18wl1400

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deloitte
    • Sep 2005
    • 135

18wl1400

goeiedag,

ik heb zelf 4 subs enkele 18" subs gebouwd met daarin een wl1400 van eighteensound(de 4 ohm versie). nou stuur ik ze normaal aan met twee bose 1800 versterker. die geven de subs ieder 900 watt. mijn vraag zou ik er meer uit kunnen halen. ik kan er niet zo goed uitkomen op de site van eighteensound. http://www.eighteensound.com/index.a...roduct&pid=197 daar staat 1000W continuous pink noise power handling voor al dat continuaus pink noise???? is dat continu of het maximaal?

ik hoor het graag van jullie.
    dit vraag ik omdat ik de kans hem om cresst ca 12 en ca 9 versterkers te kopen. dan zou ik de ca 12 voor de subs willen gebruiken.
    wie helpt mij erveel

alvast bedankt
    gr bram
    voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

geloof dat die speaker 700W continu is dus zou er in theorie 1050W in gepompt kunnen worden.

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

ehm, leg uit?
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ha heren,

Pink noise heeft een bepaalde crest-factor (meestal zo'n 6dB), vandaar de driver bij pink noise meer kan verdragen dan met een continu signaal.
        Een continu vermogen geeft de absolute max aan bij continue belasting, maar gezien muziek geen continu signaal is kan de driver dus meer aan.

Die 1000W is dan wel een goede indicatie en kun je dus prima aansturen met je Bose's van 900W per kanaal lijkt me. Dit zou zelfs mijn voorkeur hebben boven het aansturen van 4 subs met 1 CA 12 (begrijp ik het zo goed ?) gezien je de Crest met een impedantie van 2 Ohm gaat opzadelen (1400W/2 = 700W per sub).

Succes !
        Last edited by Koen van der K; 07-02-06, 20:24.
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

RMS is deze speaker 700W wil je rendement hieruit halem neem je een versterker die 1,5X je speakervermogen levert. 700 X 1,5 = 1050 dus je kan er zonder problemen een versterker aanhangen die 1050W RMS geeft op ( in dit geval ) 4ohm

Comment

• deloitte
            • Sep 2005
            • 135

okej,

jongens hardstikke bedankt. ik ben der zelf uit. ik koop 2 ca a 12 versterkers en 2 ca 9. in 2 rackjes, zo zou ik er altijd nog wat subs bij kunnen maken.

van mij mag er een slotje op
            bedankt
            gr bram
            voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

heb eventueel nog wel een nog bijna nieuwe ca 12 staan, maar dan moet je maar even mailen.groeten Arjan

Comment

Working...