Wordclock coax kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freedom_in_will
    • Mar 2006
    • 3

Wordclock coax kabel

hallo mijn besten,

Ik zit met een dilema.
    Ik ben reeds in het bezit van een digitale mengtafel en zou deze graag syngroniseren met externe optische mic versterkers.
    deze verlangen echter wordclock sychronisatie.

dit geschiet middels een output signaal van 30 ohm en input van 20 ohm.
    nou zijn mijn vragen - wat is de relatie van de impendantie en het signaal in deze specefieke situatie ?
    en waar vind ik 30 ohm coaxiale kabels.

bij voorbaad dank
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Als mijn apparatuur werkt op 75 ohm.

Ik meen dat dit ook de standaard is voor wordclock.

Ik zou zeggen probeer eens een standaard 75 ohm kabel.
    Werkt hier perfect.

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Zo precies komt dan volgens mij niet. Ik heb de laatste keer dan ik een wordclock signaal moest doorlussen gewoon de eerste de beste bnc gepakt die ik kon vinden (voor een shure vlag antennen) en die werkte gewoon. Als je iets dergelijks hebt liggen kan je dan gewoon proberen, de mengtafel zal er niet van kapot gaan...
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Een HF coax kabel is in princype 50 ohm. Een video coax zal beter zijn. Deze zijn 75 ohm.

Uiteindelijk zullen bij normale lengtes beide prima werken.

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

Er zijn verschillende soorten coax kabel.

Video en wordclock : 75 ohm
          Antenne : 50 ohm

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ik zou het nog iets verfijnder willen specifiëren:

ontvangstantenne, video, wordclocks, ... : meestal 75 Ohm
            zendmaterieel (portofoons, FM-zenders, CB, ethernet(coax) ...) : meestal 50 Ohms

Voor een verbinding van een worldclock met een toestel is een "foute" kabel niet zó erg. Het wordt wel erg wanneer je vanuit 1 clockgenerator heel veel toestellen gaat bedienen want dan ZOU je de gevolgen van misaanpassing KUNNEN merken (reflecties i.d. kabel).
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

als je klokt vanuit je converters kan dat gewoon over ADAT. geen BNC nodig, it's that simple.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• joe
                • Jan 2003
                • 446

(Een heel klein stukje off topic)

ontvangstantenne, : meestal 75 Ohm
                Ben ik niet helemaal mee eens, maarja... zou je dit kunnen onderbouwen.

Comment

• martijn verkerk
                  • Nov 2005
                  • 300

waarschijnlijk probeer je een o1v96 te kopelen aan een behringer ada8000
                  als dat het geval is zit er achterop de behringer een schakelaar om de word clock via het adat signaal te locken
                  in elk ander geval de meest cheapy bnc kabel werkt aangezien de data rate van word clock erg laag is
                  succes!

Comment

• remco_mini
                    • Jan 2007
                    • 2

Even het volgende over Wordclock en BNC kabels.

50 ohm is altijd antenne kabel voor zenders, inn-ear en andere draadloze zaken.
                    75 ohm is voor video en wordclock.
                    Als je tafels en dergelijke aansluit met wordclock is het belangrijk dat je alle apparaten aansluit die word nodig hebben, op je op de keten hebt aangesloten via AES/EBU en die ook aanzet ook al gebruik je ze totaal niet. Anders kan je problemen met je word clock krijgen wat zich vertaald in spetters in je audio. Ook is het belangrijk om als er een doorlus voor word op het apparaat zit om deze af te sluiten met 75 ohm. Of er zit een schakelaar op of hij doet dit zelf of je moet er een 75 ohm koppelbus op zetten. Als je echt ver wil gaan in deze materie dan zou je moeten meten met een scoop wat er uit je word clock komt. Want als de spanning in dit signaal onder de 3 volt komt dan krijg je de grootste problemen. Wij hebben dit in ons bedrijf gehad dat onze 2 dm-2000 tafels en de router en dus eigenlijk de hele reportage wagen aan de haal ging. Reden was het hier boven beschreven verhaal en een vage spg die ons word signaal maakt.

Groetjes Remco van Kuilenburg

Comment

Working...