Shure In-Ear

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AngeloDJ
    • Jan 2005
    • 11

Shure In-Ear

Hallo,
    ik heb een paar weken geleden 2 shure's PSM200 In-Ear systemen gekocht...
    nu heb ik dat een paar keer gebruikt maar ik vind dat ze niet echt super hard gaan de sound is wel ok maar de volume niet echt ik heb er de gewone standaart shure e2 oortjes bij...
    Of ik vind het gewoon niet hard gaan of ik ben doof of het ligt aan de systemen het is wel gelimit voor gehoorschade te verkomen is dat ook zo bij sennheiser??

of kan ik gewoon de limiter uitzetten of moet ik ergewoon aan wennen ??

Groetjes Angelo
    Last edited by AngeloDJ; 31-01-06, 01:24.
    VEEL GELUID, VEEL LICHT
  • robski
    • Jul 2005
    • 98

Dat iets gelimit is vanuit de fabriek heeft zo zijn reden. Bij shure willen ze niet dat over een par jaar alle muzikanten met gehoorproblemen aankloppen met een vette schadeclaim.

Als ik jou was zou ik dit in mijn oren knopen voordat ik de limiter uitzet.

Het idee van in-ear monitoring is niet twee floors met een strap om je hoofd te knopen en vervolgens de versterkers in de clip te jagen. Denk meer in een goede hifi mix waarbij je, voor de verandering wel een keer alles gedetailleerd hoord en je zang op een smakelijke manier in de mix. Je vind al dat de sound wel goed is dus: wennen

Hiervoor hoeft het dus niet hard te zijn, en ja het is even wennen als je gewend bent aan een geweldadige band om je heen en schreeuwende floors.

Als je last hebt van de herrie die de band maakt moet je mischien denken aan andere schuimpjes op je inears die minder geluid doorlaten of zelfs aangegoten inears die weinig of nagenoeg niks mer doorlaten lekken.

Senheiser en andere merken werken in principe hetzelfde en ontlopen elkaar niet heel veel als het gaat om volume. Wel als het gaat om ruis eigenschappen e.d. maar dat heeft op jouw vraag geen invloed.

Robski
    Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• lifesound
      • Apr 2003
      • 1052

De 200 reeks heb ik nog niet gebruikt. Maar de 600 en de 700 reeks gaat toch wel echt hard genoeg.
      Dus het zou mij eigenlijk verbazen dat de 200 reeks niet in die buurt zou komen.

Comment

• joe
        • Jan 2003
        • 446

De meeste muziekanten die ik ken zetten de limiter uit. Lees wel het verhaal van Robski goed door!!!

Dat iets gelimit is vanuit de fabriek heeft zo zijn reden. Bij shure willen ze niet dat over een par jaar alle muzikanten met gehoorproblemen aankloppen met een vette schadeclaim.

Als ik jou was zou ik dit in mijn oren knopen voordat ik de limiter uitzet.

Comment

• AngeloDJ
          • Jan 2005
          • 11

Dat dacht ik al ja ...

maar kan je die beveiliging ook uitzetten aan de buitenkant zitten geen knopjes....
          VEEL GELUID, VEEL LICHT

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

aangezien je dit moet vragen zal het veiliger zijn die te laten aanstaan.
            Als je het luider wil krijgen door de limiter uit te zetten ben je compleet fout bezig.

Comment

• mverdult
              • Dec 2003
              • 123

inn-ears

Ik heb een inn-ears systeem van sennheiser, maar heb ook de limiter uitgezet. Het ligt ook een beetje aan het soort dopjes wat je gebruikt, ik heb zelf 3 weg in-ears laten maken, maar dat klinkt perfect. Bij de wat goedkopere dopjes moet je meer input geven om hetzelfde te horen in je oor.

Comment

• AngeloDJ
                • Jan 2005
                • 11

ja bij sennheiser kun je de limiter zelf in stellen dus daarom moet die er af ik bepaal toch zelf wel of die te hard of te zacht...... daar heeft shure geen zak mee temaken en als ik er doof van wordt is mijn eigen probleem

als ik dikke monitors voor mijn neus gooi en ik zet ze helemaal open is het ook mijn eigen probleem dat ik mijn gehoor beschadig ...... LOGIES !

en je weet het bij die tape artiesten kan het niet hard genoeg gaan want daar zit het probleem eigenlijk hun klaagde ik ging toen ook luisteren en toen moest ik ze gelijk geven hahaha

GReeetZzzz
                Last edited by AngeloDJ; 31-01-06, 23:17.
                VEEL GELUID, VEEL LICHT

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

@Angelo:
                  Wat voor schuimpjes gebruik je?
                  Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• AngeloDJ
                    • Jan 2005
                    • 11

Ik heb nu gewoon die rose/oranje die je moet oprollen

groetjes Angelo
                    VEEL GELUID, VEEL LICHT

Comment

Working...