Sublaag-problemen coverband

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

houdt rekening met het plaatsen van de subs onder of voor het podium dat het podium zelf als een klankkast kan gaan functioneren. Hierdoor zou het dus mogelijk kunnen zijn dat je enorm veel laag op de buhne hebt. Maar met een goed luisterend oor kun je de set ook al heel aardig afstellen, elke tent, zaal enz. is anders waardoor je opstelling zo weer heel anders zou kunnen klinken. De theorie die hier wordt besproken is zeer de moeite waard om te lezen en van te leren!! maar zelf kritisch luisteren doet ook al een hele hoop, zeker als ja dan ook nog eventjes met de B10 kasten aan het verplaatsen gaat. Succes met afstellen en "de jongens" van de theorie, ga zo door, hier leer ik weer van!!
    bedankt.
    groet jorrit
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• robski
      • Jul 2005
      • 98

Hoi Robert,

Ik denk niet dat je door posten tot een snelle oplossing komt.
      Het instellen van en set is niet zo eenvoudig en is een combinatie van technische kennis, ervaring en smaak. Duran heeft als oplossing gekozen plug and play sets te bouwen waar je niets aan kan, en in hun filosofie hoeft, te regelen. Voor popmuziek inderdaad te weinig sub... (duran-smaak)

Joe gaf al aan dat het niet eenvoudig is en ook Mac stelde wat vragen om uit te zoekenwat er aan de hand is. Maar eigenlijk gaat dat niet via het forum. Er kan zoveel aan de hand zijn crossoverfrequenties, polariteit en sensitivity van speakers en versterkers/processors in de keten, die er voor zorgen dat het allemaal niet werkt zoals zou moeten.

Als al je apparaten met juiste gevoeligheid en polarity aan elkaar hangen is er vervolgens het hoofdstuk: het afregelen van het geheel. Woorden als timealignment en crossover frequenties komen dan om de hoek kijken.

Het lijkt mij dat er vanalles aan de hand is met jullie set. Even kijkend naar de B10's en wat ze kunnen zou dit veel sub moeten geven tov de rest van je pa. Ook bij KF processors kun je extern en intern nog wat schakelaars omzetten die behoorlijk veel doen met het geluid.

Ik denk dan ook, aangezien je het geheel professioneel gebruikt, dat het handig is om het een keer bij een professioneel geluidsbedrijf/persoon in de schuur op te bouwen en er dan even doorheen te lopen.

Geen idee waar je in nederland gevestigd bent maar allicht dat er iemand van het forum in de buurt woont die je wil helpen. Dit gaat niet even een uurtje vooraf aan een klus want als je pech hebt moeten er versterkers opengeschroefd en kabels opnieuw gesoldeerd.

succes

Robski
      Robski

my password keeps me newbie forever

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

Ik lees dat je uit de achterhoek komt,
        nou, das nooit zo heel ver van hier, en ik wil best s een avondje (middagje) komen luisteren en meten.
        Heb nog wel wat soundweb etc om eens te kijken. Ik ben er trouwens nog niet helemaal uit hoe de B10en het beste kunnen worden neergelegd, de importeur legt ze steeds een paar meter uit elkaar.
        Maar mail maar s, we kunnen altijd een biertje drinken...

Comment

• Robert H
          • Jan 2006
          • 378

Originally posted by MacGyverSounds
          Ik lees dat je uit de achterhoek komt,
          nou, das nooit zo heel ver van hier, en ik wil best s een avondje (middagje) komen luisteren en meten.
          Heb nog wel wat soundweb etc om eens te kijken. Ik ben er trouwens nog niet helemaal uit hoe de B10en het beste kunnen worden neergelegd, de importeur legt ze steeds een paar meter uit elkaar.
          Maar mail maar s, we kunnen altijd een biertje drinken...
          Ik kom niet uit de Achterhoek hoor. Zou niets liever willen, maar helaas zijn er ook nog een vrouw en kind die overtuigd moeten worden Nee, ik slijt m'n dagen in het hoge Noorden, er gaat niets boven Groningen!

Dat neemt niet weg dat de combinatie bierdrinken en Achterhoek altijd een glimlach op m'n gezicht weet te toveren. Ik hou het effe in de gaten, want 's zomers zijn we over 't algemeen wekelijks in die kontreien te vinden

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by Robert H
            . Gezien onze afzetmarkt (veel Achterhoeks dorpsfeestgeweld) is dat laatste toch wel een vereiste.

.
            Originally posted by Robert H
            Ik kom niet uit de Achterhoek hoor. Zou niets liever willen, maar helaas zijn er ook nog een vrouw en kind die overtuigd moeten worden Nee, ik slijt m'n dagen in het hoge Noorden, er gaat niets boven Groningen!
            Kon natuurlijk best wel...Maar ook groningen is hier niet zo ver vandaan...
            heb nog wel een adresje daar om s flink te pielen..

Comment

• nielsjanssennl
              • Aug 2004
              • 101

Hey Robert,

Hoe is het... Alles goed met Harma...

Jullie probleem ff kort samenvatten
              1. de pa samenstelling is niet correct, ander merk en type subwoofers matchen niet met Axys PA als alles op elkaar gestacked is
              2. de mengtafel o2R die jullie gebruiken levert naar de huidige technische ontwikkelingen ook niet echt een super strak geluid op.
              3. terecht zoals je zelf al zegt is een subwoofer opstelling in noisecanceling (uitdoving achterkant) ideaal om het op een podium stil te krijgen in de lage frequenties. Maar alle technieken (d&b is hier niet uniek in!) die dit effekt maken zul je pas effekt horen als je meer dan 5 meter achter de pa staat. Op een gemiddelde feesttent podium of discotheek podium heb je niet heel veel aan deze techniek

Ofwel ander PA systeem uitproberen... ander mixer (niet de persoon hoor, Chris is een goeie jongen) uitproberen...

anyway vragen, mail me! no problem

enne ik sluit me ook bij jou aan... er gaat niets boven groningen (mmmm delfzijl...)

Succes en veel muziekplezier
              Last edited by nielsjanssennl; 01-02-06, 23:14.

Comment

• BlackLight_Frank
                • Feb 2004
                • 143

Of mengtafel en geluidsman hier tekort schieten twijfel ik aan.
                HOR heeft vorig jaar in de feestent in Oele naast ons op het podium gestaan en gedraaid via onze PA (EV RX-set). Ik weet niet of ze meer vertrouwen hadden in onze set dan hun eigen, of dat ze het wel handig vonden om de eigen set gewoon niet op hoeven te bouwen, dat maakt mij ook niet uit.

Nu was HOR niet de eerste band die via onze set speelde, maar wel degene die er naar mijn idee het mooiste geluid-beeld van wist te maken.

Een week later hadden we dezelfde situatie met de band TILT in een feesttent in Delden. Verschil is dat zij wel eerst hun eigen stack hadden neergezet, totdat de mixer kwam en vertelde dat ze de eigen set maar weer in moesten laden. Ik heb TILT met dezelfde mixer op hun eigen set wel eerder gehoord, klonk als een klok, maar via onze set wist men niet zo'n goede klank te krijgen wat de mixer van HOR wel lukte.

Ik denk dat voor HOR een andere PA met componenten die exact op elkaar afgestemd zijn de beste oplossing is. Maar ik denk dat men dat zelf ook al wel wist.

Frank
                Black Light
                Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

Working...