Sequencen met laptop voor live gebruik.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikvanderploeg
    • Oct 2005
    • 9

Sequencen met laptop voor live gebruik.

----------
    Last edited by Rikvanderploeg; 23-08-11, 01:39.
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Reason 3.0

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Frederic, een iets uitgebreidere toelichting van jouw aanbod zou prettig zijn...zou je die moeite nog even willen nemen? thanx alvast!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Funkmaster
        • Dec 2004
        • 204

met de gewone audio output van je laptop kan het ook wel al lukken... Clicktrack links, loop rechts.
        Zo hebben wij het gedaan voor een sturing die we moesten ontwerpen voor Technologische Opvoeding. Links het Klik signaal die een relais aanstuurde, rechts het audio signaal.
        Het signaal kan je samenvoegen met programmas zoals Adobe Audtion, of de vorige versie: Cool Edit. Cubase enzo kan ook.
        It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

Je zult om te signalen uit te kunnen sturen een externe geluidskaart moeten hebben die ook ondersteunt wordt door je softwar; je software moet de mogelijkheid hebben om te siganel uit te sturen. (qua software ben ik niet zo bekend, maar ik ga er vanuit dat dat allemaal kan)

Ik zou een Maya 44 usb als geluidskaart nemen of een Creative kaart.
          het voordeel van de Maya is dat ie heel klein is.
          Beide merken leveren wel goede spullen dus over kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken.
          Bij de creative moet je wel goed zoeken welke aan je eisen voldoet

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Als je echt tracks wilt maken op de computer zou ik gaan kijken voor ableton live ipv Reason, voor alleen het afspelen zou je bijvoorbeeld reason kunnen gebruiken, of iets van cubase.

Als ik jou was zou ik een iets betere audiokaart kopen als het voor optredens is. De pro kant van creative is E-mu, m-audio, edirol enz.
            Vooral kwa opnemen zijn de creative kaarten niet echt goed.
            De groeten => Micha

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

gewoon een tweedehands roland 880 harddisk recorder. Lekker bedrijfszeker en makkelijk in gebruik.
              Als di-rect het ermee kan...
              lekker belangrijk!

Comment

• robski
                • Jul 2005
                • 98

Hoi Rik,

Als je het netjes will doen moeten er inderdaad DI's tussen. Maar op een SC 800 in een eenvoudige setup zou ik gewoon smokkelen, direct aansluiten gaat dan wel goed komen.
                De kliktrack moet je trouwens alleen op jouw koptelefoon zetten als drummer en 'in de track', Doe iets met een spillter en een eigen koptelefoonmixertje (beringher of zo is de goedkoopste oplossing) klicktrack, track en evt een monitormix als inputs, zelf een balans maken op je koptelefoon. Niet te hard zodat je ook wer de behoefte krijgt aan snare en toms op je koptelefoon

De rest van de band moet gewoon vrij spelen op wat jij doet. Reden hiervoor is dat de muziek anders al gauw niet meer muzikaal wordt gespeeld, voor jou als drummer ligt hier dus een uitdaging

greetz Robski

p.s. als ik de goede rik voor me heb: praat eens over de computersetup met casjan!
                Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Als je drummer bent zou ik altijd een in-ear setje met kabels nemen. Dat is ongeveer een twintigste van de prijs van de draadloze. Klinkt beter en is bedrijfszekerder.

Voor het prijsverschil kun je een fisher drumkruk shakersetje kopen. Dan heb je helemaal topgeluid.
                  lekker belangrijk!

Comment

Working...