Mackie Onyx 1640 wat vinden julie dr van.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • killer-bee
    • Jun 2006
    • 37

Mackie Onyx 1640 wat vinden julie dr van.

Hey ik ben opzoek naar een mooi paneeltje ben even bij terugkoppeling (feedback) geweest. en daar raden ze me Mackie Onyx 1640 ik zelf vond wel een mooi tafeltje meden omdat er een fire wire kaart in kan en dat i 19'' is niet dat de maat belangrijk is. voor mij is aan jullie de vraag wie heeft er wel is mee gewerkt. en of je betere oplossingen heb.

Greats Bee
    [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by killer-bee
    Hey ik ben opzoek naar een mooi paneeltje ben even bij terugkoppeling (feedback) geweest. en daar raden ze me Mackie Onyx 1640 ik zelf vond wel een mooi tafeltje meden omdat er een fire wire kaart in kan en dat i 19'' is niet dat de maat belangrijk is. voor mij is aan jullie de vraag wie heeft er wel is mee gewerkt. en of je betere oplossingen heb.

Greats Bee
    Ik heb de 1220 ( kleinste dus )
    Ben er uitermate tevreden over , vooral de EQ en de mic-preamps zijn superieur
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Ik vind het zeer goede mixers.
      Er is echt goed over na gedacht.

Heb laatst met de 1220 van Radar gewerkt. fijne EQ, volle sweep op het mid. en vooral de lay-out vind ik waanzinnig.

Netjes plek voor een tapeje, duidelijke EQ, duidelijke routing. Handige dingen (bijvoorbeeld dat de mute eigenlijk een groep schakelaar is.

Etc.

Comment

• zjeten
        • Mar 2003
        • 331

De onyx vind ik een zeer toffe tafel.Heeft ook goede voorversterkers.Versterken symetrisch voor ,dus voorbeeld voor kleine opnames moest je dit willen.
        Verder mooie afwerking,handig, je hebt 6 aux en dan nog 4 returns voor effecten.
        goed ,compact tafel

mvg
        jeffrey

Comment

• killer-bee
          • Jun 2006
          • 37

Oke thanx dus als ik deze tafel koop doe ik geen mis koop.
          Bedankt voor de informatie.

Greats Bee
          [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

Comment

• Jacob
            • Jan 2006
            • 152

Originally posted by zjeten
            Heeft ook goede voorversterkers.Versterken symetrisch voor ,dus voorbeeld voor kleine opnames moest je dit willen
            Kan je uitleggen wat je hiermee bedoeld? Dus dat je dit moet willen voor kleine opnamens.

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

Hallo
              Wel als je kijkt naar het blokschema van de onyx kun je zien dat de record out met de DB 25 pins connector symmetrisch uit gaat en dit word geplits na de voorversterker. Dus word de recording out symmetrisch voorversterkt.Als je dan je opnametoestel wat verder staat zal er geen storing opkomen. Das handig als je een groepje mixt en het terzelfdertijd wil opnemen op een harddiskrecorder en thuis met software nog iets beter wil mixen. Om dan op cd te zetten.De meeste goedkopere mengtafels word het signaal direct assymetrisch gemaakt (is goedkoper).
              Het zelfde verhaal van de fire wire.
              Is ook na de voorversterker
              Mvg
              jeffrey

Comment

• T-Nuzz
                • Dec 2002
                • 274

Beste collega's

Ik ben ook op zoek naar een goede rackmixer voor een mooie prijs. Heb voor collega's altijd prima gewerkt met een A&H 16:2DX-en, maar dat was toen ze nog nieuw waren. Ook hier na een jaar kuren met output via auxen en master terwijl alles dicht staat. Met alles dicht even de gain geheel open draaien werkt als lapmiddel voor één avond, maar de volgende keer heb je weer hetzelfde.

De keuze voor mijn eigen tafeltje is gevallen op de Mackie Onyx 1640. Heb met de zoekfunctie een aantal interessante topics gevonden (onder andere de perikelen rond de aanschaf door Sis) en eigenlijk louter positieve verhalen gelezen. Ook de reviews door de bladen zijn positief. We zijn echter een jaar verder en nu wil ik graag eens weten of de heren en dames nog steeds zo enthousiast zijn.

Verder kwam ik in een review wel tegen dat de kwaliteit van de behuizing te wensen over zou laten en dat de bediening van drukknopjes (phantoom, solo, etc) hoorbaar zou zijn. Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties
                Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by T-Nuzz
                  Beste collega's

Ik ben ook op zoek naar een goede rackmixer voor een mooie prijs. Heb voor collega's altijd prima gewerkt met een A&H 16:2DX-en, maar dat was toen ze nog nieuw waren. Ook hier na een jaar kuren met output via auxen en master terwijl alles dicht staat. Met alles dicht even de gain geheel open draaien werkt als lapmiddel voor één avond, maar de volgende keer heb je weer hetzelfde.

De keuze voor mijn eigen tafeltje is gevallen op de Mackie Onyx 1640. Heb met de zoekfunctie een aantal interessante topics gevonden (onder andere de perikelen rond de aanschaf door Sis) en eigenlijk louter positieve verhalen gelezen. Ook de reviews door de bladen zijn positief. We zijn echter een jaar verder en nu wil ik graag eens weten of de heren en dames nog steeds zo enthousiast zijn.

Verder kwam ik in een review wel tegen dat de kwaliteit van de behuizing te wensen over zou laten en dat de bediening van drukknopjes (phantoom, solo, etc) hoorbaar zou zijn. Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie reacties
                  Tot op heden ben ik uitermate tevreden over de 1220 .
                  De behuizing vind ik wel stevig genoeg, bij mij zit hij in een rack en heb daar nog geen problemen mee gehad, deze wordt toch 3 Ă  4 keer gebruikt / week .
                  Met de pfantoom heb ik nog niet gewerkt , dus dat weet ik niet.
                  In ieder geval de solo toets is mij mij onhoorbaar
                  hopelijk heb je hier iets aan
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• T-Nuzz
                    • Dec 2002
                    • 274

Bedankt voor je reactie. Daar heb ik zeker wat aan. Gaat niet specifiek om bepaalder drukknoppen, waren slechts voorbeelden. Kunnen ook andere knoppen zijn. Maar dan had je het wel vermeld waarschijnlijk.

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

En wat vinden jullie van de grotere Onyx tafels? Die van 32 kanalen bijv.
                      SR20DET

Comment

• T-Nuzz
                        • Dec 2002
                        • 274

Heb even de handleiding gedownload. ook die is typisch Mackie: humor!

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Ik vraag me af waarom ze voor die grotere tafels geen firewire optie voorzien.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Ik kan gissen dat het vooral komt doordat deze meer op livewerk gericht zijn en dat er miasschien ook een bandbreedte issue is met Firewire 400, maar da's gissen.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

met PCIe heeft men ook firewire 800.
                              Ik kan me best voorstellen dat op veel manifestaties een live cd wordt opgenomen.
                              Wanneer je die op verschillende sporen kan zetten, kun je die nadien behoorlijk goed bijwerken.

Comment

Working...