Ik ben zelf drummer, maar ik snap niet dat sommige drummers van die enorme drumfills eisen. Ik ben altijd enorm tevreden over normale 12 inch of 15 inch full range speakertjes. De zang hoor ik meestal al vrij goed door de andere monitors, en mijn monitor brengt het gewoon iets directer bij mijn oren. Maar Enorme subs erbij? Snap het niet...
Geschikte drum fill
Collapse
X
-
Ik ook niet hoor, wordt gewoon gevraagd. Plaats dat ook liever niet op mijn scene, al genoeg problemen zonder dat...
PSL Bvba powered by
L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
Yahama LS9-32 / MC7L-48
Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / AtomicComment
-
citaat:Ik ben zelf drummer, maar ik snap niet dat sommige drummers van die enorme drumfills eisen. Ik ben altijd enorm tevreden over normale 12 inch of 15 inch full range speakertjes. De zang hoor ik meestal al vrij goed door de andere monitors, en mijn monitor brengt het gewoon iets directer bij mijn oren. Maar Enorme subs erbij? Snap het niet...citaat:Ik ook niet hoor, wordt gewoon gevraagd. Plaats dat ook liever niet op mijn scene, al genoeg problemen zonder dat...Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
Bestaat er ook zoiets in een meer 'budget' reeksje ergens of valt dit niet aan te raden?
Ik had gedacht (budgetair gewijs) aan een alto SR500 SA? Of is dit product echt niet goed?
rechtstreekse link: http://www.altoproaudio.com/html/details.php?ID=163&
Ik denk inderdaad ook dat een 15" iets vetter klinkt dan een 18" maar ik kan verkeerd zijn.
Daarom ook dit topic om jullie ervaringen is te kennen en te weten.
Dank aan al diegene die alvast heeft willen reageren.Comment
-
citaat:Omdat een 15" meer kick heeft dan een geblubberdeblubberde 18"
Vaak problemen gehad dat de basversterker als katalisator gaat dienen om de toch wel tragere 18" tot LF feedback kan gaan leiden.
De 15" is snellere dus strakker en vind ik fijner mee te werken als met een 18" in de fill.citaat:En nog even dit : er zijn 15 " tsers die lager gaan dan een 18 "
Maar om op de vraag van Djjake terug te komen, als het budget klein is waarom kijk je dan niet naar een dubbele 15" fullrangekast van bijv JBL of Master of Community enz.
Gr Ronnie.
Effe off-topic: Die AG-audio PS115 bevallen goed Nicolas.
U draait, Wij vragen.Comment
-
Ahja juist, altijd tevreden van ?PSL Bvba powered by
Yahama LS9-32 / MC7L-48
-
Nee nog niet, komt wel (engels) maar niet voor binnenkort.
Als je meer info wil, via PM. Is hier geen AG AUDIO PRO Topic.PSL Bvba powered by
Yahama LS9-32 / MC7L-48
-
Mijn ervaring is ook dat er niet per se een basscabinet bij een drumfill hoeft te staan. De meeste drummers willen alleen duidelijk de aanslag van de kick horen. Het laag krijgen ze meestal wel mee van front. Dus meestal is een gewone floormonitor al voldoende.Comment
-
citaat:Heb je toevallig ook een Ned/Eng talig beschrijving en/of folder.
lekkere monitor, zeker voor het geld.
Gr Ronnie
U draait, Wij vragen.Comment
-
2 jaar geleden Di-rect keertje gedaan.
Had als drumfill een Dubbel18" frontloaded ongeveer 30 cm van zn rug af staan
vorig jaar Q-bie & Blizzards gedaan
Drummer had aan beide kanten van hem een dubbel18 hornloaded + 2 glijbanen(15" breedbandspeaker)
Dat op een Crown VZ5002 en een Crown VZ3600
Vond hij wel lekker klinken [xx(][xx(][xx(]Powerrrrrrrrr...Comment
Comment