Het wordt zo onderhand eens tijd voor een nieuwe mixer.
Mijne ( Dap GIG-8 ) heeft teweinig mogelijkheden, is te klein en het is niet meer rendabel om steeds een mixer te moeten huren.
Het is echt voor het simpele livewerk, veelal beginnende bandjes tot uitvoeringen van toneelverenigingen oid.
Nu had ik 3 tafels op het oog:
Yamaha MG16/6FX
Soundcraft E12
Allen & Heath PA-12
Nu zullen jullie allemaal zeggen de A&H maar daar moet ik een dik halfjaar voor krom liggen bij mn ouders[
] ( opzich geen groot probleem maar zeker een nadeel )
Het idee was dat ik geruime tijd vooruit kan met deze mixer ( a 5jaar minstens! )
De A&H zal na een tijdje als ik wat groter spul ga doen te klein zijn ( 8mic kanalen ) Maar zoals het er nu uitziet zal dat net 1x int jaar zijn en daarvoor huren is geen probleem.
Maar de yamaha heeft weer van die korte faders, en ik vindt de A&H en Soundcraft veel fijner. Terwijl de Soundcraft weer geen effecten heeft die ik wel nodig zal gaan hebben.
Wat zal jullie keuze zijn?
( budget a 500euri, daarom moet ik ook half jaar kromliggen voor de A&H
)
Mijne ( Dap GIG-8 ) heeft teweinig mogelijkheden, is te klein en het is niet meer rendabel om steeds een mixer te moeten huren.
Het is echt voor het simpele livewerk, veelal beginnende bandjes tot uitvoeringen van toneelverenigingen oid.
Nu had ik 3 tafels op het oog:
Yamaha MG16/6FX
Soundcraft E12
Allen & Heath PA-12
Nu zullen jullie allemaal zeggen de A&H maar daar moet ik een dik halfjaar voor krom liggen bij mn ouders[
] ( opzich geen groot probleem maar zeker een nadeel ) Het idee was dat ik geruime tijd vooruit kan met deze mixer ( a 5jaar minstens! )
De A&H zal na een tijdje als ik wat groter spul ga doen te klein zijn ( 8mic kanalen ) Maar zoals het er nu uitziet zal dat net 1x int jaar zijn en daarvoor huren is geen probleem.
Maar de yamaha heeft weer van die korte faders, en ik vindt de A&H en Soundcraft veel fijner. Terwijl de Soundcraft weer geen effecten heeft die ik wel nodig zal gaan hebben.
Wat zal jullie keuze zijn?
( budget a 500euri, daarom moet ik ook half jaar kromliggen voor de A&H
)

), en Yamaha klinkt toch een stuk muziekaler vind ik. Plus dat het gewoon lekker werkt. Degelijkheid ben ik ook erg tevreden over.
Comment