EAW Sb850zr

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by qvt
    Maar toch missen er bepaalde gegevens, die bijvoorbeeld in de EAW UX8800 wel zitten en deze zorgen voor net dat beetje meer geluid/betere klank.

Fabrieksprocessoren zullen het altijd winnen over de algemene processors ook al zijn dit XTA of Lake's! Fabriekspresets kunnen hier dan wel een uitzondering op zijn
    Volgens mij adviseert de importeur (Holland PA) een Intelli-X48 processor ook voor gebruik met een KF850 set.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by MusicXtra
      Volgens mij adviseert de importeur (Holland PA) een Intelli-X48 processor ook voor gebruik met een KF850 set.
      Tja, er zit een waarheid in . maar ...
      Toch zal een originele EAW processor beter presteren dan gelijk welke andere processor.
      Sommige vinden van niet , maar ik vind van wel .
      Dit is uitvoerig getest ( heb jaaaaaren met EAW gewerkt , en ken het verschil )
      Een forumlid ( Dhr. Verheyen ) kan dit bevestigen en heeft het verschil gehoord tussen de processoren ( klein EAW setje )
      Wat de importeur ook adviseerd.
      Niks gaat boven een echte EAW prosessor .
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by sis
        Tja, er zit een waarheid in . maar ...
        Toch zal een originele EAW processor beter presteren dan gelijk welke andere processor.
        Sommige vinden van niet , maar ik vind van wel .
        Dit is uitvoerig getest ( heb jaaaaaren met EAW gewerkt , en ken het verschil )
        Een forumlid ( Dhr. Verheyen ) kan dit bevestigen en heeft het verschil gehoord tussen de processoren ( klein EAW setje )
        Wat de importeur ook adviseerd.
        Niks gaat boven een echte EAW prosessor .
        sis
        Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus wie ben ik om je tegen te spreken.
        Wat ik me wel afvraag is wat die processor dan doet met het signaal, er zitten geen sense ingangen op toch?

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus wie ben ik om je tegen te spreken.
          Wat ik me wel afvraag is wat die processor dan doet met het signaal, er zitten geen sense ingangen op toch?
          Hoe het uiteindelijk allemaal in mekaar zit weet ik niet precies, zie link .
          We hebben de opgegeven parameters CQ sub-top kasten ( zie EAW site ) in een BSS of andere gelijkwaardige of hogere klasse processor geprogrammeerd , doch met een geheel ander resultaat.
          De echte originele EAW processor wint op alle gebied .
          Voor verdere uitleg enz... kijk en lees even dit :

sis

Pooeeeef en nu vlug slapen , drukke dag gehad .
          Last edited by sis; 16-10-09, 00:51.

Comment

• Verheyen
            • Jan 2007
            • 65

Ik heb hier dus dat EAW setje van Sis staan met originele controller.
            Zonder eaw controller staan de subs gewoon wat lucht te verpompen.
            Zo klinkt het in elk geval toch. Ga je er dan die EAW doos tussen hangen dan krijg je de indruk dat er andere subs staan. Het lijkt ook een stuk harder te gaan. Ik kan me al voorstellen wat dat dan met een sb850 doet.
            Geïnteresseerden mogen altijd een keertje komen luisteren of de controller eens uitmeten. Het is wel in België te doen.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Doet dan wel sterk vermoeden dat er bij de ontwerpen van EAW nogal wat consessies gedaan zijn. Lijkt me, zeker bij een sub, dat die zonder processing al redelijk zou moeten klinken en dat je processing gebruikt om de puntjes op de I te zetten.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Doet dan wel sterk vermoeden dat er bij de ontwerpen van EAW nogal wat consessies gedaan zijn. Lijkt me, zeker bij een sub, dat die zonder processing al redelijk zou moeten klinken en dat je processing gebruikt om de puntjes op de I te zetten.
                Om even off-topic te gaan , het volgende :
                V.B. In een EAW SB 150 subje van EAW zit origineel een RCF L15P200AK speaker, 800 watt rms en 1600 watt program.
                linkje : http://www.eaw.com/info/EAW/Loudspea..._datasheet.pdf
                Wat hebben de EAW ontwerpers gedaan : ze hebben daar een klein kastje rondgebouwd .
                Uiteraard waren ze niet 100 % tevreden met het resultaat en wilden meer uit dit kastje halen en hebben daarvoor de MX100 processor ontwikkeld .
                Wat is het gevolg : dit kleine subje kan makkelijk 1000 watt AES ( en meer hebben ) met een freq.bereik vanaf 33 hz +/- 3 dB.
                Ik denk dan ook, dat dit subje zowat het beste is wat er op de markt verkrijgbaar is , en dan heb ik het vooral over freq bereik, gewicht, afmeting.
                Een vergelijkbare sub met deze specificaties ben ik nog bij geen ander merk tegengekomen.

