Aanschaf : A&H, mackie, soundcraft ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mpsound
    • Mar 2006
    • 10

Als ik jouw was zou ik ook eens gaan kijken naar de K1 van soundcraft http://www.soundcraft.com/product_sh...?product_id=11

Of de Dynacord cms 1000 www.dynacord.com

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Allemaal goed en wel , veel voorstellen prima !!

Subgroepen heb ik niet nodig en auxen maximaal 4 nodig

Maar wat doe ik met een crest, venice, K1, dynacord enz...

Als alleen maar het volgende lijstje moet aangesloten worden :

1 MD, 2 de MD als reserve
      1 CD player : optioneel en niet noodzakelijk !
      maximaal 4 micro's shure beta 58 A
      1 keyboard : Yamaha tyros 2
      1 TC electronics M 300
      1 of 2 compressors DBX

Groeten
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Als je dan geen zin hebt om 1000 of meer aan een tafel uit te geven zou ik lekker voor de PA12 gaan, bevalt mij super, zoals je ook al in mijn mail hebt kunnen lezen. Lijkt me zeker geen slechte keus!
        lala..

Comment

• Berend
          • Feb 2006
          • 85

Originally posted by keenoncoolstuff
          Een voordeel van de Mackie is dat de auxen per stuk pre/post schakelbaar zijn. De Soundcraft en de A&H kun je helemaal niet schakelen, zelfs niet per 2, wat je in je flexibiliteit beperkt.
          Lees ik dit goed.. 3 zangers en 1 keyboard, en je hebt het over beperkte flexibiliteit omdat de auxen niet per stuk of 2 te schakelen zijn?....

Laten we hem meteen maar een studio-mengtafel aansmeren.....

Is het niet juist de kunst om met beperkte spullen toch de boel met een goed geluid draaiende te krijgen?
          Last edited by Berend; 02-03-06, 16:15.
          dusssss.........

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

De Allen&Heath MixWizard WZ³ 12:2 heeft 6 auxen, waarvan 2 Pre, 2 Post en 2 schakelbaar. Op de Post kun je de TC M 300 zetten, dan heb je nog 4 Pre (of 2 Pre en 2 Post) auxen over.
            Verder zet je bijvoorbeeld op kanaal 1 t/m 4 de Shure Beta 58a's, kanaal 5,6 het keyboard, kanaal 7,8 de CD-speler en op de 2 stereokanalen die dan over zijn de MD-spelers. De compressors kun je inserten.
            Met een EQ van 4 banden waarvan de 2 mid-sweep hebben kun je alles netjes regelen (vergelijk: de PA12 heeft 1 mid-sweep en 1 fixed op 250hz)
            Met fantoomspanning instelbaar per kanaal kun je het keyboard aansluiten met DI's zonder dat je batterijen nodig hebt.
            Voor 1170 euro heb je deze tafel. En hij is niet 1-2-3 kapot, en dat lijkt me wel handig met 200 optredens.

(sis... ik denk dat je dit zelf ook wel weet, maar er zijn ook veel 'nieuwelingen' die deze topics lezen...)
            Last edited by 4uss; 02-03-06, 17:26.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Even alles op een rijtje gezet in mijne kop
              Heb ik gekozen voor deze tafel :

Doorslaggevend was de EQ , de mic-preams en de 4 stereo inputs + de mogelijkheid om live op te nemen met de fire-wire optie

Allemaal bedankt voor de reacties
              sis

Comment

• mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

goede keus. vooral die vier stereo kanalen vind ik wel tof

Comment

• keenoncoolstuff
                  • May 2003
                  • 695

Originally posted by Berend
                  Lees ik dit goed.. 3 zangers en 1 keyboard, en je hebt het over beperkte flexibiliteit omdat de auxen niet per stuk of 2 te schakelen zijn?....
                  Ja, van de drie tafels die de OP als alternatief geeft is er een tafel die dit wel heeft. Daarop heb ik hem attent gemaakt. Misschien niet echt noodzakelijk voor de klus waarvoor hij het apparaat aanschaft, maar hij zal hem daarna vast nog wel eens vaker gebruiken, in een andere setup.
                  All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                  If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Berend
                    • Feb 2006
                    • 85

Ja, van de drie tafels die de OP als alternatief geeft is er een tafel die dit wel heeft. Daarop heb ik hem attent gemaakt. Misschien niet echt noodzakelijk voor de klus waarvoor hij het apparaat aanschaft, maar hij zal hem daarna vast nog wel eens vaker gebruiken, in een andere setup.
                    Vooruit denken is nooit fout natuurlijk.

