Werk hier met 12" A.S.S. monitors, bij de band hangen er QSC Plxen achter, en bij de tape-acts een ev-cp2200. Eq staat hier nogenoeg recht, met enkel een klein dipje in het 3k gedeelte. Ik hoef zelde bij te schaven! Nu zijn die A.S.S. monitors echt niet het duurste van het duurste, en bij de band heb ik er zelfs gewoon berhinger EQ,s achter hangen. (die met die rode lampjes...)
Ik zou zeggen: maak een set-upje in de opslag, zet een statief neer, mik er een monitor voor, en draai de handel open. Dan een beetje eee en oo roepen, dan hoor je vanzelf wat feedback komen, heb je er dat uit, dan je mond ver open doen, en voor de micro houden, en dan richting de monitor (zo creeer je extreme feedback) en als je er die zo goed als uithebt, op een flink volume, dan ben je bijna verzekerd van een feedback loze opstelling, en hoef je zelde nog dingen aan te passen.
Ik zou zeggen: maak een set-upje in de opslag, zet een statief neer, mik er een monitor voor, en draai de handel open. Dan een beetje eee en oo roepen, dan hoor je vanzelf wat feedback komen, heb je er dat uit, dan je mond ver open doen, en voor de micro houden, en dan richting de monitor (zo creeer je extreme feedback) en als je er die zo goed als uithebt, op een flink volume, dan ben je bijna verzekerd van een feedback loze opstelling, en hoef je zelde nog dingen aan te passen.

Over t algemeen heb je in een opslag zowiezo al een slechte akoestiek, en je mic in de mon stoppen bij maximum smoke lijkt me niet handig. Je knijpt bepaalde freq's zoveel dat er geen normaal geluid meer uit te krijgen valt. Maar zo ieder zijn eigen werkwijze.

Comment