Basversterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Restless
    • Oct 2005
    • 19

Basversterker

Hoi Forumers,

Ik vraag me af wat een goede bas versterker is voor beginnend bassist. mijn budget is maximaal 350 euro, en hij moet echt minimaal 100 wat rms hebben(liever nog wat meer), ivm het spelen met drummers/bands.

Kunnen jullie mij een tip geven ?

Alvast bedankt!

Vincent
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Als je per se een nieuwe wil ?

Goed geluid: koop tweedehands!

wolgens jouw wens hard (maar niet zo degelijk)
    Hughes & Kettner Basskick BK 100 +/- €400,-
    Zéér hard en goed geluid voor het geld maar niet meer zo degelijk als ze vroeger maakten: Peavey TNT 115 S +/- €500,-

aanradertje: http://www.feedback.nl/?id=55&b=4490006900
    Volume voor 100W zal wel tegenvallen.
    Maar in de praktijk moet je met 60 tot 80 watts en een goede speaker al snel betere resultaten krijgen.

Denk ook eens aan een oude 15 PA kast met een topje.

een Hartke A 35 kicked kost je € 230,- en tegenwoordig speel je vrijwel overal met PA. Ook in muzikantenpodia.
    lekker belangrijk!

Comment

• Funkmaster
      • Dec 2004
      • 204

Beetje verkeerde forum voor bassversterkers vind je niet?

Nu, zelf ben ik ook bassist en basversterking kan soms lastig zijn met te weinig vermogen... En aangezien je budget niet zo groot is zou ik zeker opteren voor tweedehands. Nieuw vind je niet zo snel iets moois voor die prijs.
      En wat die H&K en Peavey betreffen: zelf ben ik niet zo'n grote fan van de TNT, vond die maar raar klinken. H&K ene keer mee gespeeld en die had rare kuren, vandaar dat ik die ook niet meer vertrouw.

Hartke ben ik dan wel zeer tevreden van. Speel nu al twee jaar met een HA3500 en VX410 setje. Klinkt zeer goed, maar ligt wel ferm boven je budget...
      Het aanradertje is ook zeer degelijk... SWR valt bij veel (ook bij mij) zeker in de smaak...

Ik zou gewoon eens tweedehands kijken, of raad vragen op een (bas)gitaarforum. http://www.ultimate-guitar.com/forum Dit is er eentje... (aan de mods: als dit tegen de regels is moet maar iets laten weten en dan haal ik het wel weg...)
      Last edited by Funkmaster; 19-02-06, 19:59.
      It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Laney maakt bakken die geweldig klinken voor de centen die het moet kosten, absolute aanrader.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Restless
          • Oct 2005
          • 19

Bedankt voor jullie reacties
          sorry voor mijn late reactie

Mijn budget is inmiddels wat hoger, aangezien ik een baantje heb gekregen. dus dat scheelt wel. (600 euro)

nog wat dingen die je absoluut niét moet doen ?

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

Originally posted by Restless
            Bedankt voor jullie reacties
            sorry voor mijn late reactie

Mijn budget is inmiddels wat hoger, aangezien ik een baantje heb gekregen. dus dat scheelt wel. (600 euro)

nog wat dingen die je absoluut niét moet doen ?
            1) Niet onnodig hard op het podium spelen.
            2) Niet uit een vliegtuig springen zonder een paraschutte!

gr. Herman

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Voor jouw 600 euro moet je toch wel een leuk gebruikt setje kunnen kopen.
              Op marktplaats staat bv een Fender BXR 300 combo te koop.(600 euro)
              Heb zelf ooit zo'n ding gehad en was er best tevreden over.
              Klonk goed en volume genoeg.
              Anders even doorsparen voor een nieuw ampje van bv Markbass,
              die maken te gekke lichtgewicht combo's.

Succes
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Restless
                • Oct 2005
                • 19

Originally posted by test12
                1) Niet onnodig hard op het podium spelen.
                2) Niet uit een vliegtuig springen zonder een paraschutte!

gr. Herman
                Hehe, ik zal het onthouden als ik ooit uit een vliegtuig zal springen

Ik zal eens op marktplaats kijken, bedankt voor de tip

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

absoluut niet doen.

Tweedehands jaren tachtig trace elliott. Het land zit er nog vol mee. Maar dit waren de eerste stappen op weg naar de huidige 'moderne' basversterking met tien inchers en kleiner. Daar waar een antieke sunn/ampeg/kustom/fender/acoustic nog wel zijn waarde behoud. (aangezien je ze voor een prikkie kan kopen. 200 tot 400 euri voor 15 inch combo's) is de trend naar 2x 10 inch of 4x tien of zelfs 4x 8 inch gegaan. Met hoorns voor tophoog. Trace elliott heeft daar baanbrekend werk in gedaan. Maar hun eerste series zijn gewoon niet al te degelijk electronisch. Zitten soms rare dingen in . (post eq DI enzo) En wegen een ton om te sjouwen. Begrijpelijk. zij liepen gewoon 6 jaar voor op de concurrentie en hebben als eerste die dingen op de markt gebracht.

tweedehands is een alu-cone hartke speaker een topper. swr en bag-end zijn inmiddels ook al 'uit'. omdat eden en ebs 'in' zijn . Bassisten zijn trendy gasten. een goede tweedehands swr of hartke speaker is gewoon een topding.
                  lekker belangrijk!

Comment

Working...