op zoek naar monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Studio 2000 uden
    • Mar 2006
    • 60

op zoek naar monitoren

sinds wij de eon's van JBL niet meer op het podium willen zien of horen ivm het telkens stuk van gaan van de drivers wat ons dus iedere keer weer rond de 100 euro kost aan diafragma's, zijn wij op zoek naar een nieuw PASSIEF monitor systeem.

we hebben uiteraard gekeken naar D&B maar dat wordt ons toch iets te duur.
    de SRX700 serie oftwel de SRX712M van jbl komt al aardig in de buurt maar is nog te prijzig naar onze zin.

ik ben dus op zoek naar een kwalitatief goed monitor systeem voor niet al te veel centen.

ik wil ze voeden met 3 crown xls 602 600W RMS omdat ik die nog heb liggen, monitor mixer is van mackie en eq's van DBX

het is de bedoeling dat we hiermee op buitenpodia's kunnen gaan staan, dus de spl moet toch zeker boven de 110 db kunnen komen

Wie heeft voor mij een passend advies over monitoren?
    Last edited by Studio 2000 uden; 20-03-06, 17:53.
    Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Probeer eens de AG-Audio PS-115
    Die zijn rond de €600,- nieuw.
    Daar zit in een 15" en een 2"en lusten met gemak een 600Watt
    en klinken met een beetje eq'en redelijk goed en erg goed verstaanbaar.

Gr Ronnie.
    U draait, Wij vragen.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Vind de niewe ZX4 en ZX5 van EV ook niet slecht klinken. En niet overdreven duur, licht van gewicht en eventueel ook in te zetten als in-fill, voor spraak-dingen en (kleine) muziek-dingen. Multi functioneel en dus sneller terug te verdienen met een hoge restwaarde. Kijk maar naar de S200's.

Comment

• Tofke78
        • Jan 2005
        • 504

Misschien is zo'n MA12 van Dynacord wel iets. Je hebt er ook de niet gepowerde van (M12). Klinkt niet slecht als je er een goeie processor en EQ opzet.

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Ik doe het met de SX300'ers van EV.
          Prima op monitor met een minimum aan EQ, en prijsvast! En multi inzetbaar.
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 804

Kheb een tijdje geleden de SRX712M uitgetest maar zo content was ik daar toch niet van. Zowel in het magazijn getest met verschillende muziek, als op locatie als monitor. Zowel actief als passief.

Die dingen klinken vrij scherp en zelfs al plaats je er een sub onder: ze hebben me dunkt nog minder mid laag als ons zelfbouw 2x10" + tweeter systeem dat we steeds als front geluid gebruiken...

Ze klinken wel superduidelijk. Voor spraak is dit zeker een must, maar als muzikant of DJ heb je denk ik niet alleen duidelijkheid maar ook wat 'body' nodig hebt zodat je zelf de muziek voelt en er mee in op kan gaan. Dat mankeerde ik er dus aan. (wel als DJ/technieker beoordeeld dan, ben zelf geen muzikant). Persoonlijk vind ik de EON serie dan aangenamer als monitor...

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Originally posted by SPS
              Ik doe het met de SX300'ers van EV.
              Prima op monitor met een minimum aan EQ, en prijsvast! En multi inzetbaar.
              Zijn heel goede kastjes! Zeker voor spraak :-)

Comment

• Jacob
                • Jan 2006
                • 152

Hoeveel "body" heb je nodig? Er komt altijd nog een behoorlijke hoeveelheid "body" vanaf de FOH het podium op. Dus alleen met 1 monitor gaan beoordelen is niet helemaal eerlijk.

Comment

• Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 804

Originally posted by Jacob
                  Hoeveel "body" heb je nodig? Er komt altijd nog een behoorlijke hoeveelheid "body" vanaf de FOH het podium op. Dus alleen met 1 monitor gaan beoordelen is niet helemaal eerlijk.
                  Inderdaad daar heb je gelijk in. Daarom dat ik er ook duidelijk bij vermeld heb dat ik ze eveneens heb getest op locatie (ik was aant draaien, dus heb een hele avond kunnen luisteren). En ik had niet echt de indruk dat de bass van de SRX712M kwam, het laag sloot niet aan bij de SRX. Dus zelfs met de behoorlijke bass van ons FOH geluid was ik niet tevreden van de klank.

