JBL MRX 500 serie (nieuw )

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Originally posted by dj_bob
    @ Dr. Edie : over welke van de JRX reeks heb je het? over de sub, de dubbel 15" of de enkele 15"?
    ik ben namenlijk van plan om de JRX-115 (enkel 15") met 500 watt rms te belasten? heb jij hier ervaring mee? of iemand anders?
    Ikzelf heb de JRX125's (met dubbel 15"). Hier zet ik gerust het dubbele op, een Palladium 1600 vind ik ook net iets te licht ervoor. Dit gaat gewoon prima, wel blijf ik netjes in het groen, en geen clipping. Vorig jaar carnaval beetje bont gemaakt, amp ging vrij vaak in de clip maar ondanks dat geen enkele problemen gehad..

Ik heb ervaring met de JRX-115, en ook hierop kan je gerust die 500 Watt op loslaten, maar kan natuurlijk wel wat minder hebben dan de JRX-125. Als je de crossover frequentie beetje hoog zet, en hem als top gaat gebruiken, kan dat gerust. Als full-range wat meer oppassen, zodat de basspeaker niet over z'n xmax gaat.
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• dj_bob
      • Aug 2005
      • 112

Bedankt, Dr. Edie! Ik gebruik de JRX-115 al full-range, dus dan moet ik oppassen, maar wanneer merk je dat de basspeaker over z'n xmax heen gaat? krijgt hij dan gewoon slecht geluid of wat moet ik me erbij voorstellen?

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Originally posted by dj_bob
        Bedankt, Dr. Edie! Ik gebruik de JRX-115 al full-range, dus dan moet ik oppassen, maar wanneer merk je dat de basspeaker over z'n xmax heen gaat? krijgt hij dan gewoon slecht geluid of wat moet ik me erbij voorstellen?
        Dan begint hij te 'tikken'... Spoel tegen de poolkern, niet echt gezond voor je speaker . Maar als je normaal draait, uit de clip blijft, en niet TE erg met je bass-potmeter op je mengpaneel in de weer gaat is er niets aan de hand. Ik heb ditzelf nog nooit gehad met mijn JBL's, waar ik toch al behoorlijk wat mee uitgehaald heb..
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Jason_
          • Jun 2006
          • 98

zijn er na een jaar al mensen die deze set hebben/ gebruiken?
          Ben aan het kijken voor deze geluidset,(2* Mrx525 , 2* Mrx528S ) maar valt weinig over te vinden op het forum..
          En wat voor amps hebben jullie erop staan ?

Iemand?
          Einde bericht.

Comment

• Olaf Duffhuës
            • Oct 2000
            • 2477

Jhaaaaa.....;-)

Wij hebben er tot nu toe 4 stuks 512M in de verhuur als monitor en we hebben in de showroom een setje 515 met 518S...Bevalt erg goed!

Ik heb de 512M geprobeerd naast o.a. Wharfedale Twin12 en Dynacord AM12, vond persoonlijk de 512M het fijnst...
            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Jason_
              • Jun 2006
              • 98

Originally posted by Olaf Duffhuës
              Jhaaaaa.....;-)

Wij hebben er tot nu toe 4 stuks 512M in de verhuur als monitor en we hebben in de showroom een setje 515 met 518S...Bevalt erg goed!

Ik heb de 512M geprobeerd naast o.a. Wharfedale Twin12 en Dynacord AM12, vond persoonlijk de 512M het fijnst...
              Kijk dat is fijn om te horen,
              Ga de set volgende week nog eens beluisteren.

Wat denken jullie van Crest CC versterkers achter deze set ?
              2x CC1800 (Baskasten, bridge 1800w)
              1x CC4000 (Toppen, Stereo 1350w)
              Einde bericht.

