Soundcraft, A&H Of Yamaha?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

Soundcraft, A&H Of Yamaha?

Het wordt zo onderhand eens tijd voor een nieuwe mixer.

Mijne ( Dap GIG-8 ) heeft teweinig mogelijkheden, is te klein en het is niet meer rendabel om steeds een mixer te moeten huren.

Het is echt voor het simpele livewerk, veelal beginnende bandjes tot uitvoeringen van toneelverenigingen oid.

Nu had ik 3 tafels op het oog:

Yamaha MG16/6FX
    Soundcraft E12
    Allen & Heath PA-12

Nu zullen jullie allemaal zeggen de A&H maar daar moet ik een dik halfjaar voor krom liggen bij mn ouders[] ( opzich geen groot probleem maar zeker een nadeel )

Het idee was dat ik geruime tijd vooruit kan met deze mixer ( a 5jaar minstens! )

De A&H zal na een tijdje als ik wat groter spul ga doen te klein zijn ( 8mic kanalen ) Maar zoals het er nu uitziet zal dat net 1x int jaar zijn en daarvoor huren is geen probleem.

Maar de yamaha heeft weer van die korte faders, en ik vindt de A&H en Soundcraft veel fijner. Terwijl de Soundcraft weer geen effecten heeft die ik wel nodig zal gaan hebben.

Wat zal jullie keuze zijn?

( budget a 500euri, daarom moet ik ook half jaar kromliggen voor de A&H )
    lala..
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Heb je er al eens over nagedacht eventueel een goede 2e hands tafel te kopen?
    Ik weet niet of dat voor jou veel gaat opleveren, daar je budget zeer beperkt is. Maar niet geschoten is altijd mis.

En nee, ik persoonlijk zou nooit automatisch A&H adviseren (eigenlijk nooit, maar dat is dan mijn smaak), de goedkope lijn van Soundcraft (spirit) vind ik veel aantrekkelijker. De E12 waar je het over hebt ken ik niet, maar ik ga ervan uit dat hij minstens net zo goed is (waarschijnlijk beter) dan de 'oude' spirit modelletjes, modellen waar ik altijd best tevreden over ben geweest. Je zegt dat je eigenlijk effecten aan boord wil, kijk dan eens naar een losse Lexicon MPX 110 module (kost bij een grote Rotterdamse 'ronding'-grutter op internet 150 euro), voor dat geld heb je geen mixer mét acceptabele on-board effects.

Hopelijk heb je er wat aan, veel succes !

Groeten
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

2e hands zeker opgelet. Maar het probleem is met 2ehands is voor mij meer om het hier te krijgen. Ik had een A&H Mixwizard gespot van 7jr oud, in leeuwarden meende ik. Maar zelfs dat wordt al tever, en verzenden gaat niet op. ( woon in Assen en heb geen OV oid )

zou het liefst een nieuwe tafel willen, dat ik zeker weet dat hij de periode dat ik hem wil gaan gebruiken het ook blijft doen. ( beetje huiverig om van onbekenden iets 2e hands te kopen )
      lala..

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Ik snap het..
        Verzenden kost trouwens nog niet eens zo veel hoor, meestal ben je voor minder dan een tientje klaar (mét verzekering).

Blijft wel dat je met dit soort spul beter altijd zélf de spullen moet gaan halen en eerst eens stevig testen voordat je hem ook daadwerkelijk koopt.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

En zelfs dan ben je nog niet zeker van je zaak, zelfs niet als je elk knopje getest hebt: Deze week overleden: mijn Mackie VLZ 1604, Hij is slechts 5 jaren oud geworden en heeft maar 4 maanden bij mij doorgebracht. Hij zal gemist worden...

1 maand daarvoor ging mijn 2e hands Trakmaster eraan...

Ik ga voortaan toch maar liever voor nieuw denk ik.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

die soundcraft E12 is zeker een leuke mixer, ben zelf ook in het bezit van deze tafel en is prima geschikt voor de kleine klussen, nadeel, hij heeft maar 2 auxen. dus niet echt geschikt voor de 'veeleisende" band die zonodig meer monitoren op het podium willen hebben liggen dan dat de pa in de zaal groot is. Maar geluid is naar tevredenheid. zeker het overwegen waard en dan blijf je ruim onder je budget zodat een goed effect apparaat ook nog mogelijk is.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• neeltje
              • Apr 2003
              • 295

Spirit Folio FX 8, staat in keulen lekker rond de 400 euro, ook die yamaha lijkt me wel een lekkere tafel. En misschien de digitale behringertafel? Die staat ook maar net over de 500. Dan heb je mogelijkheden genoeg, en kan je later makkelijk uitbreiden naar meer kanalen.
              "En Go"

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

ik zou voor soundcraft gaan. Ik heb zelf een Ghost staan. De service hier in belgie is optimaal.

