Kwaliteit van prefab Patch kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crash
    • Sep 2004
    • 88

Kwaliteit van prefab Patch kabels

Ik ben gewend om zelf al mijn bekabeling te maken (neutrik met veelal tasker C128) maar heb hier ff geen zin meer in. Nu wil ik enkele prefab patch kabels aanschaffen (gebal. jack/jack) voor het aansluiten van een effectenprocessor. Bij de online-shops kom ik enkel DAP patch kabels tegen en vraag me eigenlijk af of deze kabels de kwalitatief niet negatief beinvloeden. Ze zijn namelijk wel erg goedkoop. Graag hoor ik jullie bevindingen en/of andere merken prefab bekabeling.
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Nee, dit soort kabels zullen helemaal niks aanpassen aan je geluid of wat dan ook, ze gaan hoogstens eerder stuk. Maar aangezien patch kabels over het algemeen niet zoveel te verduren hebben kan je het best wel eens uitproberen.
    De groeten => Micha

Comment

• w00Dy
      • May 2006
      • 257

Ooit heb ik eens om tijd te besparen en gedeeltelijk uit noodzaak enkele XLR => Jack verloopstekkers gekocht van DAP. De gegoten Jack-kant is nog steeds intact maar de XLR's stekkers hebben het niet overleeft. En dat na 2 maanden.
      Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

Originally posted by crash
        Ik ben gewend om zelf al mijn bekabeling te maken (neutrik met veelal tasker C128) maar heb hier ff geen zin meer in. Nu wil ik enkele prefab patch kabels aanschaffen (gebal. jack/jack) voor het aansluiten van een effectenprocessor. Bij de online-shops kom ik enkel DAP patch kabels tegen en vraag me eigenlijk af of deze kabels de kwalitatief niet negatief beinvloeden. Ze zijn namelijk wel erg goedkoop. Graag hoor ik jullie bevindingen en/of andere merken prefab bekabeling.
        De kwaliteit van de kabels en de connectors (ook al lijken ze van buiten als 2 druppels op een neutrik plug) is inderdaad niet zo bijzonder. Een tasker kabel met een Neutrik plug gaat toch vele malen langer mee en bezorgt je een stuk minder storing. Kabelsystemen is vaak iets waar op bezuinigd word maar het is toch de basis van je geluidssysteem, niet geheel onbelangrijk dus.

Als je geen tijd hebt om kabels te maken zijn er ook zat bedrijven waar je dit kunt laten doen. Ze worden gewoon naar jou specificatie gemaakt.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Croock
          • Mar 2004
          • 29

Het is handig voor het geld. Als de kabels niet al teveel gebruikt worden kan het prima. In een rack. Maar patchkabels zijn bij mij kabels op een patchpanel, welke nog wel regelmatig in en uitgestoken worden. Dus dan zou ik toch gewoon ff de lokale geluidsboer opbellen om gewoon een paar kabels te bakken.

Comment

• crash
            • Sep 2004
            • 88

Originally posted by Croock
            Het is handig voor het geld. Als de kabels niet al teveel gebruikt worden kan het prima. In een rack. Maar patchkabels zijn bij mij kabels op een patchpanel, welke nog wel regelmatig in en uitgestoken worden. Dus dan zou ik toch gewoon ff de lokale geluidsboer opbellen om gewoon een paar kabels te bakken.
            Ik dacht zelf aan een 8-way studio snake met aan beide zijden stereo jack's of losse patchkabeltjes van ca. 90cm. De kortste prefab 8-way studio snake is jammer genoeg alleen in 3 meter verkrijgbaar, hou je in je tape-rack weer zoveel overmaat.
            Ik praat wel over patchkabeltjes maar de bedoeling is dat de bekabeling eigenlijk gewoon blijft zitten.

Toch ben ik wel benieuwd hoe jullie tape-racks intern bekabelen.

Comment

• jakkes72
              • Dec 2003
              • 1015

gewoon, alles zelf op maat maken.
              Ik gebruik zelf multiconnectors van ILME naar de racken toe, intern de racken alleen maar Neutrik.
              Kabel voor intern ben ik niet zo kieskeurig in. Momenteel gebruik ik daar Monacor montage kabel van ongeveer 3mm voor.
              Labelen doe ik alles ook netjes met wirewrap labels van KROY.

Comment

Working...