Mackie 1402-vlz pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blackhat1977
    • Dec 2005
    • 8

Mackie 1402-vlz pro

De Mackie 1402-vlz pro. Is dit een geschikt mengpaneel voor een basisschool? Wij willen hem voornamelijk gaan gebruiken voor musicals en eventueel voor afscheidsdisco's. We willen er twee behringer B5 mic's, twee shure mic's op aansluiten. We willen ook een monitor-systeem voor de zangers kunnen gebruiken d.m.v dit mengpaneel.

Zijn er andere, meer geschikte panelen voor ons? Ons budget ligt rond de 400,-

Hoeveel kost zo'n mengpaneel tegenwoordig? 470 euro?

Bij voorbaat dank voor reacties.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

prima mixer, is stil en klinkt goed. een groepje zangmonitors is geen probleem, meerder ook niet. Goed spul,zeker al neem je de prijs in acht. heb em in een belgische webshop zien staan voor onder de 300 Euro...

Een nieuwe mixer voor jouw doeleinden vinden, van betere kwaliteit voor, dat geld lijkt me heel, heel, heel moeilijk en ook erg onwaarschijnlijk.

Mixers zoals de MG serie van Yamaha en zeker van budgetmerken als Behringer en Phonic, halen deze kwaliteit bij lange na niet!!!

Je zegt dat' ie ook gebruikt gaat worden voor disco's? Als je dus bedoeld dat je em wilt gebruiken om plaatjes aan elkaar te mixen: niet doen, zonde van die mixer, daar issie niet voor gemaakt, je schuiven slijten dan veel te snel. koop of huur daar dan liever een DJ-mixertje voor.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Blackhat1977
      • Dec 2005
      • 8

Duidelijke taal! Dank je. Ook mooi dat je antwoord geeft op een vraag die stiekem in mijn hoofd dwaalde: de Mackie lijkt qua omvang en mogelijkheden op de Behringer (eurorack nog wat), maar is dat een goede vergelijking. Je gaf al antwoord: bij lange na niet.
      Onze oude mixer (een Peavey iets, goed maar nu te oud en krijgt mankementen) zullen we gebruiken voor de disco.

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

graag gedaan.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• paulheu
          • Oct 2003
          • 156

Ik wil met een ieder de weddenschap aangaan dat ze in een geblindoekte luistertest niet kunnen horen of ik een mackie of een Behringer gebruik..

Met andere woorden...

Comment

• Strat
            • Feb 2005
            • 125

citaat:Geplaatst door paulheu

Ik wil met een ieder de weddenschap aangaan dat ze in een geblindoekte luistertest niet kunnen horen of ik een mackie of een Behringer gebruik..

Met andere woorden...
            Doe die test na drie jaar dan nog eens. . .

Comment

• Blackhat1977
              • Dec 2005
              • 8

Maar dat is wel een andere mening. Hij zegt dat een Mackie het geld niet waard is....

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

citaat:Geplaatst door Blackhat1977

Maar dat is wel een andere mening. Hij zegt dat een Mackie het geld niet waard is....
                Ik ken het verschil, maar zie niet in waarom ik dat aan Paul zou moeten willen bewijzen. Dat hij het verschil niet hoort, prima, maar dat zegt niet dat het er niet is.

Stel jezelf ook deze vraag Paul, hoeveel behringertafels van 10 jaar oud kom jij tegen die goed werken, als je ze al tegenkomt....

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

alle waar is naar zijn geld, als er iemand teveel kwaliteit voor een te lage prijs verkoopy gaat-ie faiiliet aan de inkoopkosten, en als iemand te slechte kwaliteit voor een te hoge prijs verkoopt gaat-ie failliet aan de verkoopzijde.

Kortom: die mackie is leuk voor zijn geld, de begringer, en de yamaha's ook.
                  Mede gezien het doel dat je ermee wilt bereiken is de mackie geeen slechte keus.

Onthou wel dat dit materiaaltype niet het langste leven beschoren is...

Comment

Working...