Yamaha O1V vs. O2R

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

Yamaha O1V vs. O2R

Dames en Heren,

Wie ken verder helpen met deze vraag. Wat zijn nou echt de voordelen en nadelen van deze twee digitale tafels tegenover elkaar. Ik snap zelf ook dat de O2R het grote broertje is van de O1V en dat deze meer kanalen heeft. Maar ik bedoel dan ook kwalitatief gezien....
    Ik heb ergens gehoord dat de op-amps in de O2R van mindere kwaliteit zouden zijn dan O1V. Is dit waar, of wat is jullie mening hierover?

Alvast bedankt, Dennis
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Bij mijn weten zijn de preamps van de O2R van een betere kwaliteit. Ik moet wel bekennen dat ik ze nooit naast mekaar heb gehad om het te vergelijken.

Wat wil je met de tafel gaan doen?
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• sd_2
      • Dec 2005
      • 134

De tafel zou voor live gebruik moeten gaan zijn, en misschien ooit in de toekomst voor wat recording werkzaamheden.

Comment

• sd_2
        • Dec 2005
        • 134

Hmm.... denk dat ik me vergist heb over die opmerking....
        Het was de vergelijking tussen de Versie 1 en Versie 2 waar het verschil in opamps zat. Verder is er volgens mij ook niet veel vraag naar een vergelijkingstestje tussen de O1V en O2R als ik het zo zie....
        Als er geen reacties meer komen, dan gooi em maar dicht hoor...

Dennis

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

is het verschil tussen de versies 1 en 2 niet alleen maar softwarematig? Dat is namelijk bij de O1V/96 en de DM1000 wel het geval.
          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• bran0985
            • May 2004
            • 75

Het verschil weet ik niet maar ik wil je graag melden dat ik (live en een beetje recording) de 01V gebruik. En ik vind het een geweldig ding!

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Ik heb de eerste versie 01/V gehad en was blij dat ik ervan af was .
              Hij klinkt koud ( EQ wel te verstaan ) , de effecten ( vooral de galm ) klinkt overjaars , dan maar te zwijgen van het compressor gedeelte .
              langs de andere kant heb je dan wel een mengtafel met alles erop en eraan , maar kwalitatief : nee , niet meer voor mij
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sd_2
                • Dec 2005
                • 134

Heren,

Bedankt, voor de toch nog (late) reactie's. Waarschijnlijk gaan wij toch voor de O1V omdat deze tafel momenteel voor ons perfect is (lees: alles aan boord heeft). Het gebruik is wel live, maar hierbij moet niet gedacht worden aan hoogwaardige evenementen (dit haalt de tafel zowieso niet aan kanalen) maar bijvoorbeeld bands in kroegen waar hij qua zijn compactheid prima voor ons is. We willen dan wel voor de V2 gaan, om de kwaliteit dan toch zo hoog mogelijk te houden...

Gr, Dennis

Comment

Working...