Sennheiser e840S

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roel_CX
    • May 2006
    • 49

Sennheiser e840S

dag forummers
    deze mail heb ik naar Sennheiser gestuurd, maar misschien hebben jullie ook een verklaring?

"Ik heb, ongeveer een jaar geleden, een e840S microfoon gekocht. Dat ding doet al van in het begin gek: zodra er feedback optreed, valt de mic af. Dus ik kan hem volledig openzetten op de mengtafel, en dan voor de luidsprekers houden. uiteraard kan je er daarna niks meer mee doen, tot.... je de schakelaar eens af en weer op zet. Dit is uiteraard zeer vervelend als het on stage gebeurt. Opeens de zang weg namelijk.
    Enig idee hoe dat zou kunnen komen?"

Roel

Ok, ik heb nog wat getest thuis, en heb gemerkt dat het een ander probleem is. Als ik de mic aansluit, maar de gain laat dichtstaan, en hem dan kort bij de luidspreker hou, valt hij ook uit. als ik hem echter hard zet, en ver van de speaker af, begint het toch te fluiten, zonder dat hij uitvalt.
    Zou het dus kunnen dat het magnetisch veld inwerkt op de elektronica in de mic. gelukkig werkt hij dan weer als ik de schakelaar even af en weer op zet.
    Gewoon opletten dus, bij live gebruik, dat de micro nooit te kort bij de speakers ligt.
    Maar ik zou toch graag weten hoe dat kan komen.

de groeten

roel

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Kijk, ik ga hier een berg sennheiser E-800 serie 's gebruikers over mijn nek krijgen , maar het zal mij een worst wezen !
      Ik heb ze zo goed als allemaal getest en mijn mening is dat dit microfoontjes zijn voor ............. Tja .
      Volgens mij is dit een budget reeks en dat hoor je gewoon .
      2 x met een E-865 gewerkt ---- weg ermee , klinkt voor geen meter
      1 x met een E-845 gewerkt ---- weg ermee , klinkt nog slechter
      En dan spreek ik nog niet over het gebruik op langere termijn + het waren nieuwe micro's
      De eerste dag , kabeltje aansluiten en de problemen begonnen : klak, klik, prutprut enz...
      Zelfde kabel even inpluggen in een SM 58 beta-A : niks prut prut
      terug kabel in de E-845 , weeral pruprut krak, krak
      nee dank je
      Bij mij komt er nooit meer een sennheiser binnen, zeker niet van de E-reeks , misschien een 900 serie , maar deze ga ik nog eens grondig testen .
      Peter je bent gewaarschuwt héhé
      sis
      Last edited by sis; 29-05-06, 15:41.
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Sis, jij weet heel goed dat er een zoot 845 gebruikers zijn die ze beter vinden klinken dan de sm58. En dat geklik en gepruttel heb ik nog nooit wat van gemerkt. Verder zijn de zenders en ontvangers erg populair.
        En nooit meer sennheiser?? Wat vind je van de MD421 en de MD441? Denk dat die zich wel hebben bewezen, ik durf te zeggen dat ze in de studio populairder zijn dan menig shure microfoon.
        Maar je hebt gelijk dat de 58 beta beter klinkt dan de 845. Maar ik ben zeker een tevreden gebruiker van de 845.
        De groeten => Micha

Comment

• w00Dy
          • May 2006
          • 257

Ik vind een 412 veel te dik om zomaar in je handen te nemen en wat te zingen. Ik heb er wel, maar gebruik ze enkel als overhead. Voor zang(hand)microfoon gewoon een SM 58tje.
          Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Roel_CX
            • May 2006
            • 49

het is dus inderdaad die schakelaar die gevoelig is voor het magneetveld ja.
            maar het omdraaien ervan zet hem niet terug aan.
            in het vervolg mic's zonder schakelaar alleszins, en op live-producties zorgen dat de mic niet te kort bij de monitors komt te liggen. (dus inderdaad, zoals ik thuis geprobeerd heb, ertegenaan, want het is dan dat hij uitvalt).

voor de rest ben ik overigens zeer tevreden over de sennheiser e800 serie. ik heb ook een 825, en gebruik geregeld de 800-drumkit. valt heel goed mee.
            uiteraard heeft een 840 een andere karakteristiek dan de sm58, maar het is zeker een goede micro.

de groeten

roel
            Last edited by Roel_CX; 29-05-06, 19:46.

Comment

Working...