DEQ2496 clip clip clip

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DavyV.
    • Nov 2005
    • 13

DEQ2496 clip clip clip

Hoi,
    Heb mij dus nen behringer deq2496 equalizer gekocht.
    En ik vraag mij af of nog iemand dit probleem heeft.
    Als ik de limiter gebruik, dan kan het zijn dat hij zijn
    eigen bij wijze van spreken overstuurt, en een clip genereert.
    Kzou graag mijn boksen nog wat sparen en niet laten kapot maken door
    dat toestel.
    Is er een oplossing? iemand met de zelfde ervaring? Zou nen update helpen?
    De limiter niet gebruiken is ook een oplossing, maar als je ervoor betaald vind ik dat het ook mag werken.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

je weet dat een limiter is bedoeld om de uiterste pieken op te vangen en niet continu in werking hoort te zijn? Je vind dat als je ergens voor betaald dat het moet werken, da's correct. Maar als je een apparaat koopt van 300 euro kun je niet verwachten dat het klinkt als een apparaat van 3000 Euro.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DavyV.
      • Nov 2005
      • 13

Daar geef ik je gelijk in, maar dan zouden ze het er beter niet insteken. Dus jij vind ook, gewoon uitschakelen en niet gebruiken.

Comment

• paulheu
        • Oct 2003
        • 156

Heb totaal geen problemen met de limiter in de DEQ2496.. Welke instellingen gebruk je?!

Comment

• DavyV.
          • Nov 2005
          • 13

Gewoon zelfs met de standaard instellingen.
          En zeker vanaf dat ik de gain iets verhoog.
          Maar zou het kunnen dat ik teveel inschakel op het zelfde moment en dat het bakie, het niet aankan, en zo telkens teveel moet leveren?

Comment

• DavyV.
            • Nov 2005
            • 13

ik weet niet of het mag, maar hier iemand met hetzelfde probleem

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Ik weet niet waar je het ding achter hebt hangen,
              maar stuur je niet gewoon te hard in ??
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• jerre
                • Jun 2003
                • 286

Ik hoop dat je geen 2 dingen door elkaar wisseld. Als de deq in limiting gaan, dan gaan de clip leds oplichten (dit om aan te tonen dat de limiter dus aktief is). Dat verhaal van effectief beginnen te clippen lmijkt me straf, dit vooral omdat je een max niveau insteld met je lilmiter dat zoiezo onder het max uitgansniveau van je deq gaat liggen.
                nu gij en dan ikke weer

Comment

• DavyV.
                  • Nov 2005
                  • 13

Mijn input niveau haalt nog niet de -40 die aangegeven staat op de leds. En dan heb ik het ook al, tis zeer spontaan, als ik iets laat horen via mijn PA. Dan heb ik het soms niet, en dan als ik net hetzelfde terug laat horen, heb ik het weer wel af en toe, het gebeurt zelfs niet in de pieken, gewoon spontaan. Het zou me zelfs niet verwonderen als ik het heb, zonder dat ik een input heb.
                  Volgens mij ligt het aan het feit dat ik teveel opties aanzet tegelijkertijd, en kan hij het niet aan, gelijk ik ooit al eens gehoord heb van een behringer eurodesk, zo 1 met 32 kanalen, als je 20 kanalen tegelijkertijd aanzet, dan begint de miserie (naar het schijnt). Ik gebruik een mackie onyx 1640 en HK actor dx.

Comment

• jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

dan zou ik eerst al eens beginnen met de ingangsgevoeligheid te verzetten achter op je deq en wat harder in te sturen zodat je op je vu meters, zonder dat je al instellingen doet, een deftige uitsturing krijgt zonder dat hij in clipping gaat. Dan pas beginnen te spelen, het mag normaal gezien geen probleem zijn om alle opties gelijktijdig op te zetten (bij mij allesinds toch niet).
                    nu gij en dan ikke weer

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door jerre

Als de deq in limiting gaan, dan gaan de clip leds oplichten (dit om aan te tonen dat de limiter dus aktief is). Dat verhaal van effectief beginnen te clippen lmijkt me straf
                      Dit is de juiste reden !
                      het is inderdaad zo als de limiter actief is gaan de clipleds oplichten , dit om duidelijk te maken dat de limiter in werking is !
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Dikke Foaf
                        • May 2003
                        • 618

Wat je wellicht bedoelt, is dat de clip-led aangaat wanneer je signaal boven de threshold komt van de limiter.
                        Dit is ter indicatie dat er gelimit wordt, lijkt me dat dit niks te maken heeft met het clippen van het signaal.
                        Mail naar behringer ter bevestiging?
                        Beter was een limit led geweest maarja, low budget en weinig plaats over op het front.

Wat spelen met de attack en release van de limiter kan misschien het 'pompen' tegengaan.

Ik weet ook dat bij mijn pc de headroom niet zo groot blijkt te zijn, als ik in winamp de bas omhoog trek krijg ik al distortion, ongeacht de volume-instelling in windows.
                        Dit om maar even te zeggen dat de oorzaak van die distortion ook bij de pc kan gelegen hebben.

Iemand het uitgangssignaal al op scoop bekeken?

*edit: net te laat

Comment

• DavyV.
                          • Nov 2005
                          • 13

Dat toestel mag oplichten zoveel het wil, maar die harde knallen iedere keer, dat is er teveel aan. Heb mailtje gestuurd naar behringer eens kijken wat ze te zeggen hebben.

Comment

• Dikke Foaf
                            • May 2003
                            • 618

Over harde knallen kan ik hier niets lezen...

Het kan overigens wel dat je op -10dB toch intern al de filters laat clippen door bijv het laag maximum open te trekken bij de parametrische en geq.
                            Van zodra er 1 gedeelte een clip genereert, brand de clip led ook.

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Knallen? Trek er eens een mp3tje van? Dat wil ik wel eens horen!
                              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...