Nieuwe peavey versarray
Collapse
X
-
Heeft een beetje weg van JBL VRX....Maar wel leuk om voor het eerste een linearray te zien voor gitaren...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW** -
Originally posted by Olaf DuffhuësHeeft een beetje weg van JBL VRX....Maar wel leuk om voor het eerste een linearray te zien voor gitaren...Comment
-
Zo te zien aan de specs zijn ze gebaseerd op blackwidows met neodyium magneten. geen gitaarspeakers dus....
Veredelde gitaarspeakers
Even serieus. die systemen met een line array van twee of drie toppen op een subje kan ik niet zo vatten. Als je zaal klein is kun je toch gewoon met je conventionele PA werken? Waarvoor zou je een 2x 12"inch top-1x15"inch bas stack als fop-line array uitvoeren?
Die nieuwe cs800 met 4 eindbakken ben ik trouwens wel benieuwd naar. Hoeveel kost / weegt ie?lekker belangrijk!Comment
-
Gewone toppen een meter of vier omhoog, doet wonderen. Het kan minder hard om even ver te komen, een array is niet altijd nodig. Ik zie een array nog steeds als een moderne herontdekking van de aloude luidsprekerzuil. De geschiedenis herhaalt zich weer eens.
JohnOverigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinkenComment
-
Even serieus. die systemen met een line array van twee of drie toppen op een subje kan ik niet zo vatten. Als je zaal klein is kun je toch gewoon met je conventionele PA werken? Waarvoor zou je een 2x 12"inch top-1x15"inch bas stack als fop-line array uitvoeren?
Toch heeft zo'n "fop array"wel degelijk voordelen, ook in kleine zalen.
Op koninginnendag stonden we in een tent van 10 x 15 meter`met ons "foparray" bestaande uit d&b Q1 en Q subs( 2 topjes per kant). Door de juiste hoeken te kiezen kom je met 2 toppen per kant makkelijk weg, je neemt veel minder ruimte in op een toch al te klein podium Door de mogelijkheid de kastjes op de juiste manier te richten onstaan veel minder reflecties, zeker in een tent.
Ik vind zo'n klein array zowiezo veel makkelijker te stacken dan mijn conventionele systemen.
Een ander voordeel is dat je de kastjes ook in een grotere setup kan gebruiken, je stackt of hangt er een aantal bij en hetzelfde materiaal is zowel op kleine als grote klussen inzetbaar.
Ik deel overigens de mening dat het een oud ontwerp (klankzuil op z'n kant) in een nieuw jasje is. Op de juiste manier toegepast werken die klankzuilen perfect, net als dat 100 volt goed kan klinken.
HansTel wat je hebt, niet wat je mistComment
-
ah, goed punt Maranta. Ik snap dat je als verhuurder er een zeer flexibele configuratie mee kan krijgen. Op mijn vlak van één set mis je zo iets snel.
Hoe zit dat als je een of twee voor line-array ontworpen kastjes gebruikt. Hoe klinkt dat dan? Ik bedoel, als een speaker ontworpen is om als een onderdeel van een banaan geluid af te geven. Zijn die dingen dan in balans als sparate kasten? Of is dit iets dat alleen bepaalde ontwerpen hebben?lekker belangrijk!Comment
-
Het lijkt wel een trend elke merk met een linearray en dan ook even op een stand plaatsen, het lijkt mij dat het niet duidelijk is dat een echt L A systeem een setup heeft van minimaal 6 kasten per kant en goed uitgeregeld tot de omgeving/ruimte waar het systeem zijn werk zal moeten doen.
Maar dat kan ook aan mij liggen hoor.tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoortComment
-
Originally posted by showbandah, goed punt Maranta. Ik snap dat je als verhuurder er een zeer flexibele configuratie mee kan krijgen. Op mijn vlak van één set mis je zo iets snel.
Hoe zit dat als je een of twee voor line-array ontworpen kastjes gebruikt. Hoe klinkt dat dan? Ik bedoel, als een speaker ontworpen is om als een onderdeel van een banaan geluid af te geven. Zijn die dingen dan in balans als sparate kasten? Of is dit iets dat alleen bepaalde ontwerpen hebben?
Ik heb ook 4 JBL kastjes in het magazijn.Langs achter zit een switch op waarmee je kan kiezen of ze alleen of in array gebruikt worden.
3 verschillende standen.Comment
-
Als ik 1 Q1 line-array kastje gebruik heb ik een spreiding van 75 x15 graden.
Naar mijn idee doe je daar niet zoveel mee, met 2 kastjes zit ik aan 75 x 30 graden, in de praktijk werkt dit naar tevredenheid mits de goede hoeken van de Q1 kasten goed gekozen zijn. 2 is voor mij het minimum
Als stand alone gebruik ik de Q7 (75x40) met roteerbare hoorn , deze hang je als laatste in de banaan of gestackt als down/infill.
Met 1 Q7 en 2 Q-subs per kant heb ik voldoende voor een live band in een zaal met 200 personen. De Q7 gaat dan vertikaal op een pan-tilt, in het LA gaat de q7 horizontaal met gedraaide hoorn..
D&B heeft op de d12 versterkers een CPL instelling, deze gebruik je om de koppeling bij meerder q1's in de banaan te verzwakken. ik mis nu de tijd om hier dieper op in te gaan maar op de site van d&B staat dit uitgebreid beschreven.
groet HansTel wat je hebt, niet wat je mistComment
-
heren, heren,
uiteraard kan dit systeem werken, maar ls je de line-toepassing wilt ( beamen naar voren, uitdoven eromheen) zul je toch echt meerdere kasten achter een processor moete knopen, en timen. Pas dan krijg je beam-stearing over (een groot deel van ) je frequentiebereik.Comment
-
met 2 Q1 LA kastjes "beam" ik in ieder geval verder dan met de conventionele sets die ik heb, de set zoals besproken is in ieder geval aan de achterzijde veel en veel stiller (uitdoving of hoe je het wil noemen)'.
Het processen gebeurt in de d12 versterkers.
In eerste instantie stond ik ook gereserveerd t.o.v al het L.A. geweld en had min of meer besloten om de oude set te vervangen door een conventioneel dubbel C7 systeem van d&B.
Een praktijktest en alle logistieke voordelen in de beslissing meegenomen is het uiteindelijk toch een LA systeem geworden. Qua prijs zat er weinig verschil in en als je dan toch moet kiezen?Tel wat je hebt, niet wat je mistComment
Comment