Het zat er aan te komen. Bose Pas aanvulsets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Het grote voordeel van bose is, dat nog geen chinees de moeite heeft genomen om er een copie van te maken. Dus bose is bose en dat is dan ook maar goed ook .

gr. Herman

Comment

• Balsan
      • Oct 2005
      • 77

Ik heb deze sets in een een middelgrote kroeg kunnen gebruiken (stonden er 4 van, dus wel even 8000 Euri).

Geluid was subliem. Ik kan mij voorstellen dat echte PA liefhebbers er wat denigrerend over doen, echter oordeel maar eens als je ze gehoord hebt.

Stel een kroeg met 150 vierkante meter, podium van 4 bij 3, en er komt een 6 mans formatie. Ga dat maar eens oplossen.

Nu 4 van die pijpen tegen de muur, 4 van die pannekoeken erachter, monitors helemaal niet nodig, backline (ook niet nodig). En geweldig geluid.

Lijkt me duidelijk dat er een markt voor is. Ik heb echter geen idee bij welke ruimte afmetingen deze setjes het niet meer trekken.
      It\'s the inside that matters

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

ik moet nog altijd de eerste band tegenkomen die niet met hun eigen backline zal spelen, desnoods ingehuurde backline volgens eisen van de band...

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Originally posted by Balsan
          middelgrote kroeg,
          Stel een kroeg met 150 vierkante meter, podium van 4 bij 3, en er komt een 6 mans formatie. Ga dat maar eens oplossen.
          Ook in dat geval is een PAS niet beter of mooier dan een open back 20 á 30 watt combotje van 900 euro op je gitaar of basgitaar. Het drumstel/percussie versterk je toch al niet uit.
          8000euro om de zang via zuiltjes te doen?

Je kan ook gewone speakers hiervoor gebruiken trouwens. Bij sessies zet ik twee stuks (oud model) mackies met een microfoon per mackie achter de band. Een mackie voor acoustische gitaar, een voor de kickdrum. Toetsen via roland combotje. Gaat net zo goed. Eigenlijk beter want een losse SM58/gitaar/kickdrum in een losse mackie klinkt voller dan een PAS.

echter oordeel maar eens als je ze gehoord hebt.
          Ik ben dus een van die bands die een avond een demonstrateur langs heeft gehad om het serieus uit te proberen.
          lekker belangrijk!

Comment

• MusiQmaN
            • Sep 2006
            • 328

bij voices oefenruimtes in amsterdam hebben of hadden ze. ik vond het vooral onhandig dat je per paal het geludi moest regelen voor de hele band... j ehebt al weinig tijd in zon oefenhok.. mag je ook nog s een uur met die dingen kloten... ondanks die versnelde handleiding... ik vond t qua gebruiks gemak geen fijne dingen... qua geluid vond ik het goed, maar niet veel beter dan de standaard pa systemen in oefenruimtes... maar het kan ook ligggen aan dat het geluid gewoon niet snel en duidelijk is af te stellen.
            Drummer en techniek freak.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Ik moet en heb mijn mening herzien
              Deze namiddag heb ik over deze bose PAS set gespeelt voor 150 personen
              Dit mocht ik uittesten van mijn dealer
              De opstelling was 2 zuilen en 4 bassen

Ik ga je vertellen dat het geweldig klonk, vooral de spreiding is fenomenaal en de mensen waren enorm tevreden, zowel de mensen die dicht bij de zuilen zaten als de mensen die verder zaten, het klinkt overal even goed ...

Nu ben ik EAW gewoon maar heb toch plannen om zo'n set aan te schaffen.
              Dan spreek ik over 4 zuilen en 8 bassen
              Oh ja, nog dit , de prijzen zijn enorm gedaald
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• broerevb
                • May 2005
                • 32

Toch de moeite? Met wat zou je het kunnen vergelijken, kwalitatief gezien? Kwestie dat de prijs toch een serieus blok blijft, vind ik. 'k Heb ze hier gezien voor 1950 € voor een set met 1 paal/1 bas...

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

dat is dan voor 150 man een dikke 10.000,- euri aan speakers en versterkers.

8 baskastjes á 13 kilo=104Kg
                  4 zuiltjes á 28 kilo=112Kg
                  met snoeren en al zo´n 220 kilogram zonder kisten eromheen.
                  4 netsnoeren, vier speakerkabels en vier signaalkabels samen met de 20 losse onderdelen van de PAS zuilen+bassen.

zet dat eens af tegen een nexo 10 inch setje of een Fohhn Xperience II (4000,- 125dB drie delen 49 kg) o.i.d.
                  Last edited by showband; 21-01-07, 23:11.
                  lekker belangrijk!

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by showband
                    dat is dan voor 150 man een dikke 10.000,- euri aan speakers en versterkers.