@Sis: Hoe kom je eigenlijk aan zo'n groepje die 200x optreedt... lijkt me perfect om het te leren..?
                    dusssss.........

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Originally posted by Berend
                      Vooruit denken is nooit fout natuurlijk.

@Sis: Hoe kom je eigenlijk aan zo'n groepje die 200x optreedt... lijkt me perfect om het te leren..?
                      Tja, ik ben zelfstandig muzikant sedert 1989 !
                      Ik treed overal op, zowel voor diners ( met hoog geplaatste gasten ) , als in zorgcentra's, dansavonden en alles wat er tussen ligt !

Ik wordt regelmatig gevraagd om studio-werk te doen , arrangementen schrijven, opnames doen , componeren enz...

Ik heb vorig jaar een nummer geschreven die nu geselecteerd is voor Eurokids ! preselecties

Op een zeker moment kom je automatisch in kontakt met managers e.d.
                      Regelmatig wordt ik geboekt op één of andere gelegenheid met een artiest : ( zanger , zangeres ) en doe ik de muzikale begeleiding, verzorg ik het geluid, zowel live als met MD enz...

Zo werd ik onlangs benaderd door een manager ( waar ik al mee samengewerkt heb )die enkel zangers onder zijn hoede heeft om samen te werken met hen in : zorgcentra's, culturele centra's enz... dit voor gans Belgie ( in optie : Nederland , Duitsland en Franrijk )

Die manager is altijd tevreden geweest over mijn manier van werken en over mijn EAW geluidsintallatie !!

Op die manier zijn kontakten ontstaan !!!
                      Hopelijk heb je voldoende informatie

Groeten

sis
                      Last edited by sis; 04-03-06, 09:29.

Comment

• Boi
                        • Apr 2004
                        • 541

de onyx is ook zonder de firewire optie te krijgen, de 1640 is toch wel mijn favourite 19"tafeltje, juist door de toonregeling en de auxen vind ik 't hem net winnen van de A&H. Maar een wizard III 14-4-2 lijkt mij de juiste tafel voor jou.
                        groetjes

___
                        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by Boi
                          de onyx is ook zonder de firewire optie te krijgen, de 1640 is toch wel mijn favourite 19"tafeltje, juist door de toonregeling en de auxen vind ik 't hem net winnen van de A&H. Maar een wizard III 14-4-2 lijkt mij de juiste tafel voor jou.
                          Ik heb ondertussen een aantal mails ontvangen van Wizard gebruikers, die niet tevreden waren .
                          Alle soorten problemen met die tafels, heeft me er toe gedwongen om geen A&H te kopen .
                          Groeten
                          sis

Comment

• Boi
                            • Apr 2004
                            • 541

Wat voor problemen werden er zoal gemeld, ben nieuwsgierig er naar, op papier lijkt het me een degelijke tafel.
                            groetjes

___

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Boi, ik kreeg berichten van uitvallende kanalen, output gain die niet helemaal klopt ( L-R ) , flatkabels die los komen, LEDS die beginnen te branden zonder enige aanleiding .
                              Eigenlijk werd ik daar niet vrolijk van .
                              Daarom voor mij geen A&H
                              Zie ook dit topic :

Groeten
                              sis

Comment

• Boi
                                • Apr 2004
                                • 541

Dat klinkt inderdaad verschrikkelijk, zouden we kunnen zeggen verkeerde fabriek die het inelkaar flanst voor ze of gewoon een veel te goedkoop product te duur willen verkopen dankzij je marktnaam.
                                groetjes

___

Comment

Working...