fase verandering cx3400?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

fase verandering cx3400?

Hallo, kort en simpel vraagje weer..

Stel je voor, ik wil een bass-arc maken met gebruik van delaytijden in plaats van een lichte boog. Het enige wat voorhanden licht om dat te doen zijn 2 behringer super x pro cx 3400 crossovers die over zijn, waar bij elkaar 4 delays inzitten.

Nou is mijn vraag, veranderen de filters die erin zitten voor de ad/da conversie de fase niet zodanig dat het iets heel anders wordt dan alleen een gedelayed signaal? En dat er dus geen samenwerking meer kan optreden tussen de luidsprekers?

dat was alles,

Groeten!
    Last edited by emiel-r; 30-03-06, 23:09.
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Volgens mij is dit een analoge crossover...
    The CX3400 is an active frequency crossover enabling 2 or 3-way stereo or even 4-way mono operation. Each band features two 24-dB Linkwitz-Riley filters, as well as individual IGC limiters, while the integrated delay enables flexible time alignment. Polarity switches for each output allow quick and easy runtime compensation for various driver and horn types.
    De kans is dan ook HEEEEEEL groot dat daar geen AD-DA convertors in zitten
    Last edited by Gast1401081; 31-03-06, 10:35.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Ehm, kan die delay-functie in de CX3400 ook niet zo snel vinden ... mocht-ie erin zitten dan is de kans groot dat een DSP al het werk doet. Delay werkt dan zonder problemen gezien alle outputs te maken hebben met dezelfde processortijd (latency) ... als dat je vraag tenminste beantwoord ?

Kans is echter groot dat-ie analoog is, zoals Jakkes al aangaf en dan heb je natuurlijk nergens last van qua tijd.

Groeten en succes !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• nielsjanssennl
        • Aug 2004
        • 101

Mmm ja, de fase verandert juist ook als er analoge filters inzitten. Maar zolang deze filters niet aan staan dan zou de fase niet moeten verschuiven. We hebben het hierover subwoofers, dus als er fase verschuiving optreedt zal dat aan de bovenkant van het frequentie gebied zitten (hoogaf filter of crossoverfilter). Dus alle filters en/of crossovers uitzetten. Dan blijft de fase zoals ie is. Even nog voor de duidelijkheid: fase is tijd gerelateerd en dus als je delay gebruikt verschuift de fase ook :-)
        Maar no worry... als je het goed instelt en alle subs op een uitgang zet van dat apparaat zal er niks aan de hand zijn. Kwestie van delay tijden instellen.
        Last edited by nielsjanssennl; 31-03-06, 09:54.

Comment

• emiel-r
          • Mar 2006
          • 169

ah eea is mij duidelijk-

nl dat ik ze niet ga gebruiken voor dit doel

-----
          fase is tijd gerelateerd en dus als je delay gebruikt verschuift de fase ook :-)
          ----- dat is de bedoeling bij een arc

-----
          Ehm, kan die delay-functie in de CX3400 ook niet zo snel vinden
          -----Super-X Pro to the rescue! It enables you to delay the low-frequency bands up to 2 msec, which correlates to moving the speaker backwards up to app. 70 cm.

-----
          Delay werkt dan zonder problemen gezien alle outputs te maken hebben met dezelfde processortijd (latency)
          ----- is een optie dat ik idd een van de outputs hiervan gebruik voor het ongedelayde signaal. Zou ook alle mogelijke fase problemen bij ad/da omzetting omzeilen.

het crossoverwerk zelf word gedaan door een minidrive, maar daarvan vond ik er nog één extra, dus ideaal voor meer outputs en tot 635 ms delay per output.

Bedankt weer!

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

gooi anders voor die paar knaken een www.behringer.com/DCX2496 ertegenaan. Heeft alle mogelijkheden wel. Niet onder speeltijd inregelen, dan gooit-ie een seconde het complete signaal plat, maar van te voren in progreammeren.

Ook mogelijk : een soundweb oid huren.
            Last edited by Gast1401081; 31-03-06, 10:47.

Comment

Working...