Maximale lengte TDIF en toslink kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pino
    • Jul 2002
    • 390

Maximale lengte TDIF en toslink kabels

Hallo,

Beetje rare situatie, maar ik wil graag 2 digitale mengtafels linken via ofwel: ADAT ofwel TDIF. De afstand tussen de 2 mixers bedraagt ongeveer 30 meter.
    Moest dit mogelijk zijn en betrouwbaar, dan kan mij dit een hoop geld besparen.
    AES/EBU is de gangbare standaard voor dit soort operaties, maar op die manier zijn er slechts 8 input/outputs mogelijk per slot. Bij ADAT en TDIF heb ik 16 input/outputs per slot, en zijn geen breakoutboxen nodig.

Wie kan mij meer info bezorgen over de maximale betrouwbare lengtes voor optisch toslink kabels en TDIF kabels op 25pins Dsub ?

Groetels,
    Pino
    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

Tdif weet ik niet, maar voor toslink is de max lengte 15 meter, wat ik zo hier en daar oppik (7 meter wordt echter ook wel beweerd). Echter er zijn goedkoop versterkertjes te krijgen voor zo een 35 euro waarmee je ineens wel jouw nodige lengtes kan halen, je hebt er dan een of twee of drie nodig.

signaalverlies krijg je oa door interne reflecties als je de kabel veel buigt, dus hoe rechter, hoe beter.

EDIT: adat & toslink is natuurlijk dezelfde kabel dus hier geld hetzelfde, alleen protocol is anders.

Comment

• martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

Originally posted by emiel-r
      Tdif weet ik niet, maar voor toslink is de max lengte 15 meter, wat ik zo hier en daar oppik (7 meter wordt echter ook wel beweerd). Echter er zijn goedkoop versterkertjes te krijgen voor zo een 35 euro waarmee je ineens wel jouw nodige lengtes kan halen, je hebt er dan een of twee of drie nodig.

signaalverlies krijg je oa door interne reflecties als je de kabel veel buigt, dus hoe rechter, hoe beter.

EDIT: adat & toslink is natuurlijk dezelfde kabel dus hier geld hetzelfde, alleen protocol is anders.
      kijk is naar ethersound 2 auvitran kaarten (als je yamaha gebruikt) 16 send 16 return per kaart 128 ch per 10mb ethernet kabel (max 100 meter) flexibel klinkt goed en snel
      AuviTran is recognized as having a key role in the professional audio industry worldwide

als je echt glas wilt 2 ethernetswitch met fibre uitgang ertussen en draaien

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Voor adat/toslink verwijs ik naar:

Comment

Working...