8 baskastjes á 13 kilo=104Kg
                    4 zuiltjes á 28 kilo=112Kg
                    met snoeren en al zo´n 220 kilogram zonder kisten eromheen.
                    4 netsnoeren, vier speakerkabels en vier signaalkabels samen met de 20 losse onderdelen van de PAS zuilen+bassen.

zet dat eens af tegen een nexo 10 inch setje of een Fohhn Xperience II (4000,- 125dB drie delen 49 kg) o.i.d.
                    Ja ik weet het , de prijs is niet mals maar je bent niet altijd verplicht om heel de set op te stellen .
                    Ik zit als alleen spelende muzikant in een geheel andere wereld :
                    Dansnamiddagen en avonden, seniorenfeesten allerhande, restaurant, diners enz...
                    Voor 90 procent van mijn werk doe ik max. +/- 150 personen.
                    Soms krijg ik een plaats toebedeeld waar ik met moeite mijn materiaal kwijt kan, vooral restaurants .
                    Dan zie ik HIER een voordeel met deze paaltjes en super kleine basjes + geen versterkerrack nodig.
                    Wat mij opviel afgelopen namiddag was dat de klank loepzuiver is en ook de spreiding, geen agressieve klank maar gewoon erg goed , ( hifi achtig )
                    Daarentegen heb ik nog altijd mijn EAW set , dus ik kan alle kanten uit en mijn materiaal opstelling aanpassen aan gelijk welke ruimte .
                    In mijn optiek heb ik dan alle mogelijkheden voor handen
                    Groeten
                    sis

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Gebruik je dan wel je mixer en andere randapparatuur ? of alleen de mix mogelijkheden van de PAS ??

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Originally posted by MarkRombouts
                        Gebruik je dan wel je mixer en andere randapparatuur ? of alleen de mix mogelijkheden van de PAS ??
                        De mix mogelijkheden zijn vrij beperkt ( dacht ik ? ) heb niet echt de tijd gehad om het te bestuderen .
                        Dus ik heb het PAS systeem gebruikt met mijn eigen rackje, bestaande uit : mackie ONYX 1220, TC 300 galm .
                        In ieder geval, veel EQ is er niet nodig.
                        Systeem aansluiten, microotje testen en spelen maar
                        De zuilen stonden zelfs links en rechts achter mij zonder feedbackproblemen, dit heb ik nog nooit meegemaakt ( monitoring is in mijn geval dan ook niet nodig )
                        Weeral een voordeel
                        sis
                        Last edited by sis; 22-01-07, 11:39.

Comment

• Beldog
                          • May 2004
                          • 140

In sis zijn geval zal een Bose PAS echt wel zijn werk doen, daar twijfel ik niet aan. Maar hetgeen ze voorstellen om het te gebruiken voor een band, zowel als backline cq monitoring dan als front, daar geloof ik niet in. Ik heb het systeem ook al gehoord en het klinkt niet verkeerd, maar voor die prijs zijn er wel betere dingen. En ook compact, plus nog wat euro's in je zak.

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Originally posted by Beldog
                            In sis zijn geval zal een Bose PAS echt wel zijn werk doen, daar twijfel ik niet aan. Maar hetgeen ze voorstellen om het te gebruiken voor een band, zowel als backline cq monitoring dan als front, daar geloof ik niet in. Ik heb het systeem ook al gehoord en het klinkt niet verkeerd, maar voor die prijs zijn er wel betere dingen. En ook compact, plus nog wat euro's in je zak.
                            Klopt, in mijn geval is dit super
                            Nu heb ik net vernomen van mijn dealer dat er op +/- 1 week tijd , 7 bose PAS systemen zijn verkocht in Belgie. bij hem alleen al
                            Vooral Muzikanten-entertainers, pianisten en ook aan tape-artiesten
                            sis

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

waar de PAS speaker zo perfect was dat "Sound levels stay consistent throughout the venue"

Is er nu een nieuwe versie met "nieuwe plaatsing van de speakers voor grotere spreiding"

chapeau.

Een speaker waarvan geclamt werd dat de spreiding voor theaterzalen "Smooth, uniform sound coverage".
                              Is nu een nieuwe versie van uitgebracht die beter "Smooth, uniform sound coverage" doet. En of je er gelijk een 500 dollar preset processor voor wil plaatsen om het geluid te ... wat eigenlijk???
                              "designed to enrich the sound of musicians using any L1 system"

wtf, het perfecte systeem wat alle mengtafels kabels en toestanden overbodig maakt en geschikt is om een zaal van 300 man te vullen met gelijkmatig geluid moet nu al een versie II. Voor een betere spreiding dan "perfecte spreiding"
                              en een processor to "bring you closer to the true sound of your voice and instruments"

eerst twee extra subs, dan vier extra subs + extra versterkers, nu veranderde weergevers ter verbetering van de speiding en, icing on the cake, nog een processor om het systeem te processen voor de aangeboden geluidsbron.
                              voor een bassist maakt dat 4300 dollar materiaal. Drie delen PAS-paal+vier subs + extra eindbak + processor + 8 kabels
                              om een comboversterker met een netsnoer te vervangen.

sounds like shining a turd.
                              Last edited by showband; 01-09-07, 09:29.
                              lekker belangrijk!

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

Marketing strateeg van wasmiddelen in dienst genomen denk ik...
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...