E&W, Master Audio of T-Amp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

heb zelf american dj versterkers gehad toen ik nog materiaal verhuurde. Zijn gewoon superbakken voor het geld. leveren gewoon het opgegeven vermogen, zijn 2 ohm stabiel en kunnen tegen een stoot. Collega van me gebruikt al jaren american dj als versterking en is er ook super tevreden van.
    De opbouw van binnen en buiten is gewoon keurig en voor het geld wat je voor zo een bak moet betalen, vind je naar mijn mening weinig beter.

Ik wil de nieuwe reeks zeker een keertje horen/testen, maar ben er al zeker van dat ze het zeer goed gaan doen.

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

Ik heb via een PB te horen gekregen dat American DJ met een V6001 komt die 2 x 1920W RMS aan 4ohm levert voor advies zo ongeveer 1200,00 euro.
      Adviesprijs is 1000€ incl btw

Comment

• extremebottens
        • Mar 2006
        • 153

Op dit moment is er dus nog maar 1 versterker die in de buurt van de 2000W komt per kanaal op 4ohm voor een bedrag rond de 1000,00 euro en dat is de V6001.

Of hebben jullie nog meer alternatieven??

Een vraagje tussendoor, als je subs (dubbel 18") 2Kw RMS kunnen hebben per stuk. Is het dan wel nodig om er ook een versterker bij te zetten die 2Kw kan doen? of is 1300W dan voldoende?

Wanneer je richting de RMS waarde gaat zitten heb je ook te maken met rendementsverliezen van je speaker door warmteontwikkeling wat je zo 2dB kan kosten? En door van 1300 naar 2000 te gaan komt er nog geen 3dB bij? Dan zou het 2600W moeten zijn en dat kunnen de speakers niet aan?

Ik speel nu met 2 dubbel 18" laagkasten maar ben van plan naar 4 dubbel 18" laagkasten uit te breiden, misschien is het dan wel voldoende om voor bijv. 2 stuks Master Audio DX2000's te gaan? Dan heb je 6Kw totaal vermogen op de 4 subs staan, dat gaat toch ook lekker, 1,5Kw per kast?

Qua gewicht en ruimte kom je dan ook mooier uit, 2 x een DX2000 is 4 rackspaces en minder dan 40 kilo. Daarentegen is 2 x V6001 6 rackspaces nodig en weegt tezamen ongeveer 55 kilo?

Momenteel draaien mijn subs op de eerder (boven) genoemde PL3400 van E&W die super speelt alleen weegt 27 kilo en 3 rackspaces. Wanneer ik overschakel op de DX2000's i.p.v. er nog een E&W PL3400 erbij te kopen bespaar ik 2 rackspaces en ongeveer 15 kilo?

Hoe denken jullie hierover?

Groetjes,

Martin Ottens

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

hier nog een extreme amp, de Omnitronic A3800 Deze is alleen al extreem vanwege zijn gewicht!! 40kg. levert bij 4 ohm 2 maal 1900watt.

Power consumption (max.): 5400 W
          Power output sine:
          Stereo 4 Ohm 2 x 1900 W
          Stereo 8 Ohm 2 x 1300 W
          8 Ohms bridged 1 x 3800 W
          Frequency range: 20 - 20 000 Hz, +/- 0.5 dB
          Damping-factor: > 400
          Distortion factor: 0.01 %
          Signal to Noise Ratio: >100 dB
          Channel seperation (at 1 KHz): >70 dB
          Min. input sensitivity: 0.77 V/26 dB/1.44 V
          Input impedance: 20 kOhms (balanced)
          Control elements: Power switch, input attenuators (one per channel), Mode switch - Stereo/Parallel/Bridged, Ground Lift, Input-Level-Select (0.77 V/26 dB/1.44 V), limiter
          LED indicators:
          Global: Stereo, Parallel, Bridge
          Per channel: Signal, Clip/Limit, Protect
          Protection circuits: Short-circuit, overvoltage, DC-protection-circuit, Thermal protection-circuit, Softstart, limiter
          Construction: Steel chassis, aluminium frontpanel
          Dimensions: 540 x 482 x 145 mm
          Weight: 40 kg

