Klark Teknik Square one dynamics ervaring?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

zonder compressie...hmm...het komt nogal eens voor dat het spelniveau van het muzikantengilde van dien aard is dat je met een compressor hier en daar MOET werken om een werkbare uitversterking te kunnen krijgen.

Comment

• martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

Originally posted by purplehaze
      zonder compressie...hmm...het komt nogal eens voor dat het spelniveau van het muzikantengilde van dien aard is dat je met een compressor hier en daar MOET werken om een werkbare uitversterking te kunnen krijgen.
      Originally posted by ibvee
      Als al je apparatuur (vooral je speakers en je microfoons) goed zijn, en je hebt een goeie band

compressie is een hele mooie tool (let op nadruk tool)

ik ben van mening dat je zonder poespas ook moet kunnen mixen
      de tools (randapparatuur) zijn er om je te helpen
      als daarna je tools je sound verminderen kan je ze beter niet gebruiken!
      er word te vaak te snel naar tools gegrepen omdat het zo "hoort".
      doe het eerst zonder en dan pas met tools en dan word je veel critischer over wat een "tool" met je sound doet eb dan kan je de keuze maken of je hem wel of niet gebruikt

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

ik ben dit apparaat al diverse malen tegengekomen op festivals. Ik vind het allereerst een onoverzichtelijk apparaat. Als een rek niet verlicht is heb je echt geen idee waar je aan moet draaien. Ik geloof dat het apparaat ook niet in staat is om op 1 kanaal tegelijk gate en compressie toe te passen. Maar dat weet ik niet zeker.

Maar toen ik eenmaal de gate had ingeregeld werkte hij wel goed. De compressor vond ik ook niet slecht, maar ik vond hem niet subtiel. Als je aan de threshold draait is er ergens een punt dat ie plotseling hard gaat werken.

dat was mijn ervaring. Verder is het mijn mening dat ik het jammer vind dat merken als Klark dit soort apparaten helemaal niet nodig hebben. Ze maken al jarenlang topspullen met de DN serie, en de DN360 is ongetwijfeld de best klinkende EQ ooit gemaakt. Dus waarom zou je dan een goedkopere serie apparaten maken? Als mensen kwaliteit willen, moeten ze er gewoon voor betalen. Maar dat schijnt maar bij niemand door te dringen. En daarom is de hele markt overspoeld met O1V's, Midas Verona's en al dat soort dingen.

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Ik geloof dat het apparaat ook niet in staat is om op 1 kanaal tegelijk gate en compressie toe te passen. Maar dat weet ik niet zeker.
          Nee, je kunt niet 2 soorten dynamics op 1 kanaal gebruiken...

Maar toen ik eenmaal de gate had ingeregeld werkte hij wel goed. De compressor vond ik ook niet slecht, maar ik vond hem niet subtiel. Als je aan de threshold draait is er ergens een punt dat ie plotseling hard gaat werken.
          Die ervaring had ik ook, maar ook dat de threshold net andersom draait...Op zijn Engels dus..;-) Daar moest ik vooral goed naar kijken...
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...