Lexicon MPX1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

Lexicon MPX1

Is er iemand die me kan helpen met de instellingen van die Lexicon MPX1 galm ? Er zijn wel eens artiesten die vragen om een langere galm, maar er zitten zoveel instellingen op dat ding dat ik er niet aan uit kom. Wie kan me makkelijk uitleggen hoe ik de programma's kan aanpassen. Er zit een dik boek bij in het Engels, maar daar wordt ik ok niet veel wijzer van. Bedankt voor jullie tijd......
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Als je nou 10 min. in de handleiding leest, met het apparaat erbij, dan nog een paar uur thuis hobby-en....dan weet je hoe die werkt..Tenzij je de termen niet kent..maar dan kun je beter meteen al stoppen..
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• John Smits
      • Nov 2001
      • 111

Overigens, als het apparaat in Nederland door een winkel aan een particulier verkocht is, hoort daar een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij te zitten. Dat is wettelijk verplicht. Dus hop hop hop naar de dealer.

John
      Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

Comment

• robski
        • Jul 2005
        • 98

Duw op edit, kies vervolgens van de algoritmes b.v. reverb als je daar wat aan wil veranderen. de combinatie van pijltjes toetsen en de draaiknop helpt je parameters te veranderen.

Voor galm is belangrijk: pre delay, tijd die de grootte van de ruimte simuleert. reverb time: zoals vermoed de nagalm tijd.
        Verder hebben het hoog af en het verschil tussen reverb tijd in het laag en hoog veel invloed op de klank van de galm. Verschil tussen laag/hoog galmtijd maak je met crossover freq en de vermenigvuldigingsfactor voor het laag.

Succes,

robski
        Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Gitarist 62
          • May 2006
          • 278

sja, ik zou zeggen manual er bij, koptelefoon op je hoofd, mike voor je neus en een uurtje lekker aan alle knoppen draaien

Tip: lengte van je galm noemt lexicon DECAY
          ~Clearsound~

Comment

• mverdult
            • Dec 2003
            • 123

Van die moderators krijg je hier altijd een lekker bot antwoord, sorry dat ik zo lomp ben dat ik het niet begrijp. Gelukkig zijn er mensen die wel normaal iemand willen helpen die schijnbaar iets onnozels vraagt........

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by mverdult
              Van die moderators krijg je hier altijd een lekker bot antwoord, sorry dat ik zo lomp ben dat ik het niet begrijp. Gelukkig zijn er mensen die wel normaal iemand willen helpen die schijnbaar iets onnozels vraagt........
              Maar ze hebben wel gelijk .
              En als je er niet kan mee werken hé , dan koop je maar een TC electronics M300 of zoiets , knopjes draaien en toch bijna of even goed , of dezelfde kwaliteit dan Lexicon, ik heb er ook één en werk ook met zangers enz...
              En niet met de minste verd*rie
              Zie binnenkort mijn website
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Koen van der K
                • Aug 2005
                • 1146

MPX1 staat niet echt bekend om zijn gebruikersvriendelijkheid (hebben meer Lexicon producten helaas last van, ze moesten iets om de goede klankkwaliteit te "compenseren" ;-)

De bediening van dit geval heeft mijn inziens weinig te maken met ervaring maar meer met de onlogica en onoverzichtelijkheid voor directe / live bediening ...

Nu ben ik zeker niet 1 van de flauwste als het gaat om apparaten tot op 't bot uit te pluizen qua mogelijkheden maar ik heb die MPX1's dan ook niet lang gehad; Heb je eindelijk iets uitgevogeld dat je wil hebben qua effect, kun je 't niet samenstellen door DSP ruimtegebruik ... niet lachen.

Helaas kan ik je ook niet verder helpen gezien het MPX hoofdstuk is "verdrongen" in mijn geheugen ;-)

Succes met het geworstel !
                Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...