Yamaha ruis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

Yamaha ruis

Beste medeforummers,

Onder de gebruikers van Yamaha tafels is bij jullie vast wel het yamaha-ruisje bekend. Ikzelf heb PM1800 en nu vroeg ik me af of het mogelijk is om op een of andere manier dit ruisje uit de tafel te halen? Ik ben geen fijn elektronica-man dus jullie hoeven niet met termen van componenten te komen, eigenlijk wilde ik alleen weten of het uberhaupt mogelijk is.

Hebben de nieuwe tafels van de PM serie ook deze ruis nog steeds?

Groeten Dennis
  • sd_2
    • Dec 2005
    • 134

Inderdaad... dit is zowieso de aanpak zoals ik het normaal ook doe. Als ik de masters open zet wordt die ruis stukken erger, dan als ik met de inputs het signaal versterk. Maar zelfs dan blijft er een ruis over. Ik heb wel eens vaker gehoord dat er altijd een lichte ruis in die tafel blijft zitten, maar ook deze komt toch ergens vandaan lijkt mij.

Dennis

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

die PM1800 ruist gewoon heel erg, niet meer normaal gewoon.

Dat is echt wel te modificeren in de mixbus (denk dat het daar t meeste ruist), maar dat vind ik echt zinloos. Die tafel is het niet waard qua moeite.
      Als er nou nog iets goed aan zou zijn (bijv EQ sectie oid) maar alles zuigt (ruisgt) gewoon!
      knoppen en waarden :)

Comment

• wouter_jp
        • Aug 2003
        • 105

glazen plaat erover en een eet tafel van maken..
        spelen !!

Comment

• meyerfreak
          • Mar 2004
          • 142

PM1800 ruist idd als een debiel, nieuwere series als PM4K en 3500 stukken minder, maar nog steeds veel meer als vergelijkbaar midas materiaal oid.
          ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Evt. op marktplaats zetten als spijkerbed voor beginnende fakier.

gr. Herman

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

haha

je kan meteen smaarten met die ruis
              knoppen en waarden :)

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Originally posted by dokter dB
                haha

je kan meteen smaarten met die ruis
                Onder welk type ruis valt dit? Bruine ruis of zo?
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• berth
                  • Apr 2004
                  • 52

PM1800 ruist inderdaad als een pisbak!!
                  Later kwam de PM1800A uit.
                  De gewone PM1800 was te upgraden naar een PM1800A.
                  je kreeg dan een zak componenten en was een daggie aan het solderen, en dan...................................nog steeds ruis!!!!
                  Dus......andere tafel kopen,Behringer ofzo! LOL

Comment

• aameijer
                    • Oct 2005
                    • 67

Het enige dat je kunt doen tegen de ruis van een PM-1800 is hard door de kanalen gaan qua volume. Master niet te ver openzetten. Is inderdaad een bekend probleem en kostentechnisch niet echt oplosbaar. Uiteraard kun je overwegen om er nieuwe electronica in te zetten maar dat loont de moeite niet. De nieuwere generatie (inmiddels alweer ruim 10 jaar oud) heeft dit absoluut minder. PM4000 & PM3500 zijn een stuk stiller maar blijft nog wel een beetje aanwezig maar niet echt storend. Ook Midas heeft een dergelijke ruis maar die valt veel minder op omdat je zonder stress extreem hard door de pre-amp kunt. Dat gebeurt ook vaak (klinkt ook erg lekker moet ik zeggen). Helaas niets aan te doen om even concreet je vraag te beantwoorden en ook niet echt zinvol voor een tafel met een dergelijke leeftijd.

Comment

• pmx
                      • Jan 2005
                      • 29

wat ook goed werkt is bus 1 en 2 pakken als master uit en verder niet via de bussen mixen... niet ideaal, maar scheelt wel heel veel ruis.

Comment

• sd_2
                        • Dec 2005
                        • 134

Hehe, jongens bedankt. Er kwamen toch weer akelig veel goede reacties op mijn vraag, daar ben ik blij om. Ik ben zelf alleen nog even aan het twijfelen tussen een bijzettafel ervan maken of een eettafel. Welk van de twee is de meest economische oplossing...?

Nee onzin, ik doe niks meer aan die tafel en mix gewoon lekker door zo.

Mzzl, Dennis

Comment

Working...