoord.
Best geinig setje, weinig laag maar voldoende voor alround toepassingen.
Die set 1 zou ik zo bruiloftje mee doen van 100 man ofzo.
De max2 topjes bevatten geloof ik die DH2010 drivers bekend van de sx300's. Naar mijn mening goede drivers. De 12" sub bevat ook een wat serieusere driver dan die 10" sub.
Ik heb zo'n vermoeden ook dat die max 2 set ook wat hoger ligt als het gaat om geluidskwaliteit.Comment
-
Overdrive, dank je voor je reactie. Als ik nu zou kunnen kiezen tussen deze LittleMax 2 set of nu een setje EV SXA360 (de actieve variant van de SX300) en later een paar subs erbij, wat kan ik dan het beste kiezen?Have a break, have a Dynacord Cobra set!Comment
-
Dan zou ik voor die 2e optie gaan. Ik heb ook een keer setje sxA360+sbA760 gehoord en dat klonk toch echt wel erg lekker! Mooi gedefineerd geluid, mooi strak laag en toch erg diep. De ervaring met die little max set 1 had was dat het wat platter klonk en wat killer.
Bovendien zijn die sxA360 zo licht dat je bijna niet eens door hebt dat er een versterker inzit (dacht de eerste keer nl dat ik sx300 in handen had)Comment
-
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de SX300,ik heb er 2 en je kunt ze werkelijk voor alles gebruiken.Een halfjaar geleden heb ik mij een SBA760 bij aan geschaft om met deze 2 SX300's te gebruiken.Klinkt geweldig,voor zo een compacte sub(is wel al een 15")Ik doe er feesten mee tot 200Ã 250 personen afhankelijk van de zaal.Soms ook wel buiten.Ik denk wel dat dit systeem een stukje duurder gaat zijn als de littelmax1of2.Zeker als je naar de actieve SXa360 gaat,maar je hebt toch al een versterker in het mengpanneel zitten dus ik zou het bij 2SX300's houden en misschien daarna een extra SBA760...
SuccesComment
-
Dus de EV speakers zijn de beste keus, dit vermoeden had ik eigelijk al een beetje
. Zou deze set zich goed laten combineren met de SB122 subs van EV? Ze hebben hetzelfde uiterlijk, en ik kan de interne Powermate versterker gebruiken.
Have a break, have a Dynacord Cobra set!Comment
-
De SB 122 heeft en geeft niet voldoende laag weer, ik heb ze vroeger op locaties getest en het was niet goed dus , zeker de gepowerde versie was slechtOriginally posted by Dyna-freakDus de EV speakers zijn de beste keus, dit vermoeden had ik eigelijk al een beetje
. Zou deze set zich goed laten combineren met de SB122 subs van EV? Ze hebben hetzelfde uiterlijk, en ik kan de interne Powermate versterker gebruiken.
Maar OK je moet ze zelf eens proberen
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Ja dat lukt,echter je zou bij gebruik van 2 SX300's ook 2 SB122's moeten gebruiken.Let wel op,je krijgt met 2 SB122 niet het resultaat van één SBA760.Als het even kan meot je eens uitkijken naar de Processor voor de SX-serie.Als het goed is is dit de XP200a.Wanneer je deze processor gebruikt met dit systeempje gaan je ogen openOriginally posted by Dyna-freakDus de EV speakers zijn de beste keus, dit vermoeden had ik eigelijk al een beetje
Echter weet ik niet of je de mogelijkheid hebt om een processor of extra EQ aan te sluiten op de Powermate.
Oh ja,de mening over de littelmax 2... ik zou gaan voor de EV set,gaat harder,blijft langer zuiver klinken en klinkt wat warmer,zeker met de boven genoemde processor.Comment
-
Iedereen bedankt voor zijn reactie. Ik ken de SBA760 (nog) niet, maar heb vanmorgen de SB122 geluisterd, maar ik stond toch versteld van wat een partij laag er uit zijn kastje kan komen, knap van EV! Zou die processor (XP200A) ook nog iets kunnen toevoegen aan de SXA360 actieve speakers? Ik bedoel, raad EV gebruik van beide in combi aan? Thanx!Have a break, have a Dynacord Cobra set!Comment
-
absoluut,de XP200a geeft meer warmte en detail aan het geluidsbeeld,en zeker samen met die SB122's.Er zit ook een aparte sub-uitgang op.Originally posted by Dyna-freakIedereen bedankt voor zijn reactie. Ik ken de SBA760 (nog) niet, maar heb vanmorgen de SB122 geluisterd, maar ik stond toch versteld van wat een partij laag er uit zijn kastje kan komen, knap van EV! Zou die processor (XP200A) ook nog iets kunnen toevoegen aan de SXA360 actieve speakers? Ik bedoel, raad EV gebruik van beide in combi aan? Thanx!
Dikwijls gebruik ik enkel de 2 SX300's samen met die processor.Sommige mensen zijn me al komen vragen waar de rest van de (bass)boxen stonden,wanneer je ze dan zegt van"dit zijn de enige" geloven ze je niet en beginnen ze te zoeken in de hoeken of onder tafels ed.Comment
-
Hou er wel rekening mee dat de SB122 niet ver dragen ,Originally posted by Dyna-freakIedereen bedankt voor zijn reactie. Ik ken de SBA760 (nog) niet, maar heb vanmorgen de SB122 geluisterd, maar ik stond toch versteld van wat een partij laag er uit zijn kastje kan komen,
Ik heb er twee getest voor een publiek van 60 personen en het was te weinig ! mijn ervaring dus .
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Excuses voor het weer omhoog gooien van dit topic, maar ik had nog een vraagje wat de XP200 processor betrefd: Ik heb de gebruiksaanwijzing gedownload van dat apparaatje, maar er wordt nergens gesproken over de SX300 of SXA360 luidspreker, alleen maar over de SX200. Is dit omdat deze toen nog niet bestonden, of is deze processor niet geschikt voor de SX300 en SXA360? Alvast mijn dank!Have a break, have a Dynacord Cobra set!Comment
-
Ja, dat zal zijn omdat die kasten toen nog niet bestonden.Ik heb 2 jaar geleden 2 SX 300's gekocht en bij deze boxen hun gebruiksaanwijzing zit een extra blad met info over het gebruik van de XP200a processor.Originally posted by Dyna-freakExcuses voor het weer omhoog gooien van dit topic, maar ik had nog een vraagje wat de XP200 processor betrefd: Ik heb de gebruiksaanwijzing gedownload van dat apparaatje, maar er wordt nergens gesproken over de SX300 of SXA360 luidspreker, alleen maar over de SX200. Is dit omdat deze toen nog niet bestonden, of is deze processor niet geschikt voor de SX300 en SXA360? Alvast mijn dank!
Deze processor kan gebruikt worden met de volledige SX-reeks.Wordt beweerd door Electro Voice.Comment

Comment