Zend microfoons

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TS Productions
    • Dec 2005
    • 12

Zend microfoons

[LEFT]Hallo allemaal,

Voor een middelgrote productie willen we een aantal draadloze microfoon-systemen gaan aanschaffen. Het gaat qua productie om theater/podium gebruik (spraak, zang en mogelijk ook beatboxen), dus de systemen moeten professioneel, goed klinkend en hufterproof zijn. Ik ben zelf bekend met de Sennheiser Ew145 G2, dat is opzich een goede optie maar ze vallen eigenlijk net buiten het budget. De microfoons van Shure zijn uiteraard nog weer iets prijziger en vallen eigenlijk direct af als optie.

We kwamen op het internet de lijnen van o.a. DB Technologies, Beyer en AKG tegen. Ik neem aan dat jullie deze merken wel kennen. Zijn ze te vergelijken met de kwaliteit van Sennheiser?[/LEFT]
  • meyerfreak
    • Mar 2004
    • 142

Als je profi materiaal wilt wat goed klinkt (altijd relatief begrip natuurlijk) en een EW 100 serie van sennheiser is buiten je budget, dan ben ik toch bang dat je een compromis moet sluiten....
    ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• TS Productions
      • Dec 2005
      • 12

Wat ik zei, de EW 100 ligt eigenlijk net er buiten, er is altijd wel wat te schuiven nietwaar... maar ik wilde weten of er goede alternatieven zijn voor ongeveer een zelfde prijs. Heel menselijk om meer voor minder te willen toch?

Comment

• meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

Kun je dan niet beter kijken naar iets 2e hands? dan heb je toch een beter pret/prijs verhouding!
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• TS Productions
          • Dec 2005
          • 12

Nouja, persoonlijk weet ik dus niet of AKG en dB slechte merken zijn of rotte series hebben, qua prijs vallen deze systemen wel mee. Ik zal 2e hands zeker gaan overwegen en eens goed rond gaan kijken maar ik wil me breed orrienteren, dus ook naar zulk soort merken

Comment

• aameijer
            • Oct 2005
            • 67

Misschien is Mipro iets voor je. Zeer acceptabele kwaliteit en goedkoper dan Sennheiser

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

AKG heeft over het algemeen zeker geen prut setjes, ben zelf een zeer tevreden huurder van AKG, en zal ze binnenkort ook in huis hebben.

En wel een heel stel! ( echter met draadje )
              lala..

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

Miss is audio technica een optie?? Ik weet niet hoeveel mics er naast elkaar worden gebruikt? Ik heb zelf een aantal keren gewerkt met de draadgebonden mics maar deze zijn echt wel lekker qua geluid, en ook nog eens redelijk betaalbaar. Maar de draadloze series ken ik niet echt ervaring, wel eens de ATW 1400 serie gebruikt voor omroep/spraak en deze deden wat ze moesten doen. De behuizing is degelijk en robuust uitgevoerd en de afwerking wel netjes. Maar of ze in het rijtje thuishoren dat jij aangeeft weet ik niet.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• TS Productions
                  • Dec 2005
                  • 12

Originally posted by Watt Xtra
                  Miss is audio technica een optie?? Ik weet niet hoeveel mics er naast elkaar worden gebruikt? Ik heb zelf een aantal keren gewerkt met de draadgebonden mics .... Maar de draadloze series ken ik niet echt ervaring, wel eens de ATW 1400 serie gebruikt voor omroep/spraak en deze deden wat ze moesten doen. De behuizing is degelijk en robuust uitgevoerd en de afwerking wel netjes. Maar of ze in het rijtje thuishoren dat jij aangeeft weet ik niet.
                  Een exact aantal weet ik nog niet, op dit moment zeg ik 4 handzenders, 2 beltpacks en hopelijk 2 plugon XLR of 2 plugin JACK zenders. Stuk of 8 dus

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

ok, de 1400 serie werkt met max. 4 stuks naast elkaar, dan is de 1600 serie evt een optie, max 16 stuks bij elkaar te gebruiken.
                    Andere optie is de 3000 serie deze zitten echter rond de 500 euro per set, dus dicht in de buurt van Sennheisser. Maar met deze series ben ik niet bekend. In Duitsland wel veelvuldig over geschreven.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• TS Productions
                      • Dec 2005
                      • 12

Misschien een vreemde vraag, maar bestaat de mogelijkheid om bijvoorbeeld een zender van merk 1 te combineren met een ontvanger van merk 2, uiteraard zolang ze maar op de zelfde band zitten?

Comment

• dicotm
                        • Jun 2005
                        • 23

Probeer JTS eens, heb er wel eens mee gewerkt en moet zeggen voor de prijs niet ontevreden over.. http://www.jts.com.tw/index.php?mode...6&products=810
                        Licht, het maakt altijd herrie!

Comment

• TS Productions
                          • Dec 2005
                          • 12

Iemand ervaring met het merk "Samson"?

Comment

Working...