Monitors (niet feedback gevoelig)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Elkaar van advies en ervaringen voorzien lijkt me helemaal de bedoeling van deze site, maar als je niks van filters e.d. weet roep er dan ook niks over.
    Goed, dus bij deze kunnen we het forum opdoeken? Advies en ervaring zijn toch wel belangrijk...Als jij een PA gaat kopen, of in dit geval monitoren, laat je je toch ook adviseren door de dealer/importeur?

En met dat verhaal over filters, dan ga ik bepaalde importeurs en verhuurders, die het mij vertelt hebben nog maar eens uitleggen, dat het zo niet werkt...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• robski
      • Jul 2005
      • 98

Nee natuurlijk moet het forum niet opgedoekt worden!

Ik vind zelfs dat er de laatste tijd weer redelijk veel onderwerpen zijn waar veel mensen iets uit kunnen halen.

Om dat mogelijk te maken is het voor degenen die iets posten belangrijk of je iets als een vraag, opmerking of gehele echte en soms enige waarheid neerschrijft. Daarom die flame.

Juist de mensen die wat proberen op te steken, moeten zo makkelijk mogelijk de 'waarheden' er uit kunnen lezen. Moderators veteran's e.d. hebben hierbij een soort voorbeeld en pappa functie

@ Olav, vaak vind ik dat je goede bijdragen hebt. En ja, wrijf die verkopers maar eens in dat ze geen producten moeten verkopen met gelul

@koen filters in pro monitors lopen net zo uiteen als in pro foh kasten. Meeste bouwers van kasten hebben een bepaalde filosofie over hoe iets moet klinken en maken daarmee beslissingen in hun bouw/ontwerptraject. Ook de keuze van een filter is zo'n stap. Op zich nog een aardige discussie onderwerp: Wat is er belangrijk bij een goede kast: definitie, klank, level, roadproof, gewicht, omvang ect en in welke volgorde?

greetz Robski
      Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• robski
        • Jul 2005
        • 98

Originally posted by vegapower
        zang micro´s : shure sm 58 (daar zit byna altyd de feedback op)
        gitaar: fame ms 57
        drum: fame drum set (topmodel van fame)
        bas: di of een EV (typ weet ik niet juist) is een gewone zang microfoon maar gaat vry diep en daardoor bruikbaar als basmicro.

het probleem is dat ik de speakers via via bestel (zo zeer goedkoop) en dus moeilijk wordt om te testen. daarmee ik misschien hoopte dat iemand deze in gebruik heeft.

alvast bedankt.
        De speaker is een onderdeel van je gehele monitor ontwerp. Als je er nog helemaal nooit wat aan geknutseld hebt is het denk ik een erg wijs besluit een bestaand ontwerp van iemand te kopieeren. Een goede speaker in een verkeerde kast met het verkeerde filter klinkt namelijk net zo slecht als een slechte speaker in dezelfde kast.

en slecht is ook feedback, niet verstaanbaar te krijgen en dus vooral veel rommel erbij in plaats van een blije zanger

weleens gekeken op speakerstore.nl. Die jongen heet frederik (dacht ik) en wil je misschien ook nog wel helpen aan een bij jou doel passende speaker met een ontwerp (weet je ook wat voor een kast je moet hakken en zagen en hoe het filter er ongeveer uit moet zien)

succes met je ontdekkingstocht,

groeten Rob
        Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• vegapower
          • Nov 2004
          • 355

????
          misschien verkeerd geformuleerd.. ik graak goedkoper aan deze monitors.
          ik ben helemaal niet van plan zelf te knutselen... het gaat hier over de jbl monitors..

Comment

Working...