Maar dat zijn mijn ervaringen he. Er zijn nog 2 mensen komen luisteren en die vonden het ook maar zoiezo, maar het kan zijn dat dat aan de omstandigheden lag. Morgen worden ze gebruikt voor een live optreden, ik zal je laten weten wat de heren muzikanten ervan vonden.
                  Last edited by Poelmans; 20-03-06, 12:41.

Comment

• Guus
                    • Oct 2003
                    • 104

Originally posted by Studio 2000 uden
                    sinds wij de eon's van JBL niet meer op het podium willen zien of horen ivm het telkens stuk van gaan van de drivers wat ons dus iedere keer weer rond de 100 euro kost aan diafragma's, zijn wij op zoek naar een nieuw PASSIEF monitor systeem.

de SRX700 serie oftwel de SRX712M van jbl komt al aardig in de buurt maar is nog te prijzig naar onze zin.

ik ben dus op zoek naar een kwalitatief goed monitor systeem voor niet al te veel centen.

ik wil ze voeden met 3 crown xls 602 600W RMS omdat ik die nog heb liggen, monitor mixer is van mackie en eq's van DBX

het is de bedoeling dat we hiermee op buitenpodia's kunnen gaan staan, dus de spl moet toch zeker boven de 110 db kunnen komen

Tja, het klinkt misschien afgezaagd maar ik werk ook al heel wat jaartjes met veel plezier met de SX300 van EV. Schuin voor je op de grond of bij kleinere podia aan weerszijde eentje op een paal naar de zangers gericht. Wel het gebied 3 a 4kHz iets drukken voor de feedback.
                    de Guus

Comment

• Studio 2000 uden
                      • Mar 2006
                      • 60

vanavond gaan we de srx712m serie van jbl bekijken en beluisteren.
                      omdat we zelf veelal Jbl bezitten moeten we ons daar eigenlijk ook wel aan houden.
                      ik ben zeer benieuwd hoe ze gaan klinken.
                      wat ik wel al weet is dat de xls 602 van crown veel te licht zijn qua vermogen, dus daar moeten we nog ene oplossing voor gaan zoeken.

ik laat t weten wat er er van vond
                      Hij heeft altijd in een radiostudio gestaan en er is nooit mee gesleept en gegooid zoals bands en drive inns dat doen

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 804

dinsdag trouwens die SRX712M's voor de eerste keer live gebruikt. (die hebben we nog niet zolang en dervoor vooral voor spraak gebruikt en een enkele keer als DJ monitor)

De band vond ze blijkbaar wel super klinken (blijkbaar hebben zij toch andere noden qua klank als DJs, we leren elke dag wat bij ).

Ook qua feedback: ik al de EQ in de aanslag op de monitorwegen, maar ik heb hem niet nodig gehad (terwijl ik toch vrij hard aant duwen was qua decibels)

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Ik blijf er bij dat de nieuwe EV ZX-serie ook heel geschikt is en niet zo duur! We hebben hier ondertussen 6x ZX1 liggen voor het kleinere (jazz)monitorwerk en dat gaat uitstekend en naar iedereen z'n zin! Maar je hebt dus ook de ZX4 en ZX5 voor het grotere werk.

Heb die SRX-en ook al gehoord en het blijven echte JBL's: Best wel scherp bovenin. (vind ik zelf vermoeiend) En ik vind ze ook heel erg power-hungry! Zeker voor wat er uit komt...

Comment

• Studio 2000 uden
                            • Mar 2006
                            • 60

messe

ben op de prolight en audio beurs in frankfurt geweest heb heb daar de ideale JBL monitor gevonden,
                            de VRX915M
                            nog niet op de markt maar zal spoedig verschijnen,
                            dit is een ware topper.
                            dat gaan ze dus echt worden

Comment

• Studio 2000 uden
                              • Mar 2006
                              • 60

Originally posted by Studio 2000 uden

Comment

Working...