Lem PEGASUS! Wie kan me helpen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bayram
    • Jan 2006
    • 3

Lem PEGASUS! Wie kan me helpen?

Deze set hebben we 2e hands aangeschaft.
    We hebben een probleem met die set. Namelijk het volgende.

Met de Lem pegasus hebben we 2 keer gespeeld.
    De eerste keer hebben we de signaal vanuit de mixer eerst naar de subs gestuurd en vanuit de subs naar de tops gelinkt.
    Na een paar uur spelen vielen ze allebei uit. Ze deden gewoon niks meer. Maar na een minuut of 2 kwamen ze weer terug?????

De tweede keer hebben we de singaal vanuit de mixer eerst naar de tops gestuurd en vanuit de tops naar de subs gelinkt.
    Dus weer na een paar uur spelen vielen ALLEEN DE SUBS uit. En weer na een paar minuut komen de subs weer terug?????

Ra Ra Kadabra !!!!???? Oh ja en iedere keer met een andere mixer!

Tweede probleem is dat de zang zo blikkerig(robot achtig) klinkt. Is daar een manier voor om het zo natuurlijk mogelijk in te stellen. Het moet in te stellen zijn.

Ik hoor graag van jullie.

PS. heeft er iemand een nederlandse gebruikershandleiding van de Lem Pegasus.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Het uitvallen van de subs na een paar uur spelen lijkt wat mij betreft op een beveiliging van de subs.

Heb je die twee keer hard moeten draaien ?
    Hoe is het met de koeling van de subs ?

De klank van een systeem is met een EQ vaak wat te verbeteren, maar echte wonderen heb ik het nog nooit horen doen eigenlijk.

Succes.

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Hallo,

Waarom 2 topic's 1tje in techniek en 1tje hier. Waarschijnlijk een foutje of wil dubbel zoveel reacties. Ik plaats dit bericht ook alleen maar hier of....

Greetzzz en cheerss
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Ik hoor van nogal veel dealers dat LEM verschrikkelijk veel problemen heeft met haar elektronica en dat dat dit soort kwaaltjes ter gevolg heeft.

( Heb het tot nu toe gehoord van alle dealers die ik vroeg, ook over deze sub, of ze lem konden leveren, en ze zeiden allemaal dat ze om die reden ermee gestopt waren )

Nu weet ik niet in hoevere dit waar is, en of iemand dit kan bevestigen?

Lijkt mezelf nogal stug om eerlijk te zijn..
        lala..

Comment

• jgeer
          • Jan 2003
          • 27

Probleem zit waarschijnlijk in de kabels of de chassisdelen van de interne versterkers.

Het lijkt hier op losse contacten op de print van de xlr chassisdelen, wanneer de versterker warmer wordt kan dat evt pas aan het licht komen. Rommelen aan de xlr kan evt ook het probleem laten opkomen.

De beste oplossing is de chassisdelen te (laten) vervangen en goed door te solderen en kijken of het probleem daarna nog opkomt.

Comment

• AngeloDJ
            • Jan 2005
            • 11

Heeey ik heb zelf ook pegasussen gehad....

ik heb het ook gehad bij 2 subs viel ook steeds uit en deed allemaal gek het was een of andere automatische zekering die kapot ... ik heb één heel nieuw versterker blok gekregen van LEM en de andere was gemaakt
            (MAAR BIJ MIJ VIELEN ZE HELEMAAL UIT !!!! Dus er branden geen 1 lampje meer)
            (en wat ik ook altijd had was op het laag gingen de displays allemaal knipperen)

Het zou ook kunnen zijn dat ze te warm worden je kan ze door middel van pc software afstellen bij welke temperatuur ze aan moeten springen ik had ze altijd aan staan

Verders ja ze klinken redelijk blikkerrig als ze hard moeten gaan kom je gewoon veelste veel laag tekort ik heb hem een paar keer met tape acts gebruikt ik heb toen was meer body in de topjes gedraait via de pc software

maar al bij al ik heb 2 sets lem pegasus gehad en was der niet echt fan van maar met 4 subs en 2 tops kan je wel lekker gas geven en dan gaat live ook redelijk maar het is wel veel Eq'en

Groetjes Angelo
            Last edited by AngeloDJ; 31-01-06, 18:57.
            VEEL GELUID, VEEL LICHT

Comment

Working...