Aanschaf : A&H, mackie, soundcraft ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by sis
    Boi, ik kreeg berichten van uitvallende kanalen, output gain die niet helemaal klopt ( L-R ) , flatkabels die los komen, LEDS die beginnen te branden zonder enige aanleiding .
    Eigenlijk werd ik daar niet vrolijk van .
    Daarom voor mij geen A&H
    Zie ook dit topic :

Groeten
    sis
    volledig eens, wel deugedelijk opgelost door leveranciers, maar toch...

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 378

Ik volg de insteek van de topicstarter niet helemaal. Hebben we het over serieus kwaliteit afwegen of gaat het stiekem toch om de eurootjes? Met een dusdanig succesvolle tape-act (200+ optredens) ga je toch niet lopen beknibbelen op de kwaliteit van één van de belangrijkste schakels in je systeem??? De discussie die hier gevoerd wordt gaat over enkele honderden euro's! Zeker na de vermelding van het relatief astronomische uurloon (duizend euro?) van de heren/dames artiesten was ik de draad volledig kwijt. Uitgaande van z'n uitvoerige bio op pagina drie ben ik ervan overtuigd dat er op een verkeerde manier geld bespaard wordt. Ik ken sis niet, maar zijn CV getuigt van een bepaalde professionaliteit. Die mate van professionaliteit zie ik niet terug in de genoemde opties...

Ik wil niet beweren dat de uiteindelijke keuze een slechte is, integendeel, maar het in eerste instantie overwegen van een budget-tafel bij zo'n act is toch behoorlijk merkwaardig. Als Top 40-muzikant kom ik regelmatig dubieuze tape-setjes tegen, ook bij de 'grotere' acts (B-artiesten). Er bekruipt mij dan altijd het gevoel dat de glimmende Vito achter de tent betaald is met het budget voor een tweedehands Transporter, aangevuld met het geld dat op de spullen is bezuinigd. Snel geld is allemaal leuk en aardig, maar loop niet te hard van stapel; uiteindelijk gaat het je toch geld kosten. De omschrijving "budget-tafel" is immers na een aantal reparaties of de gedwongen aanschaf van een tweede exemplaar al niet zo "budget" meer...

Zaal- en tenthouders (uitzonderingen daargelaten) zullen geen traan laten over het feit dat de artiest versterkt wordt via apparatuur die eigenlijk bedoeld is voor Duo Sunshine, Zanger Herman of soortgelijke toppers. Er is echter toch ook nog iets als eigenwaarde en/of verantwoordelijkheidsgevoel? Mensen betalen fors voor je product, zorg dan ook voor de spullen die bij deze zak met geld horen. Er zullen heus goedkope tafeltjes zijn die met gemak kunnen tippen aan Soundcraft, Crest of Midas, maar waarom zou je? Geld verdien je op de lange termijn met kwaliteit, niet met dit soort 'doordachte' bezuinigingen!

En ja, hier spreekt een gefrustreerde profmuzikant (sedert 1992) die - net als iedereen in deze scene - eigenlijk te weinig verdient met té veel werken. De truck staat propvol met topkwaliteit, maar de koffiemelk komt nog steeds van de Aldi

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Originally posted by Robert H
        Ik volg de insteek van de topicstarter niet helemaal. Hebben we het over serieus kwaliteit afwegen of gaat het stiekem toch om de eurootjes? Met een dusdanig succesvolle tape-act (200+ optredens) ga je toch niet lopen beknibbelen op de kwaliteit van één van de belangrijkste schakels in je systeem??? De discussie die hier gevoerd wordt gaat over enkele honderden euro's! Zeker na de vermelding van het relatief astronomische uurloon (duizend euro?) van de heren/dames artiesten was ik de draad volledig kwijt. Uitgaande van z'n uitvoerige bio op pagina drie ben ik ervan overtuigd dat er op een verkeerde manier geld bespaard wordt. Ik ken sis niet, maar zijn CV getuigt van een bepaalde professionaliteit. Die mate van professionaliteit zie ik niet terug in de genoemde opties...

Ik wil niet beweren dat de uiteindelijke keuze een slechte is, integendeel, maar het in eerste instantie overwegen van een budget-tafel bij zo'n act is toch behoorlijk merkwaardig. Als Top 40-muzikant kom ik regelmatig dubieuze tape-setjes tegen, ook bij de 'grotere' acts (B-artiesten). Er bekruipt mij dan altijd het gevoel dat de glimmende Vito achter de tent betaald is met het budget voor een tweedehands Transporter, aangevuld met het geld dat op de spullen is bezuinigd. Snel geld is allemaal leuk en aardig, maar loop niet te hard van stapel; uiteindelijk gaat het je toch geld kosten. De omschrijving "budget-tafel" is immers na een aantal reparaties of de gedwongen aanschaf van een tweede exemplaar al niet zo "budget" meer...

