Zoek digitale EQ in 1HE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

Allen alvast hartelijk bedankt voor de vele reacties !

Zitten hele leuke dingetjes tussen, alleen merk ik al dat het meeste wat in 1HE zit met de PC geprogrammeerd moet worden, en dat is nou juist niet mijn bedoeling (had ik misschien wat duidelijker moeten vermelden..) Om elke keer dat ik een kleine setje wegzet een laptop mee te gaan slepen lijkt me wat overdone. Helaas blijft er dan nog maar weinig over dan de behringer DEQ2496, en eventueel de "white's" (ga gelijk even wat extra info opzoeken !)

Mocht nog iemand een goed alternatief invallen, ik hoor 't graag :-)

Groet,

Joost

Comment

• Robin.vd.Have
      • Nov 2005
      • 165

De lake MESA kan je gewoon via n stukje software dat gratis te verkrijgen is downloaden. Echter als simpele klank kleur verbeteraar is het niet een beetje overkil maar EXTREEM overkill. Het is een super apparaat maar niet voor een klein verhuur setje.

Als het echt puur gaat om 2 ps 10 topjes voor gewoon wat spraak setjes en achtergrond muziek lekker de berhingertjes nemen. Kost nix als het stuk is krijg je meestal een hele nieuwe en werkt perfect. Heb er al een aantal geinstaleerd / gebruikt en eigenlijk wijnig problemen ondervonden.
      1 keer een software fout maar dat was in 1 dag opgelost.

M.V.G

Comment

• Jacob
        • Jan 2006
        • 152

Kan iemand mij zekerheid geven of de yamaha YDG 2030 nog nieuw verkocht worden? Als ik google lijkt hij nog te koop te zijn in sommige webwinkels. Maar ik kan me dit bijna niet voorstellen. Wel vind ik dit een erg leuke bak.
        Met 2x 31 bands, daarnaast notchfilters/LPF en HPF en 2x delay. En te bedienen zonder laptop.

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

Originally posted by Jacob
          Kan iemand mij zekerheid geven of de yamaha YDG 2030 nog nieuw verkocht worden? Als ik google lijkt hij nog te koop te zijn in sommige webwinkels. Maar ik kan me dit bijna niet voorstellen. Wel vind ik dit een erg leuke bak.
          Met 2x 31 bands, daarnaast notchfilters/LPF en HPF en 2x delay. En te bedienen zonder laptop.
          Gewoon even een mailtje wagen aan de betreffende webshops. Op de yamaha=site staat hij iniedergeval als discontinued, maar wellicht dat er nog shops er nog eentje op voorraad hebben liggen. (eventueel bij onze oosterburen..)

Lijkt overigens veel op een Roland AP-700 die ik nog heb staan. Helaas niet zo heel gebruiksvriendelijk, en niet lockable (naja, lock toets enkele seconden indrukken, en dus onvoldoende tegen mensen die er speelgoed in zien..)

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Hoy Sis
            Originally posted by sis
            mag ik even weten wat het probleem was met die ene
            sis
            Diverse:
            1: onthield niet altijd de aktuele setting
            2: ging hangen met een flinke knal en was alleen door fabieks settings weer in de rit te krijgen
            3: display veel te donker en alleen bij max licht nog te zien en ook niet stabiel
            4: storingen op een output

Al deze problemen deden zich niet continu maar af en toe voor, soms in geen dagen.

gr. Herman

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Hoi test12
              Deze die je opnoemd heb ik nooit ondervonden , zoals ik al zei, tot nu toe geen probleem gehad , ik hou mijn hart vast .
              Misschien ligt het aan de software ?
              Ik heb nog steeds de eerste versie , de update heb ik niet geinstalleerd
              Heb jij misschien de laatste software versie ?
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jerre
                • Jun 2003
                • 286

wat test12 beschrijft klinkt me heel bekend in de oren. De eerste starte altijd op met de laatste preset, de 2e in het begin ook nog tot op een gegeven moment niet meer (stond toen nog eerste versie software op).
                Maar beide gaan van tijd tot tijd hangen, moet er wel bijzeggen 2e versie vd software.
                Wat ik nu wel ga proberen komende is de eq in een aparte rack te steken, misschien dat hij te warm wordt in de rack want beiden werden van hun eigen al redelijk warm.
                nu gij en dan ikke weer

Comment

• test12
                  • Jan 2003
                  • 901

Na het vervangen van die ene probleem unit heb ik geen problemen meer gehad. Dus ik heb eigenlijk verder geen slechte ervaring met de DEQ2496.
                  De units zijn volgens mij wel van de laatste software voorzien, ik zit op dit moment met vakantie dus ik kan het ff niet controleren, maar weet het wel bijna zeker.

gr. Herman

Comment

• JVS
                    • Mar 2004
                    • 317

Zojuist nog even aan het zoeken geweest, en nog de Alesis DEQ230 tegengekomen. Ziet er overzichtelijk uit, betaalbaar, en heeft een lock functie. Weliswaar geen password lock, maar als ik 't lees in de manual is het niet iets wat iemand zo maar even klaar krijgt..

Wie heeft ervaring met de Alesis DEQ230 ?

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Ik heb deze ook in overweging genomen maar ben afgeknapt omdat er geen XLR aansluitingen zijn.
                      Heb er verder geen ervaring mee
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• AppieA
                        • Mar 2006
                        • 4

ik heb ook een deq 230,alesis. Geen problemen mee, leuke EQ. Beter overzichtelijk als de behringer, een (redelijk) snel in te stellen. Tevens een Lock functie. Ik gebruik hem met (copie) PS 10's, die weer op een DX 24 van lem draaien (speakerprocessor). Goede set zo samen.
                        Nadeel deq is inderdaad geen XLR, maar hij is wel gebalanceerd. XLR zelf inbouwen kan altijd nog.

gr. appie
                        'Het geluid is net zo goed als de tech die het bedient'

Comment

• GuntherM
                          • Jan 2006
                          • 163

Hoi allemaal,

ik zet deze topic ff terug bovenaan omdat ik graag 2 Alesis DEQ830 zou willen aanschaffen.
                          Dit zijn een 8-kanaals EQ's, heeft iemand hier ervaring met deze toestelletjes qua ruis, prestaties, geluidskwaliteit?
                          Ik zou deze vooral willen aanschaffen omdat ik 16 kanalen apart kan regelen en dat allemaal in een 1U per EQ behuizing.

Bedankt alvast

Comment

• Beldog
                            • May 2004
                            • 140

Ik gebruik de deq230, de gewone 2 kanaalsversie. Doet wat het moet doen, geen ruis en niet zo duur.

Comment

• GuntherM
                              • Jan 2006
                              • 163

Ik heb gisteren na wat googlen een firma gevonden die deze verhuurd, ik ga die eerst eens proberen en achteraf zien we dan wel, toch bedankt voor je reactie

Comment

Working...