aansluitschema behringer ep2500 versterkers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurgje26
    • Mar 2006
    • 6

aansluitschema behringer ep2500 versterkers

ik heb een vraagje , ik heb een pa set gekocht van dap ,waaronder 2 topkasten b 215 ,die elk 600 watt rms leveren en 900 piek
    ook heb ik van dit merk 2 basskasten , die elk 600 watt rms en 900 watt prog zijn .
    ik heb 2 ep 2500 versterkers van behringer erbij gekocht en een bijpassende crossover van dit merk om het optimale geluid eruit te trekken ,mijn vraag is nu wie kan mij vertellen hoe ik mijn boxen op de versterkers en crossover aan moet sluiten ? ik wil de 2 basskasten op 1 versterker zetten en de toppers op de andere versterker ,
    alvast bedankt
    Last edited by moderator; 20-03-06, 12:29.
  • extremebottens
    • Mar 2006
    • 153

Hallo,

aansluiten als volgt:

- Vanaf mengpaneel stereo naar je input van de crossover.
    - Vanaf de Crossover de laag uitgang aansluiten op je versterker voor laag
    - De luidsprekers aansluiten op je versterker voor laag
    - Vanaf de Crossover de mid-hoog uitgang aansluiten op je versterker voor de toppen
    - En spelen maar.

Maar in de handleiding van de crossover staan uitgebreide schema´s waarin meerdere situaties zijn toegelicht (even vanuitgaande dat je met bijpassende crossover een behringer crossover bedoeld).

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Degene boven mij heeft het al uitgelegd. Voor mooie plaatjes moet je even op de Behringer site kijken, die hebben daar zulk soort schema's staan.

Verschil: jij stuurt je toppen aan met 1 versterker (ipv 2 die op het plaatje staan) en je hebt maar 1 set basspeakers. Het gaat hier dan ook alleen om de volgorde.

Ga nu ook niet meteen denken dat 2 sets basspeakers altijd zonder meer op 1 versterker kunnen, of dat je iedere mid/top-kast met 2 versterkers aan kan sluiten, die afbeelding hoort alleen bij die specifieke Behringer set. Nogmaals: het was alleen om de volgorde van het aansluiten aan te geven.

Veel succes met je setje!

Comment

• HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

Beetje late reactie, maar toch. Ook ik heb gedraaid met 2x A-215 en 2x A18b en had hiervoor 2x EP2500. De baskasten waren voorzien van een ingebouwd filter en werken prima zonder cross-over en werkt op 150 Hz wat ook aardig klopt. Natuurlijk kun je er een X-over tussen zetten en iets lager gaan zitten, bijv. 120 Hz, om het nog iets netter te laten klinken. De topkasten ( A-215) was ik eerst niet zo tevreden over, toen ik ze via de eq. van mijn mengpaneel aanstuurde omdat het geluid ( in vergelijking met de afmeting van de kast ) erg "mager" vond. Ik heb hier toen een een DEQ1024 tussengezet . Ongelooflijk hoe deze set dan presteert ! Kortom samengevat. Koop als eerste een EQ en evt.later een X-over en je zult zien dat je heel tevreden bent overr deze set.
        Last edited by HR Soundproductions; 03-05-06, 08:38.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Typisch geval van Read The Fucking Manual.

Behringer levert complete boekwerken bij hun apparatuur, waarin dit soort voorbeelden uitgebreid besproken worden.

Comment

Working...