Zaal- en tenthouders (uitzonderingen daargelaten) zullen geen traan laten over het feit dat de artiest versterkt wordt via apparatuur die eigenlijk bedoeld is voor Duo Sunshine, Zanger Herman of soortgelijke toppers. Er is echter toch ook nog iets als eigenwaarde en/of verantwoordelijkheidsgevoel? Mensen betalen fors voor je product, zorg dan ook voor de spullen die bij deze zak met geld horen. Er zullen heus goedkope tafeltjes zijn die met gemak kunnen tippen aan Soundcraft, Crest of Midas, maar waarom zou je? Geld verdien je op de lange termijn met kwaliteit, niet met dit soort 'doordachte' bezuinigingen!

En ja, hier spreekt een gefrustreerde profmuzikant (sedert 1992) die - net als iedereen in deze scene - eigenlijk te weinig verdient met té veel werken. De truck staat propvol met topkwaliteit, maar de koffiemelk komt nog steeds van de Aldi
        Oei, een gefrustreerde Profmuzikant .
        We gaan eens opnieuw beginnen :
        Wat er moet aangesloten worden : staat al vermeld .
        Heb ik veel auxen nodig : neen
        enz...enz...
        Ik werk nu 4 jaar met een Mackie CFX 12 ( eerste versie, niet de MK2 ) tot op heden zonder problemen en tot ieders tevredenheid , ook die zangers waar ik straks mee samenwerk + technieker hebben daar geen klachten over .
        Het doel van de optredens zijn ook al vermeld , zorgcentra , culturele centra's en alles in die richting .
        Zeg nou zelf Robert, moet daar nu echt een midas staan ?
        Mijn antwoord is NEEN ! Als die mensen zich maar amuseren, daar gaat het om . amusement .
        Soundcraft valt af , die hebben niks : 19 " mengtafels voor mijn doeleinden .
        Midas: prachtige tafel, veel mogelijkheden, compact maar veel functie die ik nooit zal gebruiken en daar ga ik dan ook niet voor betalen .
        A&H : Ik heb voldoende informatie dat ze niet betrouwbaar zijn , zowel hier op het forum als van collega's die ermee werken .
        De Mackie ONYX 1620 heeft alles wat ik nodig heb en dat heeft niks met euro's te maken maar met functionaliteit : wat heb je nodig aan kanalen, welke toonregeling wil ik enz...
        Deze tafel beantwoord aan al mijn vragen .
        Is Mackie nu slecht ? neen
        Dus mag ik toch besluiten dat ik een goede keus gemaakt heb .
        Nog iets :
        Ik werk als eenmans-orkest-toetsenist met een PA van EAW , denk niet dat er in Nederland en/of Belgie dit hebben of gebruiken.
        VB. Zo ken ik een collega die werkt met een DAP powered systeempje ( sub en 2 topjes ) + een behringer mengtafeltje UB serie en een keyboard .
        Die doet +/- 3 optredens per week in zorgcentra's en alle soorten feesten en dansavonden .
        Dit is absoluut geen topmateriaal, maar hij doet het wel . Heeft hij klachten : neen
        Denk dat dit wel duidelijk is hé Robert,
        Hopelijk ben je tevreden met mijn uitleg hier .
        groeten
        sis
        Last edited by sis; 10-03-06, 12:09.
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

we hadden het over de Midas venice, 8M + 4s (ook weer als 8 M kanalen),
          en met de extra backup voeding voor een meerprijs van nog geen vijf euri per avond. Begrijp dus de hele discussie niet helemaal...

Tenzij de auto een verlengde Nissan Sunny uit 1982 is, de PA ook al 20 jaar oud, en de tour 15 optredens is...Dan heb je alle gelijk van de wereld.

Comment

• Boi
            • Apr 2004
            • 541

Goede keus Sis
            groetjes

___
            Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by Boi
              Goede keus Sis
              Ik dank U van harte !
              groeten
              sis

Comment

• crash
                • Sep 2004
                • 88

Ik ben zelf een zeer tevreden mackie gebruiker (1604 vlz pro) en denk dat de keuze voor de Mackie ONYX 1620 geen verkeerde is gezien het doel. Wat ik echter niet kan begrijpen is dat met de hoeveelheid geplande optredens je jezelf niet iets meer verwend? Ik zou direct voor een MIDAS gaan. Bedenk wel dat je je dan elk optreden een geluksvogel zal vinden........ Ja lekker idee he.

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

Dat vindt ik me nu ook al met mijn A&H PA12

terwijl dat voor sommige van jullie wel niks bijzonders zal zijn, maar mij als 16jarige, en dan straks nog sp ook nog
                  lala..

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Zo, we zijn nu een paar maandjes verder , inmiddels zijn er 20 optredens achter de rug tot volle tevredenheid !
                    Ik heb gekozen voor een ONYX 1220 en geen 1620 omdat die laatste niet in mijn rack kon .
                    De mic-preamps zijn super, de toonregeling warm, warm, warm en nog eens warm , echt goed
                    En niet te vergeten de ONYX is muis-stil kwa ruis
                    In ieder geval is de combinatie met mijn EAW set opgewaardeerd kwa klank en warmte .
                    Vandaag gaan we terug de baan op , heb er al zin in
                    Groeten
                    sis

Comment

Working...