Aanschaf aktief systeem.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddie
    • Nov 2004
    • 169

inderdaad die 7001 is niet goedkoop, maar dan heb je wel een topkast van 1000watt rendement 138db, met 1kast dubbel 15", en een kast met een 10",
    plus het hoog, onder zo een topkast kan je makkelijk 4 baskasten zetten, dus de 8001(basreflex) of de 8002( bandpass) ik gebruik er zo van ieder 2 per kant
    met 1 topkast bij, ik vind dit het enige betaalbare aktief systeem, dat blijft
    zuiver klinken, kompact 52 x 70 x 70, licht 54kg, in iedere baskast zitten stereo crossovers, limitters, vliegstrips(op de topkasten) ook zitten er rubber
    topjes onder die passen in de kast eronder, ik heb deze set nu van begin dit jaar, gebruik ongeveer 3 maal per week, tot nu toe alleen goede kritieken
    gekregen, voor de prijs stuur mij een mailtje, wel in belgie gekocht

groeten en succes eddie ps. sorry vergeten te zeggen, er bestaan nog andere, goedkopere topkasten, waaronder de 6001, die
    heb ik ook uitgeprobeerd, maar die heeft iets minder laagmidden, het voordeel is dat midden en hoog hier in dezelfde kast zit
    Last edited by eddie; 14-03-06, 23:30.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Ik heb tot nu toe goede reacties gehoord op het Elias PX-systeem van HK. Moet zeggen dat ik het zelf nog niet gehoord heb, maar de overige ervaringen die ik heb met HK zijn overwegend positief! Meet Music Magazine heeft er een tijd geleden een artikel aan gewijd. Mischien dat je het op de site nog kan vinden!

Comment

• timleurink
        • Mar 2005
        • 121

De 7001 is idd een leuk systeem, maar het gaat er ons juist om dat de set klein is.
        We schaffen deze set namelijk naast onze huidige set aan en is dus bedoeld voor de kleinere feesten die niet in een vrachtwagen worden vervoerd..

Groeten Tim

Comment

• Boi
          • Apr 2004
          • 541

Wat noem je kleine feesten, Pa-werk of Disco-party en hoe groot mag de set max. zijn?
          groetjes

___
          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• djjake
            • Oct 2004
            • 126

En? dB technologies? Maakt er iemand gebruik van en zo ja, hoe goed of slecht zijn ze? Iemand het CLUB EX systeem?

Klopt het dat er RCF gebruikt wordt in deze speakers?
            Wat verschilt er met een RCF of een Mackie

De sub 15 van dB is zelfs een 800W RMS voor zo'n klein kastje? Strange of niet? Deze bass-kastjes in combinatie met een Opera live 402 maakt het club EX systeem; Een combinatie goed voor 2200W RMS. Zou dit realiteit zijn?
            Last edited by djjake; 15-03-06, 16:03.

Comment

• Christiaan Visser
              • Apr 2004
              • 235

Ik raad een RCF geluidsset aan van 2 bass (4PRO) en 2 top's (ART). Wij gaan hier nu al enkele jaren mee op stap en hebben nog niet een klus gehad waarbij het niet kon met deze geluidsset.

De friesche koffie staat klaar..
              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

aanschaf klankset

hallo
                Om maar geen nieuw topic te moeten starten ga ik maar verder op een topic van 2004.
                Ik ga in de nabije toekomst een klankset gaan aanschaffen.
                Ik dacht zelf aan actor dx omdat ik actor niet slecht vind klinken en ik heb gehoort dat de dx nog iets beter is.
                Zijn er betere sugesties? Nieuwe merken die prijs kwaliteit beter zijn?
                Budget 8000 euro incl equelizer en btw.
                Voor de equalizer dacht ik aan een apex DBQ zero.
                Ik wil er feestjes gaan mee doen tot 300 man en fuiven tot 150 man.
                Eventueel optredens in cafee's is ook niet uitgesloten.
                Ik zou zeggen,heef me raad!

vriendelijke groeten
                Jeffrey

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by zjeten
                  hallo
                  Om maar geen nieuw topic te moeten starten ga ik maar verder op een topic van 2004.
                  Ik ga in de nabije toekomst een klankset gaan aanschaffen.
                  Ik dacht zelf aan actor dx omdat ik actor niet slecht vind klinken en ik heb gehoort dat de dx nog iets beter is.
                  Zijn er betere sugesties? Nieuwe merken die prijs kwaliteit beter zijn?
                  Budget 8000 euro incl equelizer en btw.
                  Voor de equalizer dacht ik aan een apex DBQ zero.
                  Ik wil er feestjes gaan mee doen tot 300 man en fuiven tot 150 man.
                  Eventueel optredens in cafee's is ook niet uitgesloten.
                  Ik zou zeggen,heef me raad!

vriendelijke groeten
                  Jeffrey
                  De Actor DX is een goed systeem, je moet alleen van die klank houden , ik in ieder geval niet , maar dat is persoonlijk, dit komt omdat ik nu EAW gewoon ben, heeft mij tot op heden NOOIT teleurgesteld
                  Maar goed ik heb het gehoord, goed voor drive-Inn maar niet voor live situaties
                  Nogmaals , dit is mijn persoonlijke mening
                  grtz
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• flash-a-new-generation
                    • Nov 2006
                    • 228

de actor klinkt niet slecht ik heb em ooit eens gehoord bij een feestbandje. maar ik kan je ook aanraden om eens naar de nieuwe serie van Mackie te kijken. de SA serie. bijvooreeld twee Mackie SA 1532z (€1566,00) ps in duitsland en 2 maal mackie SWA1801z (€1155,00) ps. eveneens in duitsland totaal van €5442,00 ongeveer. dan heb je een flinke set. de toppen volgens opgave 138dB SPL@ 1Khz/1 meter en de subjes 135 dB.

ikzelf heb ervaring met de Mackie SA1232z (eentje kleiner). ik moet zeggen de kasten klinken fijn, alleen in het tophoog zijn zer aggresief maar dat kun je eruit Eqen. verder puike kasten. maar ik zou ze eerst maar eens gaan beluisteren. met dat setje kun je denk ik wel grotere zalen aan, en het is relatief makkelijk te vervoeren. (en natuurlijk actief)

mvg,

Flash

kijk maar eens eerst op de site van mackie
                    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Comment

• djjake
                      • Oct 2004
                      • 126

al gedacht aan QSC HPR reeks?

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

We hebben een aantal RCF 4Pro 8001a subs met de Art 322 top, klinkt zeer goed in die prijsklasse, toch wel wat meer power dan de HK.

Comment

• crash
                          • Sep 2004
                          • 88

Ik draai veel met een ADX-set (3,2kW) van HK en moet zeggen met alle tevredenheid. Vind het systeem juist wel goed toe te passen voor live situaties. De sound is dynamisch, lekker te plaatsen en transparant dekkend. Groot voordeel is de 56 BIT DDO system controller waardoor je flexibel kunt stacken top only, top/sub, top sub/sub.

Comment

Working...