peavey hi sys

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aeolian
    • May 2005
    • 48

peavey hi sys

Wat kan de volgende hi sys-set aan en hoe klinkt die? Hoe vergelijkt deze met een axys source set of HK projector?

4*hisys 215 met 2,4KW en 4* hisys 3 met 2KW.

Hoeveel pesonen kan ik hier mee bespelen binnen en buiten? Ik mix zowel rustige bandjes als harcoregroepen.

Heeft iemand hier de specs van?

Bedankt, jan
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

ik vind de membraampjes van peavey die in de tweeters zitten heel snel kapot gaan. als je microfoon een keer goed rondzingt blaas je die eruit. voor de rest speelt het best goed, als je ze maar met een goede cross-over en een paar goede versterkers aanstuurd.....

Comment

• bewap
      • Jun 2002
      • 239

Op zich maakt Peavey geluid, en het is op zich nog enigsinds degelijk. Dus het kan wel iets hebben maar:
      - De 3xt is eigenlijk geen topkast maar full range. Als je hem als top wilt gaan gebruiken dan zul je snel merken dat de HF driver de beperking vormt. Omdat je hem als topkast gaat gebruiken zal er veel meer energie naar de HF driver gaan in verhouding tot full range gebruik.
      - De 3xt is niet echt geschikt voor stacken.

Al met al denk ik dat Peavey een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en het is over het algemeen degelijk materiaal. Maar klankmatig valt er nog wat te equalisen.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

ik vind peavy Hi-SIS te gek!
        het doet precies wat 't zegt!

wat vind onze zuiderbuur SIS ervan? [8D]
        knoppen en waarden :)

Comment

• aeolian
          • May 2005
          • 48

Niet meteen positieve reacties. Dan zoek ik beter verder naar een andere set.

Bedankt, Jan

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door dokter dB

ik vind peavy Hi-SIS te gek!
            het doet precies wat 't zegt!

wat vind onze zuiderbuur SIS ervan? [8D]

Ik vind hem toppie [8D]
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Heb zelf met 2x HIsys3 XT (turqoise rand ) en 2x Hisys 215 XT gedraaid. Was over de 3xt beter te spreken als over de 215 XT.
              ALs fullrange kast was de 3xt zeer goed bruikbaar al heeft de HT94 tweeter wel wat beperkingen qua belastbaarheid, spraakverstaanbaarheid van de deze kasten is goed tot zeer goed van deze kasten. Nadeel groot in relatie met het vermogen ( 700 watt rms ). De 215 XT zijn qua belastbaarheid perfect, leveren veel bas alleen draagt, in mijn ogen, totaal niet en de spreiding laat te wensen over.Ik stuurde deze kasten met 2x Yamaha p-4500 en deed hier drive in shows mee. Ik heb hier mee buiten gestaan en toen was de set niet toereikend op bas. Toch moet ik toegeven nooit echt klachten over het geluid heb gehad ondanks dat het hoog nog wel eens agressief wil klinken op hogere geluidsnivo's.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Comment

• aeolian
                • May 2005
                • 48

Bedankt voor de uitvoerige uitleg.

Heb je een idee hoeveel mensen je hiermee aankon? Heb je misschien ook de specificaties van deze kasten?

Comment

Working...