Shure UHF-R

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Brinky
    • Jun 2005
    • 104

Shure UHF-R

Hallo dan,

Ik lees vaak het forum over verscheidene dingetjes, alleen heb zelf nooit geplaats omdat ik vind dat mijn mening vaak al ge-uit is,

Maaaar toch!

Ik kan helemaal niks vinden over de nieuwe serie (UHF-R) mic's van Shure ???
    kan aan mij liggen misschien, maar zijn er mensen die er al mee werken
    en hier hun ervaringen kunnen delen, en vooral de voordelen en nadelen ten opzichte van de "gewone" U-serie kunnen mededelen??

Als dit topic al bestaat oid, meld het dan ook ff!

GRTZ!
    Don't give me that shit!!
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

He,

Vergeleken de uhf kan ik geen nadelen vinden, oja misschien 1tje, het aan/uit knopje is wat minder stevig.

Voordelen zijn er genoeg.
    (Ik had alleen gehoopt dat hij iets minder zou ruizen.)

Ik zou zeggen: kom ze maar een keer testen bij me.

Groeten,
    Marco van der Does

Comment

• martijn verkerk
      • Nov 2005
      • 300

als je een a/b test doet met de u-serie en de uhf-r shcrik je ervan dat de u serie zolang een standaard is geweest de compressie is zoveel vermindert waardoor je in het begin heel erg moet wennen aan het hoog
      vooral met de ksm 9 kop (ben bijna in staat om alle 87 en 58 koppen er uit te gooien

moet eerlijk zijn zitten nog wel wat maandag morgen productie fouten in (neem aan dat dit komt door de belachelijk hoge productie aantallen)
      de scan functie is eindelijk bruikbaar geworden en met een ethernet aansluiting zijn alle functie's en ook alle scan functies eindelijk eintegreerd geen ua88 meer nodig!!

om het kort sammen te vatten het is nu echt bijna een draadje
      echt de investering waard

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

Originally posted by martijn verkerk
        als je een a/b test doet met de u-serie en de uhf-r shcrik je ervan dat de u serie zolang een standaard is geweest de compressie is zoveel vermindert waardoor je in het begin heel erg moet wennen aan het hoog
        vooral met de ksm 9 kop (ben bijna in staat om alle 87 en 58 koppen er uit te gooien

moet eerlijk zijn zitten nog wel wat maandag morgen productie fouten in (neem aan dat dit komt door de belachelijk hoge productie aantallen)
        de scan functie is eindelijk bruikbaar geworden en met een ethernet aansluiting zijn alle functie's en ook alle scan functies eindelijk eintegreerd geen ua88 meer nodig!!

om het kort sammen te vatten het is nu echt bijna een draadje
        echt de investering waard
        bij de theater techniek vakbeurs zei een verkoop-adviseur van TMaudio tegen me dat de compressie techniek die in de u-serie zit, er niet bij de uhf-r inzit, die hebben ze eruit "gesloopt" , dit alles werd tegen mij gezegd
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• martijn verkerk
          • Nov 2005
          • 300

Originally posted by shure-fan
          bij de theater techniek vakbeurs zei een verkoop-adviseur van TMaudio tegen me dat de compressie techniek die in de u-serie zit, er niet bij de uhf-r inzit, die hebben ze eruit "gesloopt" , dit alles werd tegen mij gezegd
          je hebt in zendtechniek het fenomeen compounders die werken simpel uitgelegd als volgt ze boosten het hoog in de ontvanger word dit weer gecompenseerd in deze techniek word ook een vorm van compressie gebruikt
          wat de vertegenwoordiger gezegd heeft klopt meer of min in de u serie word echt van harde compressie gebruik gemaakt in de r serie word dit op een inteligentere manier opgelost maar komt nog wel op compressie neer

Comment

• joe
            • Jan 2003
            • 446

Wat mij verteld is, is dat er alleen bij hogere volumes compressie toegepast worden.
            Dit behoud de kwaliteit bij lagere volumes.
            [FONT=Times New Roman][/FONT]

Comment

• martijn verkerk
              • Nov 2005
              • 300

Originally posted by joe
              Wat mij verteld is, is dat er alleen bij hogere volumes compressie toegepast worden.
              Dit behoud de kwaliteit bij lagere volumes.
              klopt in de zender zit een voorversterker deze heeft een compressor om deze niet over de zeik te helpen (tot redelijk input niveau)

Comment

• joe
                • Jan 2003
                • 446

klopt in de zender zit een voorversterker deze heeft een compressor om deze niet over de zeik te helpen (tot redelijk input niveau)
                Om een betere kwaliteit door het rf signaal te krijgen
                [FONT=Times New Roman][/FONT]

Comment

• martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

Originally posted by joe
                  Om een betere kwaliteit door het rf signaal te krijgen
                  rf en audio signaal zijn 2 totaal verschillende dingen
                  audio is het signaal dat van je mic/input naar de out van je ontvanger wilt hebben
                  het rf signaal is de drager van dit audio signaal
                  rf is een verhaal op zichzelf (vandaar ook het fenomeen zendertech)

Comment

• joe
                    • Jan 2003
                    • 446

rf en audio signaal zijn 2 totaal verschillende dingen
                    audio is het signaal dat van je mic/input naar de out van je ontvanger wilt hebben
                    het rf signaal is de drager van dit audio signaal
                    rf is een verhaal op zichzelf
                    I know.

Groeten,
                    Marco

Comment

• martijn verkerk
                      • Nov 2005
                      • 300

Originally posted by john smits
                      compounder?

compander lijkt me juister. Het is de samentrekking van compressor en expander. Veel merken gebruiken het, soms met eigen karakteristieken. De meeste gebruiken gewoon een ic'tje dat ooit eens ontwikkeld is door PHILIPS en dat beide functies kan verrichten. Buiten de datasheet kan een fabrikant nog wel wat experimenteren, maar niet zo erg veel.

John.
                      sorry spelfoutje maar goed dat ik geen boeken schrijf!

Comment

• Brinky
                        • Jun 2005
                        • 104

Gelukkig veel positieve reacties over de nieuwe speeltjes, denk ook zeker aan aanschaf na een gesprekje gister met TM dus ben erg blij!

Weten jullie of dit systeem al grootschalig wordt gekocht of juist helemaal niet, en welke (redelijke) berdijven het al gebruiken??

Bedankt!
                        Don't give me that shit!!

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

ik weet wel dat het een leuke hit is, er zijn een aantal bedrijven die al op leuke schaal microfoons / beltpack systemen hiervan hebben ingeslagen.

Comment

• martijn verkerk
                            • Nov 2005
                            • 300

Originally posted by Brinky
                            Gelukkig veel positieve reacties over de nieuwe speeltjes, denk ook zeker aan aanschaf na een gesprekje gister met TM dus ben erg blij!

Weten jullie of dit systeem al grootschalig wordt gekocht of juist helemaal niet, en welke (redelijke) berdijven het al gebruiken??

Bedankt!
                            weet dat bourgonje 80 kanalen heeft gekocht wij zelf hebben er 26 en je ziet ze overal opduiken

Comment

• shure-fan
                              • Sep 2003
                              • 1046

wij zelf hebben er 26 en je ziet ze overal opduiken
                              pv showservices ??

Comment

Working...