kost ongeveer 700 euro
          hoe hij is?? geen idee, wel ervaring met de P serie van Omnitronic maar deze gaat maar tot 1500watt per kant op 4 ohm. Dit zijn zeker leuke versterkers voor het geld, ik gebruik er een aantal in de verhuur voor kleine dingen en monitor, mits goed gebruik geen klachten over. Op subs heb ik ze nog niet gebrobeert.
          De P3000 kost ongeveer een 550 euro en weegt 10kg minder!! dus 30kg.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• bones2001
            • Aug 2003
            • 741

Deze mischien ??

Phonic XP 5000

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][LIST][*]2500W + 2500W @ 2 Ohm; 5000W @ 4 Ohm bridged[*]1800 + 1800 @ 4 ohm[*]Two low pass filters with selectable frequencies at 60, 90 or 120 Hz for subwoofer use[*]Dual mono, high current power supply for increased reliability and performance[*]High-current toroidal transformers for greater two-ohm power and low noise[*]Independent user-defeatable clip limiters reduce distortion[*]Selectable high pass filters (30 Hz or 50 Hz) protect speakers and increase headroom[*]Balanced 1/4" (6.3 mm) TRS, XLR, and barrier strip inputs for maximum flexibility[*]Binding post and SpeakonAR-type outputs[*]Selectable stereo, parallel & bridge mono amp modes[*]Ground lift switch to prevent hum[*]Signal level at -40, -20, -10, protect and clip LED indicators to monitor performance[*]Bridge mono and parallel mode indicators[*]Front mounted detented gain controls for easy access[*]Fast Recovery design for lower distortion at clipping[*]Advance protection circuitry guards against: short circuit, open circuit, thermal, ultrasonic, and RF protection, stable into mismatched loads, on/off muting, DC fault output crowbar[*]Three rack unit high[*]34 kg[*]799 euro[/LIST]
            [/FONT]
            Mixen is net als schilderen.
            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

Ik had als ik jou was serieus overwogen om een tweedehands kwaliteids amp te zoeken, je hebt dan en een beter geluid en ze zijn stukken betrouwbaarder en je schrijft minder af en de meeste mensen huren liever en makkelijker een crown crest qsc labgruppen camco kind enz

wel haal je dan misschien je twee maal 2 kw niet maar ik garandeer je dat als je een goede 2x 1200watt eindtrap neemt je meer en beter laag krijgt dan met zo'n buget ding!!groeten en succes Arjan

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

Wanneer je richting de RMS waarde gaat zitten heb je ook te maken met rendementsverliezen van je speaker door warmteontwikkeling wat je zo 2dB kan kosten?
                Eerder het dubbele.

De American DJ amps zitten erg goed in elkaar voor het geld dat ze kosten, ze staan wat dat betreft net een stap boven de gemiddelde budgetamp. Het idee van Arie is ook niet slecht.

Mvg Johan

Comment

• extremebottens
                  • Mar 2006
                  • 153

Citaat:
                  Wanneer je richting de RMS waarde gaat zitten heb je ook te maken met rendementsverliezen van je speaker door warmteontwikkeling wat je zo 2dB kan kosten?
                  Eerder het dubbele.
                  Dus tegen de 4dB powercompressie?? (zo noem je dat toch?)

Dan is het niet zo´n gek plan van mij toch om gewoon met zo´n 1300W per dubbel 18" te draaien?

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Ik vraag me eerlijk gezegd af waar deze hele vermogens-race ophoudt. We hebben allemaal steed meer vermogen maar om nou te zeggen dat we er echt veel mee gewonnen hebben?...

Je hebt het nu zelf: 2x1300W doet in uiteindelijke output niet veel onder voor 2x2000W. Dus waar zijn we eigenlijk mee bezig?

