Master 3K6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

Master 3K6

Ik ben erg nieuwschierig of de Master 3k6 versterker eigenlijk wel gebrugd mag worden, ik werk er al jaren mee maar ik heb hem nog nooit gebrugd omdat ik dat nog nooit hebben hoeven doen.
    naar mijn idee moet het kunnen maar er zit geen bridge mode op.
    Heeft iemand deze versterker wel een gebrugd? zo ja doet hij dan ook werkelijk 3600 watt gebrugd in 8ohm?

Groetjes Ronnie.
    U draait, Wij vragen.
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Zoals je al zegt kan je deze NIET bruggen !! Je kunt hem alleen paralel aansturen !

Heb zelf niet zoveel goede ervaringen met bdeze versterkers !

Niet dat ze slecht zijn maar ze werken alleen met de processor kaart en op het MD Systeem !!

Als je die niet gebruikt geeft ie weinig vermogen !!!!

Heb nu de DP5000 serie en die is voor normale speakers stukken beter .....

levert hetzelfde vermogen zonder processorkaart.

Heeft dezelfde eindtrap maar presteert beter vindt ik.

Is 2ohm belastbaar en kun je bruggen op 4ohm !!

Bij de DP serie kun je ook kaarten instoppen maar zonder processor ( alleen cross-over )

Mochten er interesse zijn in deze versterkers kun je kontakt opnemen want ik doe ze weg omdat ik het vermogen niet nodig heb .....

Heb helaas de set die erop stond al verkocht !

Tis een kompleet rack met 2X DP5000 en EQ215 en VP2

Comment

• jadjong
      • Oct 2003
      • 654

citaat:Geplaatst door mephisto
      Rustig rustig, zoveel witregels en uitroeptekens kan nooit goed voor je bloeddruk zijn...

Daarnaast zou je je natuurlijk af kunnen vragen waarom Master er geen bridge-functie op heeft gemaakt.

De amp kan het niet

Comment

• S500D
        • Feb 2003
        • 215

Ik kon er ook al niets over vinden of hij gebrugd kon worden ja of nee.
        Maar ik had zoiets eigenlijk al wel verwacht.
        Ik vind het ook niet erg, maar ik was gewoon effe nieuwgierig.

Gr Ronnie
        U draait, Wij vragen.

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

De DPU versterker is niet stabiel als je hem brugt. ( ik geloof dat je de oude 2K5 wel kon bruggen ) hij is ook niet stabiel op 2ohm stereo en dat is wel jammer voor zo'n dure versterker ( 2427,00 )

En je hebt er pas echt iets aan als je de originel MD systemen gebruikt ( niet de kopies ) want die hebben de Sensing niet !

Comment

• S500D
            • Feb 2003
            • 215

Ik stuur met deze amps een Master Md4 systeem aan bestaande uit de MD 222 top en de MD218 BP en dit gaat inderdaad erg goed. Maar ik stuur er ook wel sets mee aan met een vp2 proccessor en dit gaat ook erg goed. en voor monitoring vind ik inderdaad dat hij te weinig vermogen geeft (dit dan zonder de kaarten).

Gr Ron

U draait, Wij vragen.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

MD4 is op zich ok
              je moet alleen geen 2 subs op een versterker setten

het beste is 1 sub en 1 top op een amp maar dat zul je wel gemerkt hebben

Comment

• S500D
                • Feb 2003
                • 215

Op zich klopt het wat je zegt maar 2 subs wil nog wel maar 2 tops is uit den boze.
                Nou wil ik die Md4 drie weg actief maken en op dan ook eens proberen om een Carver PT2400 per kant, en dan ch1 voor de subs ch2 voor de 2x12" en een master DL800 op de drivers met als proccessor een LEM DX26.
                Mijn MD222 top is geladen met B&C speakers 12 L100 en de DE25 driver dus dat moet zeker lukken.
                Ik ben erg benieuwd of die PT2400 meer duwt met die proccessor dan die 3k6 amps die volgens de specs meer vermogen hebben.

Gr Ronnie
                U draait, Wij vragen.

Comment

Working...