oke. Ikzelf was ook een beetje in het rond aan het kijken voor een eq, had ook de DBX 231 op het oog, maar lees er jammer genoeg niet zulke goeie berichten over. Al vraag ik me af of de ruis echt nadrukkelijk aanwezig is? Ik wil de eq hoofdzakelijk gaan gebruiken vanwege de lowcut van 40Hz welke noodzakelijk schijnt te zijn voor de EV ZX1. Iemand misschien andere sugesties in de prijsklasse van €250,- tot €300,-?
Dbx Eq
Collapse
X
-
-
Leuk topic, ga ik volgen want ik ben ook dringend op zoek achter een EQ.
Volgens mij is de 2231 de enige DBX die de moeite waard is om te kopen, de lagere reeksen zijn gewoon niet goed genoeg voor perfect uitfluiten en een goede sound.
Bij een EQ moet je niet zware compromissen gaan maken, hij mag het geluid enkel beinvloeden op de banden waar ook echt iets aan verandert wordt. Imo kom je uiteindelijk toch gewoon bij Klark/Apex/Opal uitAlles begint bij Neutrik
Gitaren verdienen beter dan een SM 57Comment
-
Over ruisen gesproken. Een BSS Opal EQ vind ik nou ook niet echt stil.
Of heb ik toevallig een slecht exemplaar getroffen in de gehuurde set ??Comment
-
Bss Opal heb ik nooit een echte ruis uit kunnen krijgen... Moet ik wel toegeven dat ik het ook nog nooit geprobeert heb: plug 'n pray
Over het DBX verhaal: ik gebruik zeer regelmatig een tweetal 1231. Een voor de FOH en de ander gebruik voor andere dingen in de front, spraakinfills ofzo. Ze zijn heel goed bruikbaar, maar ik krijg 'hèt' er nooit uit. Als je die eq's er tussen prikt ben je het mooie open tophoog voor een gedeelte kwijt, vanaf ongeveer 10K tast hij je hoog aan. In tegenstelling tot bijv een klark DN360 die ik voor de gein ook wel is ingeprikt heb: dat was schuiven en gaan! En toen kwam 'hèt' er wel uit. Mijn bedoeling is om die twee DBX 1231's zo snel mogelijk door te schuiven en een klark op de FOH te zetten. Monitoren vind ik ze wel ideaal voor. DBX 2231 heb ik slechts 1 keer mee mogen werken, maar die vond ik wel beter klinken! Maar misschien zit dat tussen de oren, ik heb de 2231 nooit op mijn eigen systeem mogen begroeten.
Groenten, RolandComment
-
ik ben zelf dus ook op zoek naar een goede eq voor mijn monitors
ik heb dit topic aandachtig doorgelezen maar voor een klark,bss,of een apex heb ik de centen niet (minstens een 700 euro)
ik zoek een goede eq zo rond de 400 euro
als ik dan eens rond ga kijken kom ik al snel bij een dbx 1231 terecht
maar zijn er, voor die prijs, nog andere goede eq's te vinden???Comment

Comment