waar op te letten 2e hands monitoren.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by sd_2
    Het liefst origineel uit de winkel, maar vooral geen MP3.

Mzzl
    Misschien even bijvermelden waarom ???
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• goldsound
      • Jan 2003
      • 429

Originally posted by sis
      Misschien even bijvermelden waarom ???
      sis
      Omdat de geluidskwaliteit altijd slechter is dan van een gewone cd. Hte is en blijft een compressiemethode, bij compressie gaat gewoon altijd kwaliteit verloren
      Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Originally posted by goldsound
        Omdat de geluidskwaliteit altijd slechter is dan van een gewone cd. Hte is en blijft een compressiemethode, bij compressie gaat gewoon altijd kwaliteit verloren
        Maar ok zo zeer dat het merkbaar is?..Volgens mij is het kwalitiets verschil nog altijd nihiel.
        lala..

Comment

• sd_2
          • Dec 2005
          • 134

Het kwaliteitsverschil tussen MP3 en een normale "1:1" cd (lees ongecomprimeerd) is zeker hoorbaar. In sommige gevallen zelf zo dat het lijkt alsof de zanger op je MP3 cd verkouden was en op de ongecomprimeerde cd niet.

Het verschil tussen een originele cd en een gekopieerde van origineel hoor ik zelf ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat er ergens een kwaliteitsverschil moet zijn, want de brander in je PC thuis is ook niet te vergelijken met die van een CD-producent.

Dennis

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

Originally posted by sd_2
            Het kwaliteitsverschil tussen MP3 en een normale "1:1" cd (lees ongecomprimeerd) is zeker hoorbaar. In sommige gevallen zelf zo dat het lijkt alsof de zanger op je MP3 cd verkouden was en op de ongecomprimeerde cd niet.

Het verschil tussen een originele cd en een gekopieerde van origineel hoor ik zelf ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat er ergens een kwaliteitsverschil moet zijn, want de brander in je PC thuis is ook niet te vergelijken met die van een CD-producent.

Dennis
            Nja.. het gaat nog steeds om eentjes en nulletjes die 1:1 gekopieerd worden. Daar valt ook weinig kwalitiets verschil in te behalen ( een eentje wordt niet ineens een vervaagt eentje ofzo dat ie op een 0 lijkt. )

Als je iets gaat comproneren zou er mischien kwalitiets verschil te waarnemen zijn.. ( hangt van de manier af hoe je het doet, en hoe groot je het bestand opzon moment wilt hebben )

Maar of ik nou mijn cd'tjes via pc afspeelde of dat ik ze eerst comproneerde tot mp3 hoor ik het verschil niet. En ik vindt je ook een knappe man als je met enkel je oren het verschil kan horen!
            lala..

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

een cd producent brand geen cd's maar perst die. Een cd gekopiërd van een origineel is hoorbaar echt niet te onderscheiden van een originele cd. Dat er kwa mp3's veel verschil is in dynamiek en kwaliteit ben ik het volledig mee eens. Vandaar ook de voorkeur voor originele cd of fatsoenlijke kopie van het origineel.

maargoed back on topic dan maar. Een goede monitor zal juist zo min mogelijk feedback geven. Uiteraard moet de rest van je keten ook een beetje kwalitatief overeen stemmen. Je zou om een beetje basis te hebben de eigenschappen van desbetreffende monitor eens kunnen opzoeken. Een karakteristiek is altijd leuk. Leg daar dan karakteristiek van een bepaalde microfoon naast en je kan al meteen zeggen waar je in bepaalde omstandigheden feedback kan krijgen. Althans zo zou ik het doen. Kwestie van je huiswerk gedaan te hebben

Er zijn bijvoorbeeld monitoren die van hun eigen uit al een kleine eq in het gebied van de stem hebben meegekregen. om juist bij lage volumes de stem beter te laten overkomen. Dan is het wel handig dat je weet waarom dat die juist snel feedback geeft bij die frequenties...

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• sd_2
                • Dec 2005
                • 134

Originally posted by GoTMoRe
                Nja.. het gaat nog steeds om eentjes en nulletjes die 1:1 gekopieerd worden. Daar valt ook weinig kwalitiets verschil in te behalen ( een eentje wordt niet ineens een vervaagt eentje ofzo dat ie op een 0 lijkt. )

Als je iets gaat comproneren zou er mischien kwalitiets verschil te waarnemen zijn.. ( hangt van de manier af hoe je het doet, en hoe groot je het bestand opzon moment wilt hebben )

Maar of ik nou mijn cd'tjes via pc afspeelde of dat ik ze eerst comproneerde tot mp3 hoor ik het verschil niet. En ik vindt je ook een knappe man als je met enkel je oren het verschil kan horen!
                Als je iets van origineel gaat comprimeren naar MP3 heb je zeker een kwalitietsverschil omdat hetzelfde geluid dan in minder 1'tjes en 0'tjes wordt omgezet. Dit is zeker hoorbaar, je verliest gewoon een gedeelte van je "echte" geluid. Dit verschilt dan wel nog heel erg in de bitrate waarin de muziek wordt omgezet, hoe hoger de bitrate hoe dichter de kwaliteit bij origineel zit (en hoe groter je MP3 in opslagruimte wordt).

Maar dat was even offtopic....

Comment

• @ndrew
                  • Jun 2005
                  • 220

en ja ik heb ze . ik zal zo snel mogelijk een foto plaatsen.
                  <laat het maar draaien>

Comment

• @ndrew
                    • Jun 2005
                    • 220

duurde lang me hij is er wel de foto
                    [IMG][img=http://img259.imageshack.us/img259/3434/img00114yj.th.jpg][/IMG]
                    <laat het maar draaien>

Comment

• Max
                      • Feb 2003
                      • 680

Wat voor monitoren zijn dit? Merk/type?

Comment

• @ndrew
                        • Jun 2005
                        • 220

hk audio lp 12m

(misschien moet dit topic even worden verhuist naar het live foto forum )
                        <laat het maar draaien>

Comment

Working...