Lem D400 (+ Lem T 5 SA)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Lem D400 (+ Lem T 5 SA)

Heeft iemand hier ervaring met de Lem D400 actieve processor gestuurde luidspreker ?

Eventueel in combinatie met de Lem T 5 SA bijpassende subwoofer ?

Ik hoor het graag.
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

Mark,

De D400 is voor het geld zeker geen verkeerd kastje!

Is multifunctioneel inzetbaar
    als fullrange systeem, als top icm sub of monitor
    Input is ook te gebruiken als mikrofoon input.

Heb er zelf een stel in een kroeg gehangen en gaat al 2 jaar prima. Is één keer een storing geweest. Nieuwe versterkermodule in gekregen (onder garantie) en draaien maar weer.Verder hadden de kasten uit de eerste serie een slechte potmeter en input chassis. Dit is bij de huidige series wel voor elkaar. Deze kasten draaien zonder extra sub eronder.

Alle voordelen hebben ook hun nadelen. Ik vind zelf de "Wasmachineschakelaar", processor keuzeschakelaar een beetje kwetsbaar. Voor de losse verhuur zitten er mijn inziens teveel keuzemogelijkheden op.

Wat ook tricky kan zijn is dat de Gainpotmeter van lijnnivo naar mikro-nivo loopt. Er bestaat dus een kans dat je lijnsignaal een mikro input instuurt met alle vervorming vandien.

PS de T5SA ken ik alleen van demo en niet icm de d400 wat me wel opviel is wanneer je de T5SA hard instuurt de limiter te laat ingrijpt. Hij ging dan toch flink over zijn nek.

Met vr gr,

Husss

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

D400:Inderdaad een multifunctioneel kastje, met een vrij goede klank zeker voor een plastic kastje, ik heb zelf ook een stelletje hiervan, inzetbaar voor div. toepassingen met name voor mech. muziek erg goed.
      Live toepassingen gaat wel maar in dat geval kies ik liever (voor low budgetsituaties) voor een Alto PS5HA, 15" met en 1,35" driver 600watt, deze heeft veel meer punch en projectie namelijk.
      Is nog voordeliger dan de D400 ook. De PS5 heeft ook niet van die kwetsbare draaiknoppen dus voor losse verhuur geschikter, Maar het gaat hier niet over de Alto.

De LEM D400 heeft zeker een nette klank en veel mogelijkheden maar mist wat ballen, echter voor veel doeleinden kun je hier mee aardig uit de voeten.

groet, Michel

oja, idd ook eens een inputchassis kapot gehad van de D400, de trekontlasting van de xlr raakte defect waardoor de xlr, er niet meer uitging.
      Is onder garantie keurig gerepareerd.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Mijn oog is ook gevallen op de actieve systemen van Mackie.
        In sommige aanbiedingen is de prijs redelijk vergelijkbaar met de eerder genoemde Lem-set.

Ik dacht aan de SRM450 met SWA1501/1801.

Hoe presteren deze speakers in vergelijking met de D400 en T5SA van Lem ?

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Na verdere zoektochten op het www en in de echte wereld ben ik ook nog tegen het HK Elias PX systeem aangelopen.

Dit lijkt kwa opbouw redelijk gelijk aan de eerder genoemde Lem en Mackie setjes.

Heeft iemand hier nog iets over mee te delen. Hoe is deze in vergelijking met de andere ?

De prijs ligt ongeveer in de zelfde categorie dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Comment

• djjake
            • Oct 2004
            • 126

Kijk ook is naar de ALTO SR400A met een baskastje SR500SA bv. of naar de PS4 serie ervan. Mischien ook wel leuk voor 'weinig' geld en scoort zeker kwalitatief niet slecht. Volgens mij toch.

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Waar kan ik wat meer info krijgen over Alto, of waar zit ergens in de buurt van Tilburg/Breda een dealer ??

Comment

• StereoFM
                • Dec 2005
                • 5

Ik heb de d400 al meerdere malen ingezet
                En ik moet zeggen
                Ik was nogal teleurgesteld
                Voor dj gebruik in de eerste plaats was vooral de extreem lage huurkost een factor. Maar ze clippen enorm rap en de inputregeling is inderdaad iets vreselijk vervelends. Als de limiter aanslaat doet hij dat veel te vroeg. Vooral toen ik dit ding in grotere ruimtes ging inzetten kwam ik achter zijn beperkingen
                Als monitor wedge anderzijds was ik enorm tevreden over deze unit. Onze zangeres overigens ook. De presets zijn goed van kwaliteit en handig.
                Inderdaad wel fragiel. Ik huurde er eens 1tje af waarvan de inputfiche gewoon los zat. Ik had het niet gezien en dacht, verdomme, is die limiter nu weer aangeslagen. Toen pas merkte ik dat mijn xlr kabel er maar losjes inzat.
                Geef mij maar het LEM poseidon systeem!
                groet

Comment

• Suy
                  • Nov 2005
                  • 27

Wij hebben de D-400 enkel maanden geleden gekocht. Na 3 maal te verhuren was er al één defect. Opgestuurd naar de invoerder voor herstelling (waarschijnlijk de versterkermodule) De andere speaker had een slecht XLR chasisdeel. De plug kon er zo uit trillen. Ook maar mee opgestuurd.

De klank is best Ok. Een keer gebruikt voor een openluchtgebeuren. Was zeker niet verkeerd. De lage tonen waren voor zo'n kastje best goed en strak.

Ook een keer verhuurd voor een fuif van 100 pers. Kon dit juist trekken, al zou toen de subwoofer T5SA niet misstaan hebben.
                  gr, suy

Comment

• Suy
                    • Nov 2005
                    • 27

We zijn ondertussen een klein jaar verder. De D-400 is netjes hersteld onder garantie. Ook het slecht XLR chassisdeel is vervangen. Nadien geen enkel probleem meer gehad.

Setje word regelmatig verhuurd. Meestal in combinatie met de actieve subwoofer T5SA (ondertussen ook aangeschaft)

Combinatie D400 en T5sa klint trouwens uitstekend. Kan gemakkelijk 200 pers. aan (hangt natuurlijk wel af van de zaal en de muziekkeuze)

Toch nog even melden, voor beiden boxen, zijn ook beschermhoezen verkrijgbaar. Uitstekende kwaliteit en passen perfect.

gr,Suy

Comment

Working...