Subgroepen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tofke78
    • Jan 2005
    • 504

Subgroepen

Weet er iemand of je de subgroepen bij de midas venice mono kan gebruiken? Zoja, hoe? Het zit namelijk zo: ik wil een micro en een stereogalm mono uitsturen naar een mono ingang op een harddiskrecorder.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

tuurlijk, alle info dir op L staat en op 1-2 gerouted is komt op uitgang 1 naar buiten.
    alle info over het R kanaal gaat dan naar uitgang 2.

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by MacGyverSounds
      tuurlijk, alle info dir op L staat en op 1-2 gerouted is komt op uitgang 1 naar buiten.
      alle info over het R kanaal gaat dan naar uitgang 2.
      Als je de pan van de micro in het midden laat staan werkt het dus, je krijgt dan wel alleen maar de rechterkant van de galm (als je sub 1 uit gebruikt), maar of dat nu zo'n onoverkomelijk probleem is... En anders kun je de kanalen van je micro en FX nog altijd gewoon naar de MONO-bus routen....

Viel sjpass
      Last edited by berolios; 20-01-06, 14:18.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Karst
        • Nov 2005
        • 29

@berolios: Wat ******** bedoeld is, neem ik aan, de pan van die microfoon, en dat effect beiden naar links draaien, dan krijg je wat je wilt op uitgang 1 (en dat is mono).

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Ja, maar ik neem aan dat Tofke deze opstelling in een live-setting gebruikt, als je dan de panning van beide kanalen helemaal naar links draait:

1) Heb je in de zaal dus ook alleen maar links geluid (en het lijkt me niet dat dit nu echt de bedoeling is)
          2) op stereo-returns (zoals die van je EFX), betekent het naar links draaien van de panpot vaak dat dan alleen het linker-kanaal wordt doorgestuurd (niet dat beide kanalen naar de L-bus worden geroute)

Doe je het zoals ik eerder stelde, dan laat je de panpots gewoon netjes in het midden staan, op bus 1 verschijnt dan het microsignaal en de linkerkant van de reverb als je het per sé met een subgroep wilt doen. Maar het handigste is het om óf een aux te nemen die naar de HD gaat, óf de zangmicro en galm naar de MONO-bus te routen en die naar de HD te sturen.

Cheers!

p.s. En Mac stelde trouwens ook niet voor om alles naar Links te pannen ! Hij stelde dat alles dan op de Links-bus gepand staat EN naar groep 1-2 geroute is, bij subgoep 1 terecht komt en dat klopt natuurlijk...
          Last edited by berolios; 20-01-06, 14:26.
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Karst
            • Nov 2005
            • 29

Thanks... ook voor mij een goede tip, vooral puntje 2 had ik even niet aan gedacht.

Comment

• Tofke78
              • Jan 2005
              • 504

Oeioei, nu wordt het ingewikkeld.

Live doe ik hetvolgende: Micro pan in het midden, galm op 2 kanalen (1e kanaal pan helemaal links, 2e kanaal pan helemaal rechts). Normaal ga ik met de record stereo out naar de HDrecorder, maar met die zang wil ik het mono uitsturen. Daarom dacht ik het via een subgroep te doen, maar hoe krijg ik die stereogalm mono naar die subgroep op men venice.

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Originally posted by berolios
                Ja, maar ik neem aan dat Tofke deze opstelling in een live-setting gebruikt, als je dan de panning van beide kanalen helemaal naar links draait:

1) Heb je in de zaal dus ook alleen maar links geluid (en het lijkt me niet dat dit nu echt de bedoeling is)
                2) op stereo-returns (zoals die van je EFX), betekent het naar links draaien van de panpot vaak dat dan alleen het linker-kanaal wordt doorgestuurd (niet dat beide kanalen naar de L-bus worden geroute)

Doe je het zoals ik eerder stelde, dan laat je de panpots gewoon netjes in het midden staan, op bus 1 verschijnt dan het microsignaal en de linkerkant van de reverb als je het per sé met een subgroep wilt doen. Maar het handigste is het om óf een aux te nemen die naar de HD gaat, óf de zangmicro en galm naar de MONO-bus te routen en die naar de HD te sturen.

Cheers!

p.s. En Mac stelde trouwens ook niet voor om alles naar Links te pannen ! Hij stelde dat alles dan op de Links-bus gepand staat EN naar groep 1-2 geroute is, bij subgoep 1 terecht komt en dat klopt natuurlijk...
                Je spreekt over een MONO-bus. Welke is dat op m'n venice? Via die sub out die je dan op mono zet? Misschien een beetje dom van mij want ik doe dit soms om in te pluggen op een extra mono systeem, maar omdat ik alles via die stereo record outs (cinch) deed en nu plots is mono wou uitsturen, zat ik vast.

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Originally posted by Tofke78
                  Je spreekt over een MONO-bus. Welke is dat op m'n venice? Via die sub out die je dan op mono zet? Misschien een beetje dom van mij want ik doe dit soms om in te pluggen op een extra mono systeem, maar omdat ik alles via die stereo record outs (cinch) deed en nu plots is mono wou uitsturen, zat ik vast.
                  Sorry, ik heb net eens even een foto van de Venice bekeken en zie dat daar dus geen mono-routing per kanaal op zit. Mijn excuses...

Wat je dan het beste kunt doen is een Auxilary gebruiken om naar je HD te leiden, gewoon de sends op de kanalen van de stem en galm op 0dB zetten (bijvoorbeeld AUX 1, wel POST-FADER schakelen natuurlijk, ook niet vergeten de master van de AUX op 0dB te zetten), dan heb je het gewenste signaal op de AUX 1 uitgang, voilá truc speciaal..

Comment

• Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

Originally posted by berolios
                    Sorry, ik heb net eens even een foto van de Venice bekeken en zie dat daar dus geen mono-routing per kanaal op zit. Mijn excuses...

Wat je dan het beste kunt doen is een Auxilary gebruiken om naar je HD te leiden, gewoon de sends op de kanalen van de stem en galm op 0dB zetten (bijvoorbeeld AUX 1, wel POST-FADER schakelen natuurlijk, ook niet vergeten de master van de AUX op 0dB te zetten), dan heb je het gewenste signaal op de AUX 1 uitgang, voilá truc speciaal..
                    Bedankt voor de nuttige info! :-)

Comment

Working...