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

citaat:Geplaatst door neeltje

Spirit Folio FX 8, staat in keulen lekker rond de 400 euro, ook die yamaha lijkt me wel een lekkere tafel. En misschien de digitale behringertafel? Die staat ook maar net over de 500. Dan heb je mogelijkheden genoeg, en kan je later makkelijk uitbreiden naar meer kanalen.
                  yamaha is vergeleken met de A&H niks ( heb beide in handen gehad, de soundcraft niet )

En ook vindt ik lange faders wel zo fijn.
                  lala..

Comment

• paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

ik zou zeker de Behringer DDX3216 overwegen.. is iets over je budget, maar biedt veel meer voor dat geld dat elek ander tafel in die prijsklasse (naar mijn mening..)

Op de 'stock' DDX3216 kan je makkelijk een 'standaard' bandje (drums/bas/git/2x toesten/2-4 vocalen) mixen..

Comment

• GoTMoRe
                      • Aug 2005
                      • 350

Liever geen digitale. heeft niet echt mijn voorkeur[:P]

Vindt analoog veel mooier werken. ( vandaar ook geen driverrack maar alles los hier )
                      lala..

Comment

• Mark-LED
                        • May 2004
                        • 822

Mwoah, over analoog zijn de meningen ook verdeeld.

Yamaha, Soundcraft, A&H, alledrie wel grappig, maar als ik eerlijk moet zijn: Yamaha!

Soundcraft (Spirit Folio) heb ik redelijk vaak een simpel zaal-mixje op gedaan, werkt wel leuk maar ik blijf het niet echt stevige tafels vinden. Gammele knopjes, gammele faders, etc.

A&H werk ik bijna wekelijks mee (A&H MW 16:2), maar echt continu problemen met die tafel. Ding staat om de 2 weken weer bij de TD. De klank is wel goed, maar degelijkheid is ver te zoeken bij onze tafel.

Yamaha heb ik ook wel eens wat mixjes op gedaan (zie ook foto in m'n profiel ), en Yamaha klinkt toch een stuk muziekaler vind ik. Plus dat het gewoon lekker werkt. Degelijkheid ben ik ook erg tevreden over.

Tafels die jij noemt zijn gezien de prijs wel erg aan de goedkope kant, en ik ben dan ook bang dat het toch budget-onderdelen zijn wat in de tafels zitten. Ik kan me vergissen hierin.

Comment

• GoTMoRe
                          • Aug 2005
                          • 350

citaat:Geplaatst door Dj Mark

Yamaha heb ik ook wel eens wat mixjes op gedaan (zie ook foto in m'n profiel ), en Yamaha klinkt toch een stuk muziekaler vind ik. Plus dat het gewoon lekker werkt. Degelijkheid ben ik ook erg tevreden over.

Tafels die jij noemt zijn gezien de prijs wel erg aan de goedkope kant, en ik ben dan ook bang dat het toch budget-onderdelen zijn wat in de tafels zitten. Ik kan me vergissen hierin.
                          De tafel in je profiel is toch een ietsiepietsie anders dan het budget model dat ik aankaart

Denk ook niet echt dat ze vergelijk baar zullen zijn..

Van de A&H weet ik zelf dat het een goede tafel is, maar niet hoe hij het doet over termijn. De soundcraft heb ik totaal geen ervaring mee ( wel met spirit modelletjes ) en de yamaha vindt ik net niet je van het.
                          lala..

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

over de A&H wizard mk 2 is het bekend dat hier veel problemen mee zijn. Dus opzoek naar een eerdere versie, (helaas zonder effecten) of de nieuwe versie, deze schijnt ook weer verbeterd te zijn. heb ik alleen nog niet mee gewerkt. maar over de soundcraft wanneer je deze netjes behandeld is het zeker zijn geld waard. Echt een gooi en smijt tafel is het niet dus niet geschikt voor de losse verhuur voor jan en alleman. Maar wanneer je deze netjes behandeld er fijn om mee te werken en zeker voor het geld dat het kost, want voor die 500 euro heb je er ook nog wel een goed effectdingetje bij!
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• jens
                              • Aug 2004
                              • 1066

Bij ons hier in een jongencentrum/popodium word er veel gewerkt met de a&h gl2400, een overzichtelijke tafel en ze hebben er nog nooit problemen mee gehad, word elke week gebruikt om een 3,4 tal bands mee te doen. de vaste technicus is een goede maat en heb hem er nog nooit over horen klagen, ook sommige keren dat ik er mee heb gewerkt heb ik er nooit last mee gehad.

maar dan praat e wel weer over een wat grotere en duurdere tafel, maar mijn ervaringen met A&H zijn zeker niet verkeerd

Comment

Working...