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

@ Arie: ik prefereer qua laag ook een conventionele JBL MPX1200 (QSC MX3000) boven mijn lab FP6400 ook al is de MPX 2x1100 watt@ 4 ohm en de lab 2 x 2300 watt @4 ohm (maar ja het gewicht he!).
                      'K weet niet wat dat is, zo'n JBL/QSC heeft een bepaalde traagheid die voor laag juist prettig klinkt.

Ik zou dan ook zoeken naar naar een degelijke QSC/ JBL/ Crest/ Crown oid. voor dubbel 18"laag.

Comment

• Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

Je hebt het nu zelf: 2x1300W doet in uiteindelijke output niet veel onder voor 2x2000W. Dus waar zijn we eigenlijk mee bezig?
                        Ik weet niet of je die ervaring ook hebt maar vaak lijken bepaalde kasten pas "los" te komen boven een bepaalde (vermogens)grens. Dat terwijl het verschil in dB dan vaak miniem is. Kwestie van luchtverplaatsing?

Mvg Johan

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Originally posted by Rademakers
                          Ik weet niet of je die ervaring ook hebt maar vaak lijken bepaalde kasten pas "los" te komen boven een bepaalde (vermogens)grens. Dat terwijl het verschil in dB dan vaak miniem is. Kwestie van luchtverplaatsing?

Mvg Johan
                          Vervorming, dat verklaart ook waarom 1300W harder kan klinken dan 2000W.

gr. Herman

Comment

• Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

Klinkt logisch, maar aangezien het ook op gaat voor folded horns en 6de orde BP die keurig binnen hun Xmax blijven vraag ik me af in hoeverre vervorming in die gevallen uberhaupt doorkomt?

Mvg Johan

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Snap wat je bedoelt met 'los komen' maar ik heb het idee dat eigenlijk elke kast met meer dan 1000W erop (indien voor nog meer gemaakt) 'los' moet zijn! Als dat niet is, heb je een enorm inefficiënte kast (x Db bij 1W input).

Daarbij bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat het naar mijn idee een Prestige-race is. En ik heb het idee dat we heel wat verder zijn dan 10KW per versterker voordat daar een einde aan komt. Er wordt nu al met gemak 7KW gehaald.

En mijn vraag was of we al dat vermogen echt nodig hebben. Laten we eerlijk zijn: 'n jaar of 10 geleden was 2x 1200W aan 4Ohm toch echt wel het hoogst haalbare (en standaard Wattage), enkele (erg dure) uitzonderingen daar gelaten!
                              D&B doet het ook nog steeds met niet veel Watt's en komt toch ook erg ver?

Zoals ook al gezegd en aangehaald, hoeveel win je er mee? 'n paar Db? Is dat echt alle moeite en kosten waard? Vind persoonlijk van niet.
                              Als je al jaren met gemak toekomt met 2x 1200W, waarom zou je nou dan INEENS 2x 2000W nodig hebben?

Comment

• Outline
                                • Feb 2006
                                • 1434

Originally posted by test12
                                Vervorming, dat verklaart ook waarom 1300W harder kan klinken dan 2000W.

gr. Herman
                                Als jij staat te vervormen overstuur je je versterkers en ben je op voorhand al verkeerd bezig!

Nog zoiets opmerkelijks: lang geleden moest je versterker minder vermogen hebben dan je speakers, toen is het een hele tijd 1 op 1 geweest en nu moet je (volgens IEDEREEN) 2W versterkervermogen hebben voor elke W speakervermogen. Dit alles vanwege de 'headroom'. Hoe vaak staat een versterker vol continu vol te draaien? Eigenlijk toch nooit? (op house na dan) Lijkt mij dat je dan nog genoeg Headroom in een 1op1 situatie overhoudt...

Daar komt bij dat ik vind dat je, als je van tevoren al weet dat het krap wordt, beter wat extra speakers kunt neerzetten. IS ALTIJD goed voor het behoud van je spul!

Comment

Working...