Frequenties voor draadloze microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • C. Massiv
    • Aug 2004
    • 1

Frequenties voor draadloze microfoons

Ik gebruik regelmatig meerdere draadloze systemen tegelijk. Mijn kennis van zend-techniek is miniem. Ik heb ooit eens een excel document gezien waar je de frequenties invooert van je draadloze systemen en deze berekent waar zich problemen voor kunnen doen.
    Kan iemand mij hier aan helpen?

Groet, C. Massiv
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

dit is de software van shure voor hun systeem
    je kan hier ook een frequentiecompatible systeem mee uitrekenen
    je geeft de frequenties op die je gebruikt en het systeem rekent uit of en waar je problemen kunt krijgen.
    uitrekenen in een excel sheet lijkt me sterk want je hebt met veel factoren te maken....
    ps het is nooit een overbodige luxe een hoogfrequent cursus te volgen..
    suc7

Comment

• joe
      • Jan 2003
      • 446

@Massiv,
      Op de volgende site kan je het excel documentje downloaden
      Als je niet echt veel verstand hebt van frequenties raad ik je aan om gewoon zender v2.3 te nemen.
      Mocht je wat meer er mee te maken hebben is v4.1 wel ok.

Het grote verschil is dat je in v4.1 de keuze hebt of je alleen de IMP wil uitrekenen van 2 zenders of ook van 3 zenders.
      En je kan bekijken waar de IMP zich bevinden (hoeveel mhz van je zend frequentie af)
      In v4.1 kan je dit alles ook in een grafiekje bekijken.

Alle 2 de documentjes kan je alleen een frequentie stapgrote maken van 25 khz.

Alle 2 de documentjes rekenen zowel de 3e als de 5e harmonische uit
      Bij het uitrekenen van de IMP met 3 zenders rekent hij alleen de 3e harmonische. (de 5e is te zwak en hoef je dus ook niet te berekenen)

@Martijn,

Je hebt gelijk dat je met meerdere factoren te maken hebt daarom heb je voor die berekeningen ook zo'n 60.000 cellen nodig (v4.1)
      Ik gebruik deze documentjes al een heel tijdje en het werkt erg goed (ook al zeg ik het zelf )

Ik zou zeggen probeer ze eens en laat maar horen wat je er van vind.
      (De v4.1 kan een beetje lastig zijn om te begrijpen wat wat is, ik moet nog eens een keer een mooie uitleg maken hiervoor)

Groeten,
      Marco van der Does
      Last edited by joe; 16-05-06, 13:28.

Comment

Working...