bas valt weg.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

bas valt weg.

ik was dus vanmiddag een beetje aan het rommelen op de zolder met me pc en een klein mixertje van behringer 2 mono en 2 stereo kanalen. dus ik wilde een md'je aanzette en prikte hem in de mixer en toen kwam ik op het volgende:

als ik 1 kanaal gebruik links of rechts maakt niet welke krijg ik goed geluid prik er de tweede bij van de zelfde speler (dus l of r) dan valt de bas weg. haal ik er weer 1 uit en steek hem er een beetje in dan heb ik weer normaal geluid. weet iemand hoe dit kan? zou het misschien kunnen zijn dat de jacks te lang zijn? vind het een beetje vreemd.
    alvast bedankt.
    <laat het maar draaien>
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

Wat voor (verloop)snoer heb je tussen je MD en Mixer zitten. Het is vrijwel zeker dat je om één of andere reden L en R in tegen fase aanstuurd.

gr. Herman

Comment

• @ndrew
      • Jun 2005
      • 220

tulp tulp met daar op mono jacks verloop
      wat kan ik hier aan doen?
      <laat het maar draaien>

Comment

• Aart Rietveld
        • Aug 2004
        • 190

Staan je speakers misschien niet in tegenfase ?

Comment

• @ndrew
          • Jun 2005
          • 220

neem aan van niet maar dat zou ik een moeten uitzoeken.
          <laat het maar draaien>

Comment

• mverdult
            • Dec 2003
            • 123

en anders mischien de kabel tussen je mengtafel en je versterker, dat kun je controleren als je die MD speler rechtstreeks aansluit op je versterker. als hij het dan nog doet moet je het in je luidsprekerkabels zoeken.....

Comment

• sd_2
              • Dec 2005
              • 134

Ligt inderdaad bijna zeker aan dat je iets in tegenfase hebt staan. Hier hadden wij laatst ook last van met mijn cd-spelertje op een festivalletje.

Ik zou zeggen, meten is weten.

Groeten Dennis

Comment

• @ndrew
                • Jun 2005
                • 220

wat houd dat dan precies in dat het in &gt;tegenfase&lt; staat welke bedrading raakt welke? is het schadelijk voor je apparatuur?
                <laat het maar draaien>

Comment

• sd_2
                  • Dec 2005
                  • 134

Tegenfase tussen je subs wil zeggen dat op het moment dat je ene speaker naar voren uitslaat de andere juist naar achter uitslaat. Hierdoor heffen de twee geluidsbronnen elkaar op.
                  Dit kan gebeuren doordat je bijvoorbeeld ergens in je bekabeling een + en - verwisseld hebt. Daarom zou ik gewoon vanaf de geluidsbron tot aan je speakers even nakijken of alle kabels juist gemaakt zijn.

Veel succes ermee,
                  Dennis

Comment

• sd_2
                    • Dec 2005
                    • 134

Oh jah....

En is op zich niet schadelijk voor je apparatuur, je geluid klinkt er alleen niet door.

sd_2

Comment

Working...