Comment

• Jason_
                • Jun 2006
                • 98

Originally posted by sis
                Eh voila , hier heb ik de resultaten :
                Zei spreken dus over het uiterste maximum vermogen die je mag toedienen , liefst gelimit :

MRX 512 M = 800 watt
                MRX 515 = 800 watt
                MRX 525 = 1600 watt
                MRX 518 S = 1000 watt
                MRX 528 S = 2000 watt

Nu staat er in de manual van de Mrx serie:

Wat denken jullie wat je er maximaal aan vermogen op kan zetten ? Aangezien het mailtje van Sis..
                Last edited by Jason_; 21-07-07, 16:14.
                Einde bericht.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by Jason_
                  Nu staat er in de manual van de Mrx serie:

Wat denken jullie wat je er maximaal aan vermogen op kan zetten ? Aangezien het mailtje van Sis..
                  De vermogens die ik daar heb neergezet zijn vermogens die ik doorkreeg van de invoerder in Belgie
                  De hoogste waarden die je op jou lijstje ziet staan zijn piekvermogens, die kan je maar best achterwege laten, anders kan je direct beginnen reconen
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 806

effe kicken

heeft er al iemand genoeg ervaring met de klank van de MRX serie?

Ik heb ervaring met VRX en SRX512M, en ik weet dat er toch heel wat moet bijgeregeld worden in de processing om een VRX set naar mijn mening 'warm' te laten klinken (anders teveel tophoog). Zuiver gaan die dingen wel. Maar zodoende vraag ik me dus vooral af of een MRX set warmere klankkleur geeft dan VRX/SRX, of niet?

En verder nog ervaring ivm zuiverheid van de weergave? Zal wel een pak verschil tussen VRX en MRX zitten, weet mijn kleine teen ook . Maar om het anders te stellen: is een MRX echte JBL kwaliteit of echt wel een low budget speakertje om toch maar iets van JBL in huis te hebben

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

Nee, het is echt JBL kwaliteit maar met een andere doelgroep dan voor de VRX of SRX series.
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

Originally posted by Boi
                        Nee, het is echt JBL kwaliteit maar met een andere doelgroep dan voor de VRX of SRX series.
                        En klinkt ie even scherp al VRX/SRX, of warmer?

Comment

• Veenstra
                          • Aug 2008
                          • 19

scherper! ik heb 2 stuks MRX 512M op een Crown xti 1000 bridge en dat trekken ze prima mits je niet constant in de clip draait alleen zonder eq'ing klinken ze wat mij betreft gewoon niet.

Zorg dus voor een goeie eq voor het kachel effect!

Groeten.

Comment

• SpaceyDeeJ
                            • Sep 2001
                            • 876

Hebben hier 8 stuks MRX512 staan voor monitor werk, zowel DJ, band als tapeset werk. Worden gevoed door Crown XLS602 D en dat bevalt erg goed.

Voor het kleine werk hebben we 2 stuks MRX 518S. Daar staat dan een Dynacord S1200 achter (toevallig nog over)
                            En gaat een paaltje op met daarboven weer de 512...

op amp vermogen zit je dan op 4 * 600 watt op 4 ohm en dat is in veel kroegen hard zat !
                            En zeer net geluid, wel geequeed... (512 krijgen 3 db 100 Hz extra mee om ze even wat zwaarder te laten klinken.. )
                            cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

Overigens klopt die specificatie lijst van JBL wel, je moet deze gewoon goed lezen..
                              Fullrange (1 kast)/Parallel (2 kasten)
                              Dus 1 kast = 800 Watts, twee kasten dus 1600 Watts 8 Ohm aan versterker vermogen..
                              Altijd je limiters goed instellen, dat geldt niet alleen bij JBL...

Dave
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Deti-Sound
                                • Jun 2009
                                • 1

JBL mrx 500

Ik heb vandaag de mrx 515 aan geschaft met 2 Crown xti 2000 versterkers en ik moet zeggen ik stond er van te kijken wat dat produceerde.

Miijn eerste indruk is dat je voor relatief weinig geld een leuke set hebt.

Comment

Working...