Dan nu even on-topic.
                Vele bedrijven die met een EAW 850 set werken , maken geen gebruik van de originele EAW processors, en gebruiken een DBX, BSS enz...
                Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele EAW 850 set"s slecht of niet klinken zoals het zou moeten klinken ( heb het dikwijls genoeg zelf ondervonden en gehoord ).
                En de reden denk ik is te vinden in de prijs die een EAW processor kost ( heel duur zelfs ) .
                Maar ja , als je echt een 850 set wil en of koopt, moet je dat daar maar bijnemen anders heb je een kl*ten geluid en dat is al meermaals gebleken .
                sis
                Last edited by sis; 18-10-09, 18:39.

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Zet jij jou subjes en topjes dan in zonder processing?
                  Processing zegt volgens mij niets over de kast(constructie) op zich, maar meer over het maximale er uit halen. zoals bv timedelay, limiting, eq, niveau per band.....

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by sis
                    Om even off-topic te gaan , het volgende :
                    V.B. In een EAW SB 150 subje van EAW zit origineel een RCF L15P200AK speaker, 800 watt rms en 1600 watt program.
                    linkje : http://www.eaw.com/info/EAW/Loudspea..._datasheet.pdf
                    Wat hebben de EAW ontwerpers gedaan : ze hebben daar een klein kastje rondgebouwd .
                    Uiteraard waren ze niet 100 % tevreden met het resultaat en wilden meer uit dit kastje halen en hebben daarvoor de MX100 processor ontwikkeld .
                    Wat is het gevolg : dit kleine subje kan makkelijk 1000 watt AES ( en meer hebben ) met een freq.bereik vanaf 33 hz +/- 3 dB.
                    Ik denk dan ook, dat dit subje zowat het beste is wat er op de markt verkrijgbaar is , en dan heb ik het vooral over freq bereik, gewicht, afmeting.
                    Een vergelijkbare sub met deze specificaties ben ik nog bij geen ander merk tegengekomen.

Dan nu even on-topic.
                    Vele bedrijven die met een EAW 850 set werken , maken geen gebruik van de originele EAW processors, en gebruiken een DBX, BSS enz...
                    Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele EAW 850 set"s slecht of niet klinken zoals het zou moeten klinken ( heb het dikwijls genoeg zelf ondervonden en gehoord ).
                    En de reden denk ik is te vinden in de prijs die een EAW processor kost ( heel duur zelfs ) .
                    Maar ja , als je echt een 850 set wil en of koopt, moet je dat daar maar bijnemen anders heb je een kl*ten geluid en dat is al meermaals gebleken .
                    sis
                    Dat laatste ben ik zeker wel met je eens, een Ferarri loopt ook lang zo mooi niet met het motormanagement van een Volkswagen.
                    Mijn reactie was gebaseert op het verhaal van Verheyen dat de subs zonder processor alleen maar een beetje lucht staan te verpompen en niet gebaseerd op eigen ervaring.
                    De keren dat ik EAW heb gehoord was het allemaal met originele of Apex processors en klonk het in mijn optiek goed.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by jakkes72
                      Zet jij jou subjes en topjes dan in zonder processing?
                      Processing zegt volgens mij niets over de kast(constructie) op zich, maar meer over het maximale er uit halen. zoals bv timedelay, limiting, eq, niveau per band.....
                      Nee, maar zoals ik al schreef gebruik ik processing om de puntjes op de I te zetten en er net iets meer uit te kunnen halen. Mijn subs klinken ook zonder processing al erg lekker, afgezien van een hoog en laagdoorlaatfilter is er alleen bij 50 Hz een EQ puntje van 4 dB nodig. In het geval van mijn line-array is het een ander verhaal, daar moet stevig ingegrepen worden anders is het echt niet om aan te horen. Dat is overigens bij alle, mij bekende, line-array's het geval.